Beste Tweakers,
Excuses mocht ik in de verkeerde rubriek zitten, dit is voor mij de eerste keer dat ik een topic aan maak.
Mijn vraag:
Ik heb een leuk klassiek oud schakelaartje gevonden. Ik wil deze gebruiken om de Raspberry Pi aan/uit te zetten terwijl de Raspberry Pi constant aan de stroom hangt.
Ik heb weinig / geen ervaring met elektrische schakelingen in de praktijk, dus ik kan de hulp goed gebruiken.
Eigenlijk moet ik dus weten hoe ik het moet verbinden.
Hardware:
Er wordt gebruik gemaakt van een Raspberry Pi B (5V voeding via Micro USB), ik heb genoeg gereedschap tot mijn beschikking om een eventuele oplossing uit te werken.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht op Google hiervoor, maar ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!
Hieronder een aantal foto's van de schakelaar die ik wil gebruiken.

Excuses mocht ik in de verkeerde rubriek zitten, dit is voor mij de eerste keer dat ik een topic aan maak.
Mijn vraag:
Ik heb een leuk klassiek oud schakelaartje gevonden. Ik wil deze gebruiken om de Raspberry Pi aan/uit te zetten terwijl de Raspberry Pi constant aan de stroom hangt.
Ik heb weinig / geen ervaring met elektrische schakelingen in de praktijk, dus ik kan de hulp goed gebruiken.
Eigenlijk moet ik dus weten hoe ik het moet verbinden.
Hardware:
Er wordt gebruik gemaakt van een Raspberry Pi B (5V voeding via Micro USB), ik heb genoeg gereedschap tot mijn beschikking om een eventuele oplossing uit te werken.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gezocht op Google hiervoor, maar ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!
Hieronder een aantal foto's van de schakelaar die ik wil gebruiken.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/