Dolby Atmos systeem zonder plafondspeakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Ik zoek een?
5.1.2 (of 5.1.4) luidsprekerset (was initieel de bedoeling) + receiver (maar vraag gaat hier vooral over de luidsprekers)

Wat is je budget?
+- 1.500 EUR

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films, series, games

Wat heb je zelf al gevonden?
1. pricewatch: Onkyo HT-S7805
2. pricewatch: Sony HT-ST5000
3. pricewatch: Sony HT-ST5000

Welke vragen heb je hier nog over?
De opstelling in onze woonkamer is niet ideaal (zie situatieschets), en daarbij komt dat onze living tot in de nok van het dak loopt (in een punt), waar het hoogste deel +- 5 meter hoog is.

Plafondspeakers kan ik dus niet echt plaatsen, dus ik dacht het op te lossen met een systeem als hierboven aangegeven (nr1).

De vraag is of die speakers het geluid ook zullen weerkaatsen naar het plafond, aangezien het zo hoog is?
Of kan ik beter bij men 5.1 setje houden, of eerder naar nr2 of nr3 hierboven vermeld kijken?

Of zijn er andere opties :-).

Situatieschets:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mOY9OTz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
(jarig!)
Ik zou eerder opteren voor een kwalitatief hoogwaardige 5.1 set dan naar de suggesties die je hierboven zelf aandraagt. Dolby Atmos heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik beschik wel over een fantastische 5.1 set, waar ik ook van een 'standaard' pakket ben gekomen. Ik zou dat idee snel loslaten en een soundbar helemaal. Wat voor setje heb je nu staan?

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 13:13
Als je geen horizontaal hard plafond hebt zal de weerkaatsing (waar nr. 1 van afhankelijk is), lijkt mij, niet op de gewenste plek neerkomen. En de hoogte zal daarbij zeker niet helpen. Ik denk dat je beter een goede 5.1 kunt kopen. Mocht je toch heel graag Atmos willen, dan zul je aan een hangend plafond of balken moeten denken waar je de speakers aan kunt bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:12:
Als je geen horizontaal hard plafond hebt zal de weerkaatsing (waar nr. 1 van afhankelijk is), lijkt mij, niet op de gewenste plek neerkomen. En de hoogte zal daarbij zeker niet helpen. Ik denk dat je beter een goede 5.1 kunt kopen. Mocht je toch heel graag Atmos willen, dan zul je aan een hangend plafond of balken moeten denken waar je de speakers aan kunt bevestigen.
Dat zie ik niet echt zitten ;).

Ik heb momenteel een 5.1 setje van Canton Movie 75:
pricewatch: Canton Movie 75 (Zilver)

Zal deze wat upgraden zijn dan waarschijnlijk :).
Ik start men zoektocht naar goede boxen.

Ik was aan het volgende aan het denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dali SUB E-9F (Zwart)€ 499,-€ 499,-
2Dali Zensor 1 (Zwart)€ 149,-€ 298,-
2Dali Zensor 3 (Zwart)€ 209,-€ 418,-
1Dali Zensor Vokal (Zwart)€ 279,-€ 279,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.494,-

Goede keus?

[ Voor 41% gewijzigd door praet0rian op 10-10-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Zelf heb ik ook Dali, alleen de 7 en 5 en Vokal. Bevalt méér dan prima! Heb ze zelf via marktplaats gekocht. Er staat nu ook een setje Zensor 5 op met garantie voor 500 euro, zelf zou ik die boven de Zensor prefereren. Ook staat er een set Zensor 7 voor 570 op met garantie. Ze hebben toch net wat meer punch. Film kijken is daarmee echt een belevenis en ook klinken de Zensor 7 echt erg goed met muziek in stereo. Als je in de buurt van Nijmegen woont ben je welkom om eens te komen luisteren :)

[ Voor 9% gewijzigd door luuksnijmegen op 10-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 13:13
Het blijft natuurlijk heel moeilijk om advies te geven met luidsprekers. Technisch zullen de meesten wel goed zijn, en er zal van elke luidspreker wel iemand zijn die het perfect vind klinken. Uiteindelijk is het de versterker, de ruimte, de opstelling en jouw persoonlijke smaak in geluid die bepalen of specifieke luidsprekers goed voor jouw zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
De Dali zensor serie wordt behoorlijk geprezen, ook ik ging naar een audio winkel in Groningen om de zensor 1 te beluisteren.. Echter na het horen van de q-Acoustic 3020 vondt ik deze een behoorlijk stuk beter. Veel voller geluid, echter is de prijs ook een stukje hoger. Daarnaast ook de looks ((hoogglans wit) en geen gaatjes als je het doek eraf haalt sprak mij aan.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je er goed aan doet om gewoon is te gaan luisteren in een hifi winkel en niet klakkeloos iets moet gaan kopen. Daarnaast zou ik eerder een subwoofer prefereren van een echt subwoofer merk dan van een algemeen speaker merk. Denk aan SVS en BK, deze maken ook subwoofers in de prijsklasse van 500 euro zoals de PB en SB 1000 van SVS. Vaak zijn deze net een tikkie beter.

Front en center pak je beter wel van hetzelfde merk/serie om klankverschil te minimaliseren.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
Nog een bijkomende vraag.

Stel, ik neem de Dali speakers, dan heb ik volgend vermogen:
- Front: 125W
- Center: 120W
- Rear: 100W

De ampedantie van deze speakers is 6ohm.

Als ik deze gegevens ingeef in de pricewatch, kom ik vooral op receivers van +1000 EUR uit.

Zijn er andere, goedkopere (+-500-600 EUR) alternatieven?

Of moet ik niet zozeer rekening houden met het wattage per kanaal bij keuze van een receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Even wachten op hdmi 2.1 receivers zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:42

FeaR

In GoT we trust

praet0rian schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:47:
Of moet ik niet zozeer rekening houden met het wattage per kanaal bij keuze van een receiver?
Dat. Idem met de weerstand. Getalletjes zijn leuk, maar ze maken de zoektocht onnodig lastig en gecompliceerd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
FeaR schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:25:
[...]

Dat. Idem met de weerstand. Getalletjes zijn leuk, maar ze maken de zoektocht onnodig lastig en gecompliceerd.
Dus als ik bvb een van deze neem (waar mijn voorkeur eerst naar uit ging):
pricewatch: Sony STR-DN1080
90W --> minder dan de speakers
- 6ohm = speakers

pricewatch: Marantz SR5011 Zwart
- 100W --> minder dan de speakers
- 8ohm = 2ohm meer dan de speakers

pricewatch: Marantz NR1607 Zwart
- 50W --> veel minder dan de speakers
- 8ohm = 2ohm meer dan de speakers

Dan is dit niet erg, geen kwaliteitsverlies (of belangrijker, niet schadelijk voor receiver en/of speakers)?

Anders kom ik al tegen de 1.000 EUR met bvb deze:
pricewatch: Onkyo TX-RZ810 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Nee dat maakt niks uit ze spelen op alle versterkers hard genoeg.
Alleen bij erg lastige speakers die onder 2ohm gaan en hele dagen keihard muziek spelen gaan er problemen komen.
Pagina: 1