Verkopend makelaar doet raar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 16:56
Hallo allemaal,

Sinds een aantal maanden ben ik samen met mijn vriendin op zoek naar een koopwoning. Inmiddels wonen we al een jaar of 5 samen in een huurwoning echter begint dit nu toch te voelen als weggegooid geld.
Nu hebben we sinds kort ons 'droom'huis gevonden, precies zoals we het willen en binnen ons budget. Uiteraard onmiddellijk een afspraak gemaakt bij de verkopende makelaar voor een bezichtiging. Helaas kon dit pas 2,5 week na ons telefoontje. Wij uiteraard braaf wachten tot de bezichtiging. Vanzelfsprekend zijn we tussendoor wel naar het huis gereden en stiekem in de tuin geweest (staat nu toch leeg). In het echt was het nog beter dan op de foto's.

Uiteindelijk was de dag van de bezichtiging aangebroken, woensdagmiddag om 16.00 's middags. Na een kwartiertje wachten nog geen makelaar te zien. Ik de telefoon maar gepakt en kantoor gebeld. Makelaar bleek ziek en was ons vergeten af te bellen. Heel apart en frustrerend allemaal. Maar kan gebeuren. Gelukkig was het de zaterdag erop open huizen dag en deed deze woning ook mee, werd mij verteld. Wel viel mij toen al op dat dit huis niet op Funda aangemeld stond als deelnemer van de open huizen route.
Dit bleek wel zo te zijn, en zijn wij dan ook die dag 2 keer gaan kijken en hebben uiteindelijk direct een bod uitgebracht. De makelaar zou hier aan het einde van de dag op terug komen of anders de maandag daaropvolgende. Uiteraard die zaterdag niks meer gehoord, dan maar wachten op maandag. Maandag ook de gehele dag stilte. Uiteindelijk zelf de telefoon maar gepakt aan het einde van de dag en de makelaar gesproken. Zij deelde mij mee dat er helaas niks van de vraagprijs af kon. Dit hadden wij al verwacht aangezien de woning eerder dit jaar bijna 40.000 in prijs gezakt was. De makelaar zou alles wat we telefonisch besproken hadden die avond op mail zetten en wij zouden dan met een tegenbod komen (vraagprijs incl. onze voorwaarden). Uiteraard kwam er die avond weer geen mail, dus heb ik de volgende dag zelf de mail opgesteld met onze voorwaarden, prijs etc. Hierop kwam geen antwoord, dus weer maar gebeld. Uiteindelijk kreeg ik een mail terug dat ze akkoord waren met mijn bod en mail maar dat er nog onderhandelt moest worden met de eigenaar over de vitrage etc. in de woning die overgenomen kon worden, maar tot die tijd zou de woning gereserveerd staan voor ons. Prima.

Nu zijn we een week verder en heb ik gisteren weer contact gehad met het makelaars kantoor over of er al wat meer bekend is. Hier hoor ik constant dezelfde 'smoesjes' zoals 'eigenaar is pas vanmiddag te bereiken, ik zet het op mail aan het einde van de middag/vanavond'. Vervolgens krijg ik helemaal niks binnen en wordt ik ook verder niet gecontacteerd. Daarnaast heb ik gevraagd of het al mogelijk is een voorlopig koopcontract te tekenen zodat ook voor ons iets meer zekerheid is en wij ook verder kunnen. Dit kon ook nog niet omdat het koopcontract eerst naar de eigenaar moest (is een maatschappij) die het dan tekenen en vervolgens kunnen wij pas tekenen.

Het begint er ondertussen een beetje op te lijken dat ze mijn geduld aan het testen zijn ofzo? Constant worden beloftes niet nagekomen en moet ik elke dag zelf weer contact op nemen omdat ik anders niks te horen krijg. Een bevestiging via email over de vraagprijs heeft juridisch helaas geen kans dus als er opeens iemand lang komt die een paar duizend boven de vraagprijs biedt, is het voor m'n neus weggekaapt. Dit maakt het extra frustrerend voor ons aangezien het echt ons droomhuis is en het voor geen goud willen laten gaan. Maar een makelaar die zo laconiek te werk gaat heb ik nog nooit meegemaakt. Het lijkt soms wel of ze het helemaal niet wilt verkopen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met soortgelijk gedrag van verkopende makelaars? Of wellicht heeft iemand tips voor me hoe ik dit het beste en snelste kan oplossen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:18
Tip; Vraag aan de verkopende makelaar of je in contact kunt komen met de verkopende partij (zogenaamd ivm de overname van inboedel zoals de genoemde vitrage).

Mocht dat lukken dan kun je met de verkopende partij waarschijnlijk sneller schakelen en kun je ook bij hen het gedrag van de makelaar aankaarten, zodat zij ook daar een beetje druk uit kunnen oefenen. De verkopende partij zal waarschijnlijk ook de zaken snel geregeld willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Of het bewust wordt gedaan of niet: de verkopend makelaar heeft jou precies waar hij je wil hebben. Je maakt je enorme zorgen, bent erg gestresst en geeft al aan dat je het huis 'voor geen goud wilt laten gaan'.

Als de verkoper een onderneming is, dan is het op zich niet vreemd dat het contact wat trager verloopt. Het moet nu éénmaal over meer schijven dan met een particuliere verkoper.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:07

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb zoiets eens meegemaakt met als uitleg dat het huis geërfd na overlijden van de eigenaar en de familie het nog niet helemaal eens was. Uiteindelijk afgezien van de koop vanwege dat gedoe.
Zeer kort daarna was de boel verkocht aan een kennis van...de makelaar.

Voor de rest ben ik van mening dat (bijna) alle makelaars raar gedrag vertonen, maar dat is een hele andere discussie ;)

Succes in elk geval, gezien het jullie droomhuis is.

En met hierboven, zit er bovenop als je dat huis echt graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
stefanass schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:10:
Tip; Vraag aan de verkopende makelaar of je in contact kunt komen met de verkopende partij (zogenaamd ivm de overname van inboedel zoals de genoemde vitrage).

Mocht dat lukken dan kun je met de verkopende partij waarschijnlijk sneller schakelen en kun je ook bij hen het gedrag van de makelaar aankaarten, zodat zij ook daar een beetje druk uit kunnen oefenen. De verkopende partij zal waarschijnlijk ook de zaken snel geregeld willen hebben.
Bedankt voor de tip, ik weet welke organisatie de eigenaar is. Deze zou ik inderdaad eens kunnen contacteren. Echter wil ik ook weer niet mezelf in m'n vingers snijden door de makelaar te gaan irriteren op dit moment. Want zij staat hier in de regio er ook bekend om, om een huis te verkopen aan de gene die ze het 'aardigst' vind of wat het beste uitkomt voor hun. Ik probeer dan ook kalm te blijven tegenover de makelaar om toch een soort van gunfactor te houden. Ik ben bang dat wanneer ik de eigenaar hierover inlicht en zij vervolgens weer contact opnemen met de makelaar, dat ze het bijvoorbeeld aan iemand anders verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 20:36
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:56
@Vincedf Ik begrijp je situatie helemaal. Ik heb 2 jaar geleden mijn huis gekocht waarbij er 3 maanden zaten tussen eerste bezichtiging en tekenen contract. In mijn geval lag dat echter aan de verkopende partij.

Wat betreft represailles van de makelaar, ik zou daar niet zo bang voor zijn. In mijn ogen kunnen er zich 2 situaties voor doen:
1. De makelaar zit te slapen/is aan het falen en verbergt zich achter smoesjes. De verkopende partij komt hier nu achter en gaat samen met jou aan de slag om e.e.a. z.s.m. te regelen.
2. De verkopende partij heeft geen haast en wimpelt je af met "daarvoor moet je bij de makelaar zijn"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:52
Gewoon niet meer bellen, als dit droomhuis niet doorgaat komt er vast wel weer een ander droomhuis voorbij. Het is vervelend maar in de huidige markt doen verkopers nogal eens hard to get spelen. Want ze willen graag meer dan het maximale er uit slepen. Ik denk dat ze nu vinden dat de prijs toch te laag is en hopen op een ander met een beter bod. Dan hopen ze dat jij X duizend meer gaat bieden en is het spel op de wagen.

Gewoon even in het sop gaar laten koken, dan zie je vanzelf wat er gebeurd. Het is lastig vanwege de emotie die bij het kopen van een huis komt kijken, en vervelend dat het proces zo loopt voor jullie. Succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hou op met bellen en ga langs op de koffie. Laat de makelaar maar een telefoontje plegen waar je bij zit... Dan gaat het waarschijnlijk een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je verliefdheid opzij zetten en iets harder gaan spelen:
Opnieuw zelf een mail sturen met een iets lager bod (bv. zelfde bedrag, maar dan incl. alle inventaris) met een CC aan de eigenaar. En een geldigheidstermijn bij dit bod (bv. 2 weken).

Het klinkt namelijk niet alsof er andere bieders zijn (dan had hij je daar al lang tegen uitgespeeld) en wellicht is hij gevoelig voor het risico dat hij de deal laat lopen of zijn klant moeilijke vragen gaat stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:03 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincedf
CurtPoindexter schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:58:
Droomhuis? Vergis je niet hoor, er staat op elke hoek een droomhuis. Volgende week rij je ergens langs en is dat ineens je nieuwe droomhuis.

Ik ken het gevoel en ben er ook erg vatbaar voor maar soms moet je gewoon diep ademhalen en even een paar dagen wat anders gaan doen.
Wellicht heb je gelijk. Maar het is gewoon een plek en woning waar we al jaren naar op zoek zijn. Inmiddels zijn we dan zelf ook al een maand verder sinds dat we voor het eerst naar de woning zijn gereden om eens in de tuin te kijken etc. Ik heb dus genoeg tijd gehad om het te laten bezinken.

Inmiddels heb ik zelf naar de eigenaar gebeld (organisatie Woongoed) en de situatie uitgelegd met de makelaar en dat het allemaal zo lang duurt voordat we antwoorden krijgen waarbij in de tussentijd afspraken niet worden nagekomen. Hij was het, om het netjes te zeggen, niet eens met de gang van zaken en ging dan ook direct de makelaar contacteren. Schijnbaar had ze alleen nog maar afgelopen maandag een mailtje gestuurd naar hem. Verder was er geen actie ondernomen door de makelaar. Dit terwijl mij meerdere malen deze week gezegd is dat ze nog niks gehoord hadden van de eigenaar. Leugens dus.
Nu dus maar afwachten wat er uit komt. Makelaar zal niet blij zijn, maar dat is dan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:16

Hoicks

Techno!

Gewoon contact opnemen met de verkopende partij en daar aangeven dat je het idee hebt dat de makelaar blijkbaar niet genoeg moeite wil doen om het huis te verkopen.

Wij hadden ook een verkopende makelaar die niet meewerkte. Toen hebben we gewoon aangebeld bij de verkopende partij en uitgelegd dat wij het idee hadden dat de makelaar niet hun belangen behartigde.

De verkopende partij heeft toen de makelaar op 't matje geroepen en toen was de verkoop ook zo geregeld.

Edit: Ik zie dat je 't al gedaan hebt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hoicks op 13-10-2017 11:34 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
Vincedf schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:19:
[...]

Wellicht heb je gelijk. Maar het is gewoon een plek en woning waar we al jaren naar op zoek zijn. Inmiddels zijn we dan zelf ook al een maand verder sinds dat we voor het eerst naar de woning zijn gereden om eens in de tuin te kijken etc. Ik heb dus genoeg tijd gehad om het te laten bezinken.

Inmiddels heb ik zelf naar de eigenaar gebeld (organisatie Woongoed) en de situatie uitgelegd met de makelaar en dat het allemaal zo lang duurt voordat we antwoorden krijgen waarbij in de tussentijd afspraken niet worden nagekomen. Hij was het, om het netjes te zeggen, niet eens met de gang van zaken en ging dan ook direct de makelaar contacteren. Schijnbaar had ze alleen nog maar afgelopen maandag een mailtje gestuurd naar hem. Verder was er geen actie ondernomen door de makelaar. Dit terwijl mij meerdere malen deze week gezegd is dat ze nog niks gehoord hadden van de eigenaar. Leugens dus.
Nu dus maar afwachten wat er uit komt. Makelaar zal niet blij zijn, maar dat is dan jammer.
Ik krijg het gevoel dat de makelaar wacht op iemand met een hoger bod voor een hogere commisue.
Mijn broer had ook via de bewoner een prijs afgesproken voor het kopen van het huis, moest alleen een toneeltje gezet worden bij de makelaar. Die was ook moeilijk met het aanbieden voor dat bedrag, moest er ook achter aan gaan. Later bleek weer dat ze natuurlijk voor de hogere verkoop prijs wou gaan.

Maar uiteindelijk heeft de makelaar maar te luisteren naar zijn klant die het huis wil verkopen, dan maar op de minder leuke manier af handelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Erazher op 13-10-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik denk niet dat 't te maken heeft met een hogere commissie. De makelaar houdt aan een bod van een paar duizend euro hoger hooguit een paar tientjes over, waarvoor hij dan wel zijn goede naam op het spel zet en een klacht riskeert. Dat zou geen rationele handelwijze zijn.

Ik denk eerder dat 't gewoon te maken heeft met een slechte kantoororganisatie, omkomen in het werk, dat soort dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 13-10-2017 14:13 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Nou, kleine update.
Zoals ik eerder aangaf hebben we afgelopen vrijdag contact gehad met de eigenaar en de situatie uitgelegd. Op basis hiervan heb ik ook nog een mail gestuurd naar de makelaar en daarin ook aangegeven dat de eigenaar bevestigd heeft verder geen belemmeringen ziet om een koopcontract te tekenen. Hier heb ik vervolgens zowel telefonisch als per email geen reactie meer op gehad van de makelaar..

Toen heb ik dinsdag namiddag de telefoon zelf maar weer gepakt. De makelaar was dit keer wel zelf aanwezig maar begon me nog net niet uit te schelden aan de telefoon.. Nadat ik vroeg of ze m'n email ontvangen en gelezen had, wat de huidige status was en of we afspraak konden inplannen kreeg ik als antwoord: 'Tja....dat zal je zelf wel weten hé...je hebt zelf een meerdere keren met Woongoed gebeld'. De manier/toon waarop dit gezegd werd , was op z'n minst belachelijk te noemen. Welk zelf respecterend bedrijf gaat zo met 'klanten' om?
Enfin, ik ben verder niet ingegaan op deze opmerking en heb gewoon keurig gezegd 'Inderdaad, we hebben even contact gehad'. Maar vervolgens kwam ze met een belachelijk bedrag van 3000 euro voor gordijnen die nog in de woning hingen. Dit terwijl de eigenaar bevestigde naar mij dat de gordijnen geen belemmering voor de verkoop mochten zijn. Ik heb gelijk aangegeven dat we dit niet gaan doen en dat de gordijnen mooi uit de woning gehaald kunnen worden. Dit ook nog eens per mail gestuurd naar de makelaar ter bevestiging (niet dat ik ooit antwoord krijg, maar goed). Hierna weer niks gehoord. Dus zijn m'n vriendin en ik gisteren binnengelopen op de vestiging. Er was helaas maar 1 balie medewerkster aanwezig en de makelaar was zelf op pad. Van haar hebben we inmiddels wel papieren ontvangen om onze gegevens op in te vullen en paspoort kopie's gegeven. Nu weer maar weer wachten tot we koopcontract kunnen tekenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Vincedf schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:12:
Nou, kleine update.
Zoals ik eerder aangaf hebben we afgelopen vrijdag contact gehad met de eigenaar en de situatie uitgelegd. Op basis hiervan heb ik ook nog een mail gestuurd naar de makelaar en daarin ook aangegeven dat de eigenaar bevestigd heeft verder geen belemmeringen ziet om een koopcontract te tekenen. Hier heb ik vervolgens zowel telefonisch als per email geen reactie meer op gehad van de makelaar..

Toen heb ik dinsdag namiddag de telefoon zelf maar weer gepakt. De makelaar was dit keer wel zelf aanwezig maar begon me nog net niet uit te schelden aan de telefoon.. Nadat ik vroeg of ze m'n email ontvangen en gelezen had, wat de huidige status was en of we afspraak konden inplannen kreeg ik als antwoord: 'Tja....dat zal je zelf wel weten hé...je hebt zelf een meerdere keren met Woongoed gebeld'. De manier/toon waarop dit gezegd werd , was op z'n minst belachelijk te noemen. Welk zelf respecterend bedrijf gaat zo met 'klanten' om?
Jij bent de klant niet.

Verder: maak je niet druk, anders volgende keer een aankoopmakelaar erbij zoeken. Als je uitlegt wat het probleem is (we hebben het huis al uitgezocht, alleen dit wil niet zo) dan kunnen zij dat zonder jouw emotie afhandelen.

Vergeet niet de bouwtechnische keuring te regelen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 19:32

Christiano007

Ich bin der champion

Waarom niet aangeven direct bij de huidige bewoners wat je bod is, incl./excl/ inboedel en dat als ze het willen verkopen dat ze binnen X aantal dagen het voor elkaar moeten krijgen met hun verkoopmakelaar en dat je anders verder gaat?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Veel makelaars zijn lid van de firma list en bedrog!
Wij hebben toendertijd ook veel gedoe meegemaakt met zowel de eigen makelaar als die van de verkopende partij.
Het enige waar ze wel snel en goed in waren was de rekeningen sturen!
Uiteindelijk hebben we met zowel de kopers als de verkopers zelf om de tafel gezeten en en dat ging veel beter en sneller!

[ Voor 20% gewijzigd door HereIsTom op 19-10-2017 21:28 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:19

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

HereIsTom schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:26:
Veel makelaars zijn lid van de firma list en bedrog!
NVM bedoel je? Ja, dat klopt.
Wij hebben toendertijd ook veel gedoe meegemaakt met zowel de eigen makelaar als die van de verkopende partij.
Het enige waar ze wel snel en goed in waren was de rekeningen sturen!
Uiteindelijk hebben we met zowel de kopers als de verkopers zelf om de tafel gezeten en en dat ging veel beter en sneller!
Daar staat tegenover dat er natuurlijk ook veel mensen wel tevreden zijn met hun makelaar. Ik bijvoorbeeld. Maar dat heeft dan weer ff niks met TS te maken..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 15:25
Als tip kwa makelaar: qmakelaar
De eigenaar heeft jaren geleden mij persoonlijk geholpen bij het kopen van mijn eerste huis. Nononse makelaar die direct resulaten boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:28
@Vincedf Ik heb dit topic gevolgd en ben erg benieuwd hoe dit nu is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op je TS. Dit zie je vaker bij de goedkopere huizen of huizen die zoals je zegt al 40K in prijs zijn gezakt.
Is de makelaar aangesloten bij eoa groep/vereniging ?

Ook ik zou wel een update willen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
Hallo,

Bij deze een kleine update.
We zijn inmiddels een viertal weken verder. Helaas is er nog geen koopcontract getekend. Wel zijn er een aantal positieve ontwikkelingen geweest. Na een aantal weken bijna elke dag of om de dag te hebben gebeld en constant verteld te worden dat ik 'terug gebeld ga worden smiddags' heb ik uiteindelijk zelf stappen ondernomen om wel alvast een taxatie te laten uitvoeren. Dit door een makelaar laten doen die ik persoonlijk redelijk ken. Hij heeft hierdoor ook nog wat extra druk kunnen zetten om bij de verkopende makelaar een koopcontract op tafel te krijgen. Ze kunnen dit taxatierapport namelijk pas officieel maken met een kopie van het koopcontract.

Vorige week hebben we eindelijk een telefoontje gehad dat ze bezig waren met de koopovereenkomst op te stellen en dat ze nog even naar Woningborg gingen bellen om na te gaan of er nog garantie op de woning zat (het is namelijk een nieuwbouw woning). Dit moest even gecontroleerd worden omdat er eerder iemand de woning voor een aantal maanden gehuurd had aangezien deze persoon nog even moest wachten tot hij zelf in z'n nieuwe woning kon.
Nu bleek dat bij Woningborg niks bekend was over dat de woning ooit bewoond was geweest. Hierna heeft de makelaar gebeld naar de eigenaar (Woongoed). Ook bij hun was er niks terug te vinden over dat er ooit iemand in gewoond had. Dit betekende dat de woning Vrij op Naam aan ons verkocht kon worden. Dit is uiteraard zeer gunstig voor ons en bespaard ons toch weer een paar duizend euro aan eigen inleg. Uiteindelijk hebben we dus de koopovereenkomst ontvangen met een nieuwe (afgesproken) prijs v.o.n.
Wij zijn hier akkoord mee gegaan waarop de koopovereenkomst naar de eigenaar gestuurd is om ondertekend te worden. Zodra dit gebeurt is zal de makelaar ons uitnodigingen om te komen ondertekenen. Blijkbaar wordt dit niet samen gedaan (?). Vorige week woensdag is de overeenkomst naar de eigenaar gestuurd. We hebben tot op heden nog niks vernomen.

Met andere woorden: we zijn (hopelijk) bijna door deze rotzooi heen. Wat ik achteraf denk is dat de verkopende makelaar de woning zo lang mogelijk heeft willen houden omdat het hier een modelwoning betrof voor een aantal andere (zelfde) nieuwbouw huizen. De andere woningen bestaan vanbinnen alleen uit beton etc. dus is lastiger verkopen zonder modelwoning. Dit is naar mijn mening nog geen excuus om totaal niet te communiceren en reageren op iemand. Ook het hele v.o.n. verhaal vind ik raar en dit had wel eerder gecontroleerd kunnen worden lijkt mij.
Pagina: 1