Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Beste Tweakers!!

Graag hoop ik wat advies te krijgen over de juiste router.

Mijn situatie:

Ik heb een kleine 60m2 woonoppervlakte en in de serre heb ik net geen signaal.
Helaas kan ik de modem niet verplaatsen.

Ik heb een oog op een van deze 2 modellen:

pricewatch: Netgear R6220

pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200

Echter, ook ik kan zien dat dit wat oudere modellen zijn.

Mijn vraag is dan ook als volgt:

Welke router geeft de beste dekking voor mijn situatie?
Als er een alternatief voor hetzelfde budget, welke zou dat zijn? (Lees, nieuwere).

Met vriendelijke groet,
Steven.

Alle reacties

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02:48
Een andere router gaat je waarschijnlijk geen beter bereik geven. Het beste advies is en blijft om dan een extra (bedraad) access point aan te sluiten. Hiervoor zou je zelfs een oude router kunnen gebruiken, als je die toevallig nog hebt. Zie daarvoor bv het topic daarover: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. En als je een access point zou willen kopen lijkt mij bv deze een optie: pricewatch: TP-Link AC1200 Draadloos Gigabit Access Point AP300 (note: ik heb hier zelf geen ervaring mee en is alleen even snel gefilterd in de pricewatch).

Zelf heb ik ook 2x de pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) maar deze valt iets buiten je budget.

• StevenT1987
Vergeten te zeggen dat ik van een standaard Ziggo modem alles in 1 ding kom.

Ik zou je link even doorlichten om te zien hoe het werkt en hoe makkelijk het kan. Maar een oude modem heb ik helaas niet.

• RobertMe
In het geval van Ziggo zou je dan zelfs kunnen kijken naar de Ziggo Wifibooster. Dit is gewoon een TP-Link router, alleen dan met aangepaste software. Zie Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7 voor wat meer info daarover en wat je ermee kunt (weer een router van maken).

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
Neem een Lan via Power adapter met WiFI, zoals een Devolo.

PSN: plexforce (ps4)

• RobertMe
WeHoDo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:07:
Neem een Lan via Power adapter met WiFI, zoals een Devolo.
Vermeld dan ook meteen even de "risico's" :) Ethernet over Power werkt namelijk niet altijd even goed. Het beste werkt het als beide punten op dezelfde groep zitten, maar andere apparatuur kan er ook nog invloed op hebben. Het beste blijft nog altijd om gewoon met een LAN kabeltje te werken. (In dit geval dus LAN kabel trekken naar de serre en daar het access point plaatsen).

Ter aanvulling op mijn vorige post. Die "Ziggo Wifibooster" is ook nog eens beter/sneller ten opzichte van dat echte access point uit mijn vorige post. En gezien ze qua prijs elkaar niet veel ontlopen lijkt mij dat dus ook de betere optie.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
RobertMe schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:11:
[...]

Vermeld dan ook meteen even de "risico's" :) Ethernet over Power werkt namelijk niet altijd even goed. Het beste werkt het als beide punten op dezelfde groep zitten, maar andere apparatuur kan er ook nog invloed op hebben. Het beste blijft nog altijd om gewoon met een LAN kabeltje te werken. (In dit geval dus LAN kabel trekken naar de serre en daar het access point plaatsen).

Ter aanvulling op mijn vorige post. Die "Ziggo Wifibooster" is ook nog eens beter/sneller ten opzichte van dat echte access point uit mijn vorige post. En gezien ze qua prijs elkaar niet veel ontlopen lijkt mij dat dus ook de betere optie.
Op dezelfde groep is niet nodig, de Devolo werkt uitstekend over meerdere groepen.
Je moet alleen de Devolo niet direct bij een magnetron of wasmachine aansluiten. Dan krijg je signaal verlies, maar dan zelfs dan haal je nog prima snelheden. Enige is dat de stroomleidingen niet te lang zijn in huis. Maar aangezien de TS een klein woonoppervlak heeft, is dit niet aan de orde.

Devolo gaat prima zijn werk doen.

PSN: plexforce (ps4)

• StevenT1987
Ik heb nu inderdaad wat van devolo.
Dat moet ik met een LAN kabel aan m'n modem doen en dan ergens anders in het huis dat andere punt erin stoppen en dan zou die het moeten doen.
Alleen krijg ik daar geen verbinding mee. Hij zend uit alleen de key is niet goed. Ook zou ik dan willen dat de ssid hetzelfde is dat hij gewoon z'n eigen sterkte heeft en naam.

Heel toevallig zit dat ding wel in de buurt van een microwave en afwasmachine haha. Maar signaalsterkte is wel goed.

Een kabel trekken is niet het idee. Dan zou ik de huidige modem namelijk net zo goed kunnen verplaatsen ;)

Een kabel trekken is niet het eerste idee/oplossing.

Die Ziggo booster, dat gaat in combinatie met Ziggo zelf? Kan dat via hun regelen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

StevenT1987 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:56:
Vergeten te zeggen dat ik van een standaard Ziggo modem alles in 1 ding kom.
Ja, welk van de tien? :o

Ziggo heeft alles van waardeloze eerste generatie modem met iets dat op WiFi moet lijken zonder verder nadenkwerk erin gevrot tot nieuwe gevallen met WiFi waar een Netgear R7000 not een puntje aan kan zuigen.

Mag duidelijk zijn dat je in dat laatste geval weinig opschiet met een andere router/AP op zelfde plek als modem, maar in het eerste geval kan het goed zijn dat je met een andere wel je serre bereikt...

Oslik blyat! Oslik!

• igor4all
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-01 21:11
Ziggo booster kan je bij ziggo kopen. Dan moet je dus wel een kabel trekken waaran je dat acces point hangt. https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

Maar als je al een devolo kit met wifi hebt zou ik dat eerst proberen. Als het goed is kan je inloggen op je devolo set (evt met software) en zo de SSID en het wachtwoord hetzelfde maken als je modem-router.
Pagina: 1