Hoe activeer ik push notificaties in macOS Safari & Tweakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
Ik zit een beetje in dubio..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vDcxMR4WnyNUhqDKCq7hR6ja/full.png

terwijl ik op een andere site het volgende zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AUn9HhlwHB4Bs4cNCmLHPdGM/full.png

Klaarblijkelijk ondersteunt mijn browser (Safari (laatste versie) op macOS High Sierra) gewoon push notificaties. Waarom zegt Tweakers alsnog van niet?

Beste antwoord (via Sjeefr op 10-10-2017 13:17)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
Ah, duidelijk verschil. Heel dat bericht niet gevonden.

Kortom: Bij het gros werkt het niet en bij Apple al helemaal niet. Oké!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
Ik heb nog steeds dit probleem. Gebruik Firefox 84 op Mac OS X 10.13 en het is inmiddels 2021 ;-)
Ligt het aan mij of werken de tweakers notificaties nog steeds niet op Apple en Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat zullen de devvers je wel kunnen vertellen. :)

Lieve Adjes => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

davince72 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:35:
Ik heb nog steeds dit probleem. Gebruik Firefox 84 op Mac OS X 10.13 en het is inmiddels 2021 ;-)
Ligt het aan mij of werken de tweakers notificaties nog steeds niet op Apple en Firefox?
Dit topic gaat over Safari. Die heeft simpelweg geen ondersteuning voor de push-api, waardoor het dus per definitie niet kan werken. Apple heeft wel eoa eigen implementatie, maar die hebben wij niet geimplementeerd. Destijds hoopten we dat Apple dat uiteindelijk ook zou doen... maar blijkbaar hebben ze daar nog altijd geen moeite voor gedaan.

Aangezien het op een heel andere manier werkt, allerlei registratie bij Apple en alleen in Safari op OS X werkt, gaan we niet zo'n 2e implementatie maken en onderhouden.

Echter heeft Firefox wél ondersteuning voor de push-api en zou het dus moeten werken. Ik gebruik zelf geen Mac en heb geen idee of Firefox op Mac speciale beperkingen heeft.

Het is verder niet zo dat wij het voor Firefox/Chrome/Edge/Etc op platform Linux/Mac/Windows/etc hebben geimplementeerd. Het gaat om een open standaard, die verder browser-agnostisch is, wat dus ook geldt voor onze implementatie.

Toen Edge er ondersteuning voor kreeg, hadden wij ook ineens ondersteuning voor pushmessages in Edge.

Als het op jouw Firefox niet werkt, zou ik inderdaad vooralsnog aannemen dat het aan jouw specifieke configuratie ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Afaik gebruikt Firefox onder MacOS ook WebKit als engine omdat Apple het gebruik van de eigen Gecko engine niet toestaat. Ik vermoed dat daarmee Firefox op MacOS ook aangewezen is op de WebKit ondersteuning mbt push notificaties, en dus geen WebPush ondersteuning heeft.

Maar ook ik beschik niet over MacOS, dus kan dit lastig verifieren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@crisp, je bent denk ik in de war met iOS, daar mag geen andere browser engine. Bij MacOS is dat niet het geval. Chrome heeft gewoon z'n Blink engine en Firefox Gecko. Als Apple ook op de desktop zo'n beperking zou eisen, zou je veel meer rechtzaken tegen Apple zien voor misbruik van hun macht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:13:
@crisp, je bent denk ik in de war met iOS, daar mag geen andere browser engine. Bij MacOS is dat niet het geval. Chrome heeft gewoon z'n Blink engine en Firefox Gecko. Als Apple ook op de desktop zo'n beperking zou eisen, zou je veel meer rechtzaken tegen Apple zien voor misbruik van hun macht.
Ah ok. Maar het kan misschien nog steeds wel zo zijn dat Firefox op MacOS voor wat betreft push notiticaties wel afhankelijk is van het OS? Ik kan hier helaas weinig over vinden verder als ik daarop google...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Volgens mij is dit een van de topics met de meeste replies.

Het werkt nu wel op Safari, kan dat kloppen? Eerder werkte het namelijk niet, terwijl er wel al support was in Safari 16.1? Is dit een bètatest, want zie nog geen .plan op de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
Klopt, ik krijg sinds kort nu ook pushmeldingen -op Safari macOS-, ja. Hiervoor heb ik zelf niks meer gewijzigd. Wel alleen van forumberichten en reacties op mijn comments in artikelen, meen ik te herinneren. Niet bij een nieuw geplaatst artikel.

macOS Ventura 13.0.1 (dacht ik zo - de meest recente op moment van schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
oohh schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:04:
Volgens mij is dit een van de topics met de meeste replies.

Het werkt nu wel op Safari, kan dat kloppen? Eerder werkte het namelijk niet, terwijl er wel al support was in Safari 16.1? Is dit een bètatest, want zie nog geen .plan op de frontpage.
Vanuit Tweakers is er niets veranderd, Apple heeft simpelweg web push notifications toegevoegd aan Safari. Zie ook https://9to5mac.com/2022/...ifications-safari-update/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
XWB schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:52:
[...]

Vanuit Tweakers is er niets veranderd, Apple heeft simpelweg web push notifications toegevoegd aan Safari. Zie ook https://9to5mac.com/2022/...ifications-safari-update/
Jouw artikel gaat over iOS en daar werkt het op dit moment volgens mij nog niet. Op macOS wel, maar op 8 december was er geen Safari of macOS update. Daarom vroeg ik mij af of er aan Tweakers’ kant iets veranderd was.

Support zal dan wel met Ventura toegevoegd zijn. Maar waarschijnlijk krijg je niet direct de notificatie dat je het kunt instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door oohh op 16-01-2023 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
oohh schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:13:
[...]

Jouw artikel gaat over iOS en daar werkt het op dit moment volgens mij nog niet. Op macOS wel, maar op 8 december was er geen Safari of macOS update. Daarom vroeg ik mij af of er aan Tweakers’ kant iets veranderd was.
Klopt, ik had de verkeerde link geplaatst en wou eigenlijk https://developer.apple.c...safari_and_other_browsers posten :p

En ik meende gelezen te hebben dat je macOS gebruikt maar dat was de gebruiker onder je :p Voor iOS komt ondersteuning ergens in 2023 als ik het goed begrijp, dus ik ben bang dat we nog even geduld moeten hebben.

March of the Eagles

Pagina: 1