Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• G.V.
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 04-11 15:29
Hey,

Telkens als de AEG lavatherm 37850 draait maakt het soms een bonkend/kloppend geluid.
Ik heb de motor, assen, wieltjes, aandrijfriem nagezien en alles leek in orde.
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

T.net PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

@G.V. Draait de trommel van de wasmachine wel soepel rond?

Frontpagemoderatie forum | Discusie over witgoed, Themaforum Witgoed

• G.V.
Ja, de trommel draait soepel. Ik vind nergens op het net een technische tekening. Dan kan ik de trommel eventueel demonteren als het nuttig is.
Ik dacht eerst aan een lager maar aan de achterkant v/d trommel is een as die in een gat van de achterwand plakkaat steekt + een stofring.
De voorkant heb ik nog niet gedemonteerd, ik zie enkel een stofring waarin de trommel zit.

Alvast bedankt voor de reactie.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:27

mvdam

3D printer at heart

Elke omwenteling een tik?

Was bij onze machine (wel miele) versleten sleepcontacten op de trommel voor het vochtpercentage.

Of onregelmatiger?

3D printje nodig? Meld je tweakers-username, en krijg 10% tweakers-korting!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

quote:
G.V. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:35:
Ja, de trommel draait soepel. Ik vind nergens op het net een technische tekening. Dan kan ik de trommel eventueel demonteren als het nuttig is.
Ik dacht eerst aan een lager maar aan de achterkant v/d trommel is een as die in een gat van de achterwand plakkaat steekt + een stofring.
De voorkant heb ik nog niet gedemonteerd, ik zie enkel een stofring waarin de trommel zit.

Alvast bedankt voor de reactie.
Was zelf ook aan de lagers aan het denken maar die zijn dus in orde. Een gebroken trommelkruis kan ook voor problemen zorgen hoewel deze wel prijzig zijn om te vervangen als dat het geval zou zijn.

• G.V.
Ja, tikt/klopt onregelmatig.
Een gebroken trommelhuis??

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Typefout, trommelkruis bedoelde ik. Punt is dat er heel veel zaken lawaai kunnen veroorzaken bij een wasmachine. Als er bijv. iets van een voorwerp tussen de trommel en de kuip terecht komt kan dit ook lawaai veroorzaken.

• G.V.
Bedankt, maar het boenkt wel hard. Ik hoor het door de muren. De droogkast trilt en schud dan. Met herfstverlof nog eens open halen, hopelijk kan ik de trommel er dan eens aftrekken.

• jurk738
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Bij onze (AEG) machine was laatst het (cirkelvormige) contragewicht op een paar plaatsen gebroken. Er lagen 2 brokstukken op de bodem van de machine. Hierdoor bonkte hij ook vreselijk.

Volgens Google is de AEG lavatherm 37850 trouwens een wasdroger.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-11 15:58

PcDealer

HP ftw \o/

Een droger heeft geen contragewicht.

LinkedIn WoT Cash Converter WoWs invite

• G.V.
idd, de wasdroger heeft geen contragewicht. Misschien zit er in de dubbele wand iets?
Op de bodem was er niets te vinden.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*