Ik word misschien betrokken bij de bouw van een applicatie die wat buiten mijn gebruikelijke werk ligt, en ik zou graag meer weten over wat er al bestaat aan technieken, zodat we alleen het wiel opnieuw uitvinden waar nodig. Ik heb veel lopen Googlen, maar kom veel twijfelachtige of verlaten frameworks tegen. Misschien hebben jullie tips.
De app:
Wie heeft aanraders voor / positieve ervaringen met frameworks die dit soort dingen bieden?
Aanvullende vragen welkom.
De app:
- Opdrachtgever wil uitgebreide dashboards kunnen klaarzetten voor haar klanten, voor weergave van klant-specifieke zakelijke en operationele data. Dus monitoring en analyse van wat de klant ook maar doet, te koppelen aan velerlei data-bronnen (energiegebruik in een fabriek, storingen bij een kabelaar, waterstand bij een dam of dijk, enz). Met tabellen, grafieken, key performance indicators, tabbladen en dergelijke, te configureren door een admin en het liefst met mogelijkheid voor klant om ook zelf een component toe te voegen / het dashboard naar eigen hand te zetten. Responsive voor gebruik op grote en kleine schermen.
- Opdrachtgever doet al veel op dit gebied en heeft kennis in huis wat betreft het ophalen en koppelen van de data. Het gaat vooral om een web-based systeem voor weergave.
- Gebruikersbeheer en authenticatie: admin kan nieuwe users en dashboards maken, users kunnen wachtwoord wijzigen e.d. Met sterke beveiliging.
- In de dashboards moet ook de mogelijkheid zijn voor acties: een knop voor het uitschakelen van de verlichting in een pand, het opnieuw starten van een apparaat, het aanpassen van een thermostaat, enz. IoT-stijl.
- Alles moet draaien op eigen hardware; geen externe cloud-dienst. Liefst open source, zonder maandelijkse / jaarlijkse betaling (niet zozeer om het geld, maar om niet afhankelijk te zijn van een externe partij die ermee op kan houden).
Wie heeft aanraders voor / positieve ervaringen met frameworks die dit soort dingen bieden?
Aanvullende vragen welkom.