de sound van mijn digibox&chromecast afspelen door me stereo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
Goeiemorgen,

Ik heb op een samsung tv met 1 hdmi een hdmi splitter gestoken. De output van die splitter is aangesloten op de tv. En een digibox (orange) is aangesloten + een chromecast op de hdmi inputs. Nu heb ik hier een oude stereo staan en ik zou graag het geluid van die chromecast kunnen laten afspelen door die stereo. Maar dit lijkt mij niet te lukken. Het gaat om dit stereo toestel http://audio.manualsonlin.../cahxz1r_cahxz1.html?p=12
Als ik die rode en zwarte uitgang op de stereo verbind met de digibox speelt het geluid prima af. als ik dan de source verander naar de hdmi waar de chromecast is op aangesloten speelt die nog steeds het geluid af van die digibox. Ik dacht dan om de tv rechtstreeks te verbinden met de stereo maar ik krijg niks van geluid erdoor. Zelfs niet het geluid die ik voordien kreeg van de digibox. Ik heb het ook al geprobeerd met een optische kabel maar nog steeds geen resultaat. Alsook in de tv menu heb ik bij audio "externe luidsprekers" aangeschakeld maar er komt nog steeds geen geluid door. Het lijkt mij bijzonder raar dat beide van de aansluitingen op de tv om een stereo mee te verbinden kapot zijn? Iemand enig idee hoe ik dit werkende krijg?

Groeten.

Beste antwoord (via Bringerofpain op 10-10-2017 22:26)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31

FeaR

In GoT we trust

De uitgang op de JVC die ik bedoelde was de optische, daar staat duidelijk OUTPUT, waar je op de JVC dus een INPUT moet hebben. Op de Samsung staat bij de Stereo RCA ook IN waar dat OUT moet zijn voor jou gewenste doeleinden.

Oftewel de JVC heeft maar één input: stereo RCA en de Samsung heeft twee outputs: 3,5 mm jack en optisch.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welk type?
Als ik die rode en zwarte uitgang op de stereo verbind met de digibox speelt het geluid prima af. als ik dan de source verander naar de hdmi waar de chromecast is op aangesloten speelt die nog steeds het geluid af van die digibox
Logisch aangezien je de bron (DigiBox) rechtstreeks op de JVC aan hebt gesloten en niets met HDMI doet.
Ik dacht dan om de tv rechtstreeks te verbinden met de stereo maar ik krijg niks van geluid erdoor. Zelfs niet het geluid die ik voordien kreeg van de digibox.
Wederom: om welke Samsung TV gaat het? En op welke RCA's plug je de JVC in? Je zal niet de eerste zijn die een INPUT A/V op de TV gebruikt om geluid uit proberen te sturen.
Ik heb het ook al geprobeerd met een optische kabel maar nog steeds geen resultaat.
De optische connector op de JVC is een OUTPUT en geen INPUT, je gaat nooit geluid via die manier in kunnen voeren.Staat ook bij de connector "CD OPTICAL DIGITAL OUTPUT"
Iemand enig idee hoe ik dit werkende krijg?
Dat hangt dus van de TV af. Indien de TV geen analoge outputs heeft om audio uit te sturen zal je moeten gaan werken met adapters. Denk aan een DAC om de Optical Out van de TV (mits aanwezig, wederom het type van de Samsung nodig) om te zetten naar Stereo RCA. Je kan het ook proberen met een SCART-verloop die geluid uit kan sturen. Echter hoeft dit niet altijd te werken.
Groeten.
Die mag je weglaten, zie Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
Het is de samsung tv model p2370hd. Ik plug de rca kabels volgens de kleur wit en rood & er staat bij audio links & rechts. dus dit zal wel correct aangesloten zijn? Ik heb het ook met een scart ===> rode en witte kabel geprobeerd maar ik hoorde alleen maar geruis.

pricewatch: Samsung Syncmaster P2370HD Zwart

[ Voor 14% gewijzigd door Bringerofpain op 10-10-2017 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Bringerofpain schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:13:
Het is de samsung tv model p2370hd. Ik plug de rca kabels volgens de kleur wit en rood & er staat bij audio links & rechts. dus dit zal wel correct aangesloten zijn?
Nee, lezen wat er bij de connectoren staat. Je haalt in- en uitgangen door elkaar. Op de JVC staat duidelijk uitgang en op de Samsung staat weer duidelijk ingang. Waar je dus op de JVC een ingang wilt en op de Samsung een uitgang. De rode en witte RCA op de Samsung behoren namelijk tot de Component IN. Oftewel een ingang en geen uitgang. De enige analoge audio uitgang die de TV heeft is de hoofdtelefoonaansluiting. Dus het wordt een DAC kopen of een kabel van 3,5 mm naar stereo RCA.

Edit:
Scart is altijd een gok of het werkt. In de manual staat nergens specifiek dat het ook als uitgang kan dienen dus dan gaat die optie ook niet op.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 10-10-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
FeaR schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:45:
[...]

Nee, lezen wat er bij de connectoren staat. Je haalt in- en uitgangen door elkaar. Op de JVC staat duidelijk uitgang en op de Samsung staat weer duidelijk ingang. Waar je dus op de JVC een ingang wilt en op de Samsung een uitgang. De rode en witte RCA op de Samsung behoren namelijk tot de Component IN. Oftewel een ingang en geen uitgang. De enige analoge audio uitgang die de TV heeft is de hoofdtelefoonaansluiting. Dus het wordt een DAC kopen of een kabel van 3,5 mm naar stereo RCA.

Edit:
Scart is altijd een gok of het werkt. In de manual staat nergens specifiek dat het ook als uitgang kan dienen dus dan gaat die optie ook niet op.
oké, bedankt om te kijken ervoor alvast! Ik heb normaal wel nog zo'n rca kabel naar stereo 3.5 jack ik zal dit morgen eens proberen. Je zegt dat de stereo rca een ingang zou moeten zijn en dat het een uitgang is. Maar als ik de digicorder aansluit op die stereo geeft die wel sound door hoe kan dit dan?

[ Voor 14% gewijzigd door Bringerofpain op 10-10-2017 22:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De uitgang op de JVC die ik bedoelde was de optische, daar staat duidelijk OUTPUT, waar je op de JVC dus een INPUT moet hebben. Op de Samsung staat bij de Stereo RCA ook IN waar dat OUT moet zijn voor jou gewenste doeleinden.

Oftewel de JVC heeft maar één input: stereo RCA en de Samsung heeft twee outputs: 3,5 mm jack en optisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
FeaR schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:21:

Oke, bedankt voor je tijd. Het is gelukt met rca naar 3,5jack in de tv! Mucho gracias!

[ Voor 18% gewijzigd door Bringerofpain op 11-10-2017 07:40 ]

Pagina: 1