Toon posts:

Wat is wijsheid om te doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een systeem die niet meer naar wens werkt, nu kan ik updaten of nieuwe computer. Ik wil graag weten wat jullie zouden doen in mijn geval. (budget 600-700 voor nu)

mobo: H55M-USB3 (Socket 1156)
CPU:Intel Core i7 CPU 860 @ 2.80GHz
Video:AMD Radeon HD 6900 Series (2gig)
Ram: Hyperx 8 gig.
koeling: een standaard intel.
kast: sharkoon standaard goedkope kast.
HDD: 120 gig ssd kingston, 1 TB sata seagate
Voeding: Fortron 500W

Bovenstaande heb ik nu in de kast zitten, wat kan mee en waarmee kan ik de snelste verbeteringen maken.

Wat ik ermee doe, FB, WoT, browsergames, youtube.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb gezocht naar upgrade kits en nieuwe pc's maar wat is wijsheid, ''vroeger'' kon je uitgaan van mhz en gig maar tegenwoordig ligt dat iets anders. Ben er te weinig thuis in om zelf de knoop door te hakken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke Seagate disk is dat? Die zou eventueel mee kunnen en de kast wellicht, al us dat ook smaak. De rest is intussen vrij oud. Je zou eventueel kunnen doorsparen, zodat je alles kan vervangen.

Aan de andere kant, is een laptop nuet wat voor je, gezien wat he nu met de pc doet? Of wil je, als je pc weer bij is, meer gaan doen met de pc?

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2017 23:37 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06:31
Als ik eerlijk ben, ik denk dat je beter alles kunt vervangen (behalve de SSD en HDD dan).

De hardware is gewoon te veroudert om een upgrade uit te voeren.

Ik zou zeggen: kijk eens naar verschillende builds hier op Tweakers en de BBG guides.

Verwijderd

Topicstarter
KINGSTON SUV400S37120G ATA Device
ST1000DM003-1CH162 ATA Device

Deze zitten er nu in.

De ram heb ik een half jaar geleden gekocht, dacht dat deze opzich nog wel mee zou kunnen maar blijkbaar heb ik de verkeerde gekocht

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 23:39 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58

Barrycade

Through the...

Zulke zware eisen heb je toch niet? Dus wat doet het dan niet?

Gewoon even W10 opnieuw installeren en dan zou het toch weer moeten werken?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn proc zit als ik opstart en niets aan heb, boven de 70 graden. Als ik iets aan doe dan stijgt de temp direct naar de 90 graden+, nu kan ik een nieuwe koeling erop zetten maar ik heb weinig ruimte richting mijn videokaart. Ook zit ik met het nadeel dat het misschien feitelijk zonde is om hier nog geld in te stoppen, deze setup. Ook kan ik als ik een fb spel aan heb, gewoon browsergame dus niet zwaar er geen 2e bij aan hebben. Kan wel trouwens maar dan schokt en hapert alles.

Heb uiteraard koelpasta vervangen en alles schoongemaakt en dit had geen effect of nagenoeg niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
CryRaven schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:37:
Als ik eerlijk ben, ik denk dat je beter alles kunt vervangen (behalve de SSD en HDD dan).

De hardware is gewoon te veroudert om een upgrade uit te voeren.

Ik zou zeggen: kijk eens naar verschillende builds hier op Tweakers en de BBG guides.
Ik heb er de ballen verstand niet van, vroeger kon ik nog wel keuze maken hierin maar nu niet meer. Zag dat je voor een nieuwe setup eigenlijk altijd boven mijn budget uit komt. Wat is dan wijsheid, als je een setup weet dan zie ik graag een idee

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Verder heeft @Barrycade best een punt. Als je tevreden bent met de prestaties. Waarom zou je dan niet een aftermarket koelertje van 1-2 tientjes proberen?

Ik heb zelf bijv. voor ik mijn oude 860 verkocht er een pricewatch: Gelid Solutions Siberian opgezet. Vrij stil en koelde prima.

Verwijderd

Topicstarter
hoe veplaats ik de topic of kan dat niet? ff nieuwe aanmaken?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Topic heb ik verplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!, dan inhoudelijk op je antwoord en ook die van Barrycade, opzich logische oplossing alleen vind ik hem ook te traag reageren bij simpele taken zoals 2 browsers tegelijk en draait world of tanks niet meer soepel. Dit had ik iets duidelijker moeten neerzetten denk ik (sorry). Wat eigenlijk het mooiste is om een basis neer te zetten die staat en dan bijhouden en hopelijk steeds stapje verbeteren. het mag best af en toe wat geld kosten maar ik heb een vrouw en mijn ''game budget'' is niet enorm. Word erg langdradig zo geloof ik maar wat ik bedoel, ik kan nu 600-700 ervoor uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
CH4OS schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:35:
Welke Seagate disk is dat? Die zou eventueel mee kunnen en de kast wellicht, al us dat ook smaak. De rest is intussen vrij oud. Je zou eventueel kunnen doorsparen, zodat je alles kan vervangen.

Aan de andere kant, is een laptop nuet wat voor je, gezien wat he nu met de pc doet? Of wil je, als je pc weer bij is, meer gaan doen met de pc?
Had alleen antwoord op de Seagate disk gegeven, een laptop is niets voor mij. Ik wil echt een groter scherm en de laptops die World of Tanks aan kunnen zijn toch aan de dure kant, dan is een desktop toch een beter alternatief. (heb nu een 28 inch scherm en dat wil ik niet kleiner in ieder geval vandaar, is ook vrij nieuw dus die kan blijven)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2017 00:10 ]

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik zou eerst het moederbord, geheugen en de processor vervangen.
Daarna kun je langzaamaan aan de rest werken.

• jacolc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03-2025
Er bestaat wel een kitje op coolblue

https://www.processorstor...instream-upgrade-kit.html

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-02 10:34
-edit-

Nvm.. Je had alles al schoongemaakt.. en koelpasta vervangen.. Wel vreemd dat die hoge temps dan blijven.. zit alles wel goed vast? Rijstkorreltje pasta gebruikt?

De problemen die je ondervind lijken nl. vooral te komen door die hoge temps. Dit pctje zou namelijk met gemak WoT en die browsergames moeten kunnen draaien..

[ Voor 83% gewijzigd door Baloes op 11-10-2017 16:14 ]

Pagina: 1