TV kopen anno 2017 #pittig maar moet nu wel gaan kiezen

Pagina: 1
Acties:

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 20:28
Hi guys,

Mijn trouwe Samsung van 10 jaar oud is naar de knoppen. Dus denk ga me even verdiepen in een goed mid-range toestel. Dus dacht na over het volgende:

M'n huiskamer heeft veel ramen en lichtinval waardoor vooral in zomer kijken tijdens dag belangrijk is.
Ik kijk graag films en series en game ook regelmatig.
Budget 1000 / 1400 euro. Dan heb ik ook nog wat geld om m'n receiver te vervangen naar een 4k variant.

Na vele reviews te lezen en kijken op RTINGS, AVforums, Tweakers en YouTube is mijn long list aardig short geworden:

Samsung - KS8000 - 55 inch - Rond de 1300
Sony - XE9005 / X90 - 55 inch - Rond de 1400

Mijn vragen aan jullie:
- Hebben jullie uitgesproken voorkeur binnen deze 2 modellen? Of juist een ander die ik over het hoofd zie?
- Zijn er dan helemaal geen Philips toestellen die goed zijn? Kan er bar weinig over vinden en mijn huis hangt vol met Ambilight en zou stiekem dat ook wel allemaal met elkaar willen connecten.

Thanks voor jullie meningen!

[Shit sorry topic moet natuurlijk in aankoopadvies staan - EXCUUS!)

[ Voor 5% gewijzigd door marketeer op 09-10-2017 22:37 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Nog even wachten of doorsparen en een oled tv kopen? :+

Zou voor mij als je toch 1000+ euro aan een tv gaat uitgeven wel het overwegen waard zijn. OLED is toch wel een flinke stap vooruit imho over lcd

[ Voor 57% gewijzigd door Bartske op 09-10-2017 22:40 ]

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-01 12:02

kihon

Uplay > palitojr

Bartske schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:38:
Nog even wachten of doorsparen en een oled tv kopen? :+

Zou voor mij als je toch 1000+ euro aan een tv gaat uitgeven wel het overwegen waard zijn. OLED is toch wel een flinke stap vooruit imho over lcd
Dat is natuurlijk erg persoonlijk.
Heb zelf 2 LG OLED gebrobeert., Weliswaar van vorig jaar, Maar die waren na 2 weken retour gestuurd.
Wij hebben veel omgevingslicht en dan will ik een "brighter" image. Bovendien was de motion handling om hoofdpijn van te krijgen. Wellicht dat dit bij Sony OLED niet het geval is, vanwege Sony' superiuere motion handling.

Ok gebruik ik de TV veel als PC monitor en de ABL was ook beroerd.

Nu een FALD tv en nergens last van.

Weliswaar ook een Philips geprobeerd, Maar die had enorm veel last van vertical banding.

Uitendelijk 3 stuks retour en vele bezoeken aan winkels.
Grote investing, dus mag m.i. wel.voldoen aan je eisen. Vooral zelf goes testen

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-01 19:53
marketeer schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:34:
-Zijn er dan helemaal geen Philips toestellen die goed zijn? Kan er bar weinig over vinden en mijn huis hangt vol met Ambilight en zou stiekem dat ook wel allemaal met elkaar willen connecten.

Thanks voor jullie meningen!

[Shit sorry topic moet natuurlijk in aankoopadvies staan - EXCUUS!)
Kijk is naar de 2 OLED TV's van Philips, staan reviews hier op Tweakers ook, die zitten met de huidige cashback actie niet heel ver van je budget.

Heb de 901F vorige week gekocht en daar is niks mis mee in mijn ogen behalve dat ie uit 2016 is.. maarja ik weet ook niet wat de helft van die termen betekent waar iedereen het hier over heeft haha..

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 20:28
vinno86 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

Kijk is naar de 2 OLED TV's van Philips, staan reviews hier op Tweakers ook, die zitten met de huidige cashback actie niet heel ver van je budget.

Heb de 901F vorige week gekocht en daar is niks mis mee in mijn ogen behalve dat ie uit 2016 is.. maarja ik weet ook niet wat de helft van die termen betekent waar iedereen het hier over heeft haha..
Haha ja snap ik er is haast niet door te komen al die feature en buzzwords. Ben eruit dat contrast / nits belangrijk is qua mijn woonkamer en licht in de zomermaanden. Dus dat is waarom ik OLED niet op 1 heb staan. En 2k voor TV vind ik ff to much.