Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is't mogelijk om turquoise met Philips hue te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 17:20
Al een lange tijd een Philips Hue set-up hier in de slaapkamer (3 colors, 1 wit(plafond)) en accepteerde eigenlijk het feit dat ze nooit 'geweldige' kleuren konden maken omdat alles opgebouwd is uit wit en niet uit zwart. Een leuke set-up met een aanschafwaarde van €200+.

Nu heb ik hier ook, om uit te proberen, een LED strip van de action van €5,60 en.. ik vind de kleuren eigenlijk gewoon 'beter' dan die van de Hue. Sterker nog, turquoise is mogelijk ermee, maar op de Hue resulteert dat in groen, blauw of héél licht blauw. Iets er tussenin is niet echt mogelijk. Nu is het zo, als ik mij niet vergis, dat de LED strip qua kleuropbouw exact tegenovergesteld werkt dan de Hue. Desondanks is het wel jammer dat de Hue dit dus níet kan.

Doe ik iets verkeerd, is er iets mis met mijn Hue kleurlampen of is dit enkel een beperking van de kleuropbouw, zoals reeds beschreven?

Laat turquoise nou net m'n favoriete kleur zijn. 8)7

• Sjeefr
Mag je bumpen op Tweakers?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Vilscon schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:26:
Al een lange tijd een Philips Hue set-up hier in de slaapkamer (3 colors, 1 wit(plafond)) en accepteerde eigenlijk het feit dat ze nooit 'geweldige' kleuren konden maken omdat alles opgebouwd is uit wit en niet uit zwart. Een leuke set-up met een aanschafwaarde van €200+.

Nu heb ik hier ook, om uit te proberen, een LED strip van de action van €5,60 en.. ik vind de kleuren eigenlijk gewoon 'beter' dan die van de Hue. Sterker nog, turquoise is mogelijk ermee, maar op de Hue resulteert dat in groen, blauw of héél licht blauw. Iets er tussenin is niet echt mogelijk. Nu is het zo, als ik mij niet vergis, dat de LED strip qua kleuropbouw exact tegenovergesteld werkt dan de Hue. Desondanks is het wel jammer dat de Hue dit dus níet kan.

Doe ik iets verkeerd, is er iets mis met mijn Hue kleurlampen of is dit enkel een beperking van de kleuropbouw, zoals reeds beschreven?

Laat turquoise nou net m'n favoriete kleur zijn. 8)7
Het kan wel, maar niet met de eerste generatie lampen geloof ik.

De tweede (of derde) revisie kan je een stuk betere kleuren mee maken dan de eerste. En inderdaad met de ledstrips kan je sowieso mooiere RGB kleuren maken, maar daar kan je dan weer niet de wittinten zo mooi mee controleren.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Hooglander1 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:32:En inderdaad met de ledstrips kan je sowieso mooiere RGB kleuren maken, maar daar kan je dan weer niet de wittinten zo mooi mee controleren.
De nieuwere Ledstrip+ geeft ook mooie wittinten

• Sjeefr
Wow, ik wist niet van het bestaan van een derde generatie color bulbs..

YouTube: Philips Gen 2 vs Gen 3 - Bedroom Comparison

Kijk naar Cyan, dat is echt precies het verschil tussen de ledstrip en mijn Philips gen 2 setje..

Wellicht maar eens verkopen en nieuwe kopen.. Thanks