Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen lokaal afspelen media, Spotify Connect en Casten

Pagina: 1
Acties:

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:04
Ik heb een aantal problemen met de Nvidia Shield, Plex, Spotify (connect) en Google Cast icm Macbook en iPhone. Plex server is een Windows machine. Ik kan de vinger niet op de exacte oorzaak leggen, maar ik vermoed dat het te maken heeft met het netwerk, daarom begin ik in dit forum.

Ik start op mijn met wifi verbonden iPhone Spotify. Daarna start ik op de Shield Spotify app. Ik kan via Wifi hem niet verbinden met Spotify connect (hij speelt zowel op de Shield als op de iPhone een ander liedje, heel vreemd). Zet ik daarna de iPhone op 4G dan speelt hij wel goed af via Spotify Connect. (Google cast is dan natuurlijk niet zichtbaar).

Zet ik daarna Wifi weer aan houd hij de verbinding maar hapert hij weer op de Shield. Google Cast doet het sowieso niet met Spotify.

Verder heb ik geen last van wifi instabiliteit, Plex via de app op de Shield TV streamen van lokale PC werkt vlekkeloos. Plex afspelen via lokaal Wifi op de iPhone werkt zeeer traag (verbinden duurt erg lang), terwijl het op 4G prima werkt. Casten werkt daarna wel, al geeft hij wel aan dat er een onbeveiligde verbinding gebruikt wordt. Pauzeren of stoppen met casten werkt daarna echter niet meer.

Ziggo Go app lokaal casten werkt voor geen meter. Hij springt op de Shield wel naar 'Ziggo' en laadt een paar seconden maar daarna speelt hij niets af.

Ik snap niet meer waar het zit, Shield, iPhone, Fritz.box. Zou het kunnen dat er wat protocollen elkaar dwars zitten of dat de Fritz.box wat blokkeert? Aangezien Plex lokaal afspelen op de iPhone ook zo traag is, terwijl 4G wel goed werkt, kan ik me voorstellen dat de Fritz.box ergens problemen veroorzaakt.

De hele boel is wel al opnieuw opgestart, dat helpt helaas niets.
Ik heb op de Fritz.box alle settings opgezet waarvan ik denk dat ze mogelijk zouden kunnen blokkeren. Ieder apparaat kan port sharing activeren (UPNP), vast IP.

Wie heeft raad?

Edit: Spotify connect van iPhone naar Macbook werkt ook alleen via 4G.
Daarnaast heb ik nog een Denon met Spotify Connect die ook af en toe onzichtbaar is en meestal een 2-tal keren aangeklikt moet worden voordat hij afspeelt.

[ Voor 5% gewijzigd door I-King op 09-10-2017 21:33 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:04
Om het wifi uit te sluiten heb ik de iPhone als hotspot gebruikt en daar de apparatuur mee verbonden. Dat leek zonder problemen te werken.

Ik heb daarom de FritzBox maar eens volledig gereset en nu lijken de problemen verdwenen. Ik hoop dat het zo blijft! Voor zover opgelost dus.