Optimale inzet Sonos

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
wij overwegen om Sonos aan te schaffen, maar met de info die ik tot nu toe heb gevonden kan ik me niet een beeld vormen van wat we nodig gaan hebben. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

situatie
Ruime L-vormige woonkamer (55 m2), waar we nu een stereomeubel hebben met tv en 2 goede speakerzuilen. Recht voor de zuilen hebben we prima geluid, maar aan de uiteinden van de kamer (keuken) en 'om het hoekje' niet.

wens
  • kwalitatief goed kamervullend geluid bij achtergrondmuziek / radio
  • behoud van hifi kwaliteit voor als we eens lekker ervoor gaan zitten
  • tv geluid verbeteren, als het kan dolby digital
  • bedieningsgemak
  • op termijn ook op slaapkamer / badkamer hoogwaardige kwaliteit muziek
ideeen
Met een playbase, twee keer play 1 achterspeakers, 1 play 3 bij de eetkamer (om het hoekje) en een 3 bij de keuken kunnen we kamervullend geluid krijgen, eventueel nog aangevuld met de speakerzuilen via sonos connect en bestaande versterker. Als we top muziek willen dan alleen de speakerzuilen en evt aangevuld met de play 1's. TV kijken met de playbase met twee play 1 achterspeakers.

vragen
Ik kan niet goed inschatten in welke mate play 1's of play 3's de kamer 'vullen'. Is twee play 1's , twee play 3's en een playbase voldoende ?

Daarnaast weet ik niet hoe lastig het is om de bestaande versterker en speakerzuilen te combineren met de sonos speakers. Is dat eindeloos instellen tot je de juiste balans hebt?

Hebben jullie ervaring met sonos boxen gecombineerd met hifi-speakers? We waren bereid om de versterker en speakers de deur uit te doen, maar dat werd sterk afgeraden door de verkoper omdat sonos toch niet de kwaliteit kan halen die we nu hebben (maar helaas maar in een beperkt deel van de woonkamer).

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Beste antwoord (via Joba op 20-10-2017 20:00)

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:54
@Joba
Heb je al een keuze gemaakt?
Ben toch ook weer eens gaan nadenken over mijn opstelling, die is best vergelijkbaar. Zit gedeelte een marantz nr1603 met Scandyna bigpods en een cinepod. Daaraan een connect gekoppeld. En in eet gedeelte en keuken play 1’s.
Nadeel van de 1603 tov 1604 en later geen trigger. Dus je moet altijd de versterker op Sonos zetten om muziek te luisteren:-(
Nu heeft de Sonos AMP wel een ingang en de 1603 een pree out. Dus volgens mij moet het werken om de pre out van de marantz aan te sluiten op de ingang van de connect AMP. Dan heb je gewoon je surround via je marantz maar kan je ook gewoon meteen je Sonos draaien zonder de versterker aan te zetten.
Zou het wel eens willen uit proberen of het werkt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je blij bent met je huidige set zou Chromecast Audio een uitkomst kunnen zijn icm nog een aparte speaker voor je keuken? Kost 30,- per device en wat je er maar van wil maken in de keuken. Collega heeft goede ervaringen, ik twijfel nog tussen deze oplossing of toch Sonos (maar mijn huidige 3.1 spul is ook wel aan vervanging toe).

Andere vraag: waarom een playbase, ik vind het echt een gigantisch onding tov de playbar, maar misschien is dat persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
hmm, dat is ook een optie misschien... Maar kan je naar meerdere chromecasts dan streamen, gesynchroniseerd? Ga ik zeker even onderzoeken.

Playbase vs playbar is ook een goed punt, we hebben nu een tv met voet, maar het in inderdaad wel een fors apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Sonos AMP geen optie voor de zuilen? Heb je ook geen bar/base nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Ik had nu een Sonos connect op het oog om via mijn Marantz de zuilen aan te sturen. Maar nadeel is dan dat je wel steeds de versterker weer moet aandoen en instellen. Slecht voor de WAF :-). Hoe werkt dat met de AMP? Integreert dat goed en gaat het dus aan als je gaat streamen? Zijn de speakers te callibreren met trueplay, of is het steeds weer zoeken naar de juiste balansinstellingen?

Zonder bar/base natuurlijk geen dolby digital, maar heb eigenlijk nog nooit in een huiskamer goed 5.1 ervaren dus ik weet niet hoeveel belang ik daar aan moet hechten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Moet het perse Sonos zijn? Je zou ook kunnen kiezen voor Bluesound. Als je de Powernode2 neemt heb je een kwalitatief hoogstaande versterker een goede streamer, met uitbreid mogelijkheden voor verschillende zones. Je kan je tv optisch of analoog aansluiten op de streamer en de afstandsbediening van de tv gebruiken voor de volume regeling. Nadeel is dat dit prijstechnisch (nog) minder interessant is dan Sonos en je ook geen surround hebt. Maar persoonlijk vind ik een goede stereo beleving beter dan een matige surround oplossing(geen DTS geen athmos).

Zelf heb ik chromecast gehad maar kreeg het niet stabiel, al werkte de multiroom best OK als het even wel stabiel draaide. Ik zou zelf Chromecast audio links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joba schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:02:
Ik had nu een Sonos connect op het oog om via mijn Marantz de zuilen aan te sturen. Maar nadeel is dan dat je wel steeds de versterker weer moet aandoen en instellen. Slecht voor de WAF :-). Hoe werkt dat met de AMP? Integreert dat goed en gaat het dus aan als je gaat streamen? Zijn de speakers te callibreren met trueplay, of is het steeds weer zoeken naar de juiste balansinstellingen?

Zonder bar/base natuurlijk geen dolby digital, maar heb eigenlijk nog nooit in een huiskamer goed 5.1 ervaren dus ik weet niet hoeveel belang ik daar aan moet hechten...
Ik heb hier een Bluesound aan mijn Marantz reciever en zou dus never nooit swtichen naar speakers van Sonos of Bluesound of wat dan ooit. Die kunnen nooit op tegen mijn 5 speakers van B&W. Als je nog nooit goed surround hebt ervaren zou ik eerst nadenken over betere plaatsing van je speakers en daarna een correcte afstelling. Ik geniet hier met volle teugen van zowel stereo met muziek als surround bij films.

Niet doen dat overstappen naar Sonos/Bluesound speakers. En WAF? Jammer dan voor mijn vrouw, maar mijn hobby blijft ze vanaf. De rest van het huis mag zij bepalen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jasper1975 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:39:
Zelf heb ik chromecast gehad maar kreeg het niet stabiel, al werkte de multiroom best OK als het even wel stabiel draaide. Ik zou zelf Chromecast audio links laten liggen.
Kijk dat is waardevolle feedback :-) Had je ze bekabeld of via wifi aangesloten? en heb je normaliter wel gewoon stabiele wifi verbinding? Ik merk met mijn huidige squeezebox setup dat sinds ik 2 ubiquiti accespoints heb opgehangen de sync een stuk beter blijft dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
De chromecast audio is altijd via WiFi aangesloten. De chromecast 4K is de enige chromecast die bedraad aangesloten kan worden volgens mij. En alleen de audio kon toen nog multiroom, weet niet hoe dat nu zit.
Mijn ervaring is dat veel apparaten (ik had er 35 op een gegeven moment) op de WiFi voor problemen zorgt met standaard apparatuur (ziggo router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jasper1975 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:11:
De chromecast audio is altijd via WiFi aangesloten. De chromecast 4K is de enige chromecast die bedraad aangesloten kan worden volgens mij. En alleen de audio kon toen nog multiroom, weet niet hoe dat nu zit.
Mijn ervaring is dat veel apparaten (ik had er 35 op een gegeven moment) op de WiFi voor problemen zorgt met standaard apparatuur (ziggo router).
Nope, je kunt de power adapter voor iedere chrome cast los aanschaffen en gebruiken. Maakt eaa wel een stuk duurder, maar werkt gewoon. Dit weekend nog bevestigd met een (gewone) Chromecast en de adapter van een Ultra voor een familielid met wifi problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Sander schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:15:
[...]

Nope, je kunt de power adapter voor iedere chrome cast los aanschaffen en gebruiken. Maakt eaa wel een stuk duurder, maar werkt gewoon. Dit weekend nog bevestigd met een (gewone) Chromecast en de adapter van een Ultra voor een familielid met wifi problemen.
Dat had voor mij ook een mooie oplossing kunnen zijn. Al was het voor mij toen een budget oplossing. Had via IBOOD 4 chromecasts audio voor 20€ per stuk.
Nu Sonos, maar ook nog geen ideale setup. Wel stabiel, twee bedraad en vier niet bedraad werkt stabiel.
Ieder oplossing heeft zijn plussen en minnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jasper1975 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:23:
[...]

Dat had voor mij ook een mooie oplossing kunnen zijn. Al was het voor mij toen een budget oplossing. Had via IBOOD 4 chromecasts audio voor 20€ per stuk.
Nu Sonos, maar ook nog geen ideale setup. Wel stabiel, twee bedraad en vier niet bedraad werkt stabiel.
Ieder oplossing heeft zijn plussen en minnen.
Ja voor mij is het beetje afwegen tussen 3 x 30,- voor Chromecast Audio en dan nog wat investeren in 1 actieve speaker voor keuken + nieuwe soundbar/3.1 voor TV of gewoon een smak geld tegen Sonos aan gooien met playbar, 2 x play:3 en een play:1/one... Beste investering dus wel even het nadenken waard, en overweeg nu gewoon de chrome casts te halen puur als test. Bevalt het dan heb ik een leuk budget voor nieuwe soundbar + active speaker. Bevalt het niet dan gaan ze terug/naar familie en haal ik toch Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Sander schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Ja voor mij is het beetje afwegen tussen 3 x 30,- voor Chromecast Audio en dan nog wat investeren in 1 actieve speaker voor keuken + nieuwe soundbar/3.1 voor TV of gewoon een smak geld tegen Sonos aan gooien met playbar, 2 x play:3 en een play:1/one... Beste investering dus wel even het nadenken waard, en overweeg nu gewoon de chrome casts te halen puur als test. Bevalt het dan heb ik een leuk budget voor nieuwe soundbar + active speaker. Bevalt het niet dan gaan ze terug/naar familie en haal ik toch Sonos.
Ben jij nou topicstarter of heb je een vergelijkbaar vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Jasper1975 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:11:
[...]

Ben jij nou topicstarter of heb je een vergelijkbaar vraag?
Vergelijkbare vraag, maar dit is neem ik aan ook gewoon een discussie topic omdat TS ook om alternatieven vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Alternatieven zijn prima welkom hoor.

Maar ik zoek wel een beetje gevoel voor hoe je een ruime L-vormige kamer nou lekker vol kan bedienen.... Lukt dat met wat ik in de opening post beschrijf? Ik ben alleen 2.0 opstellingen gewend en weet dus niet anders dan dat je dan een beperkt gebied hebt waar het optimaal is en daarbuiten niet. Voor mij is het dus heel lastig in te schatten of ik in onze situatie uit kom met 2 play 1's en 2 play 3's, of soortgelijke speakers van een ander merk.

Bluesound wordt me wat te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18

CeesKees

I rest my Kees

Joba schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:01:
hmm, dat is ook een optie misschien... Maar kan je naar meerdere chromecasts dan streamen, gesynchroniseerd?
Ja, dat kan.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 22:30
Bluesound Powernode2 op twee mooie luidsprekers (welke heb je nu?), Pulse Flex x2 in de keuken. Loopt allemaal synchroon en vult die 55m2 prima.

Neem vooral geen Connect:Amp, die is gewoon bejaard en niet te vergelijken met een Powernode2 qua geluid en functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Dat kon vorig jaar alleen met de chromecast audio, weet niet of dat nu ook met de video kan volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
christiaans schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:20:
Bluesound Powernode2 op twee mooie luidsprekers (welke heb je nu?), Pulse Flex x2 in de keuken. Loopt allemaal synchroon en vult die 55m2 prima.

Neem vooral geen Connect:Amp, die is gewoon bejaard en niet te vergelijken met een Powernode2 qua geluid en functies.
Als je van marktplaats een goede deel kan krijgen voor een connect amp en je doet daar twee play one’s bij voor de andere plekken als het zitgedeelte heb je een betaalbare en refdelijk waarde vaste investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaans
Het gaat er toch om of iets goed werkt of niet? Ik snap deze reactie niet.

TS zoekt een goede versterker, met makkelijke bediening voor een set zuilen. Een Connect:AMP is niet geschikt voor een set zuilen.
Jasper1975 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:25:
[...]

Als je van marktplaats een goede deel kan krijgen voor een connect amp en je doet daar twee play one’s bij voor de andere plekken als het zitgedeelte heb je een betaalbare en refdelijk waarde vaste investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
christiaans schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:34:
Het gaat er toch om of iets goed werkt of niet? Ik snap deze reactie niet.

TS zoekt een goede versterker, met makkelijke bediening voor een set zuilen. Een Connect:AMP is niet geschikt voor een set zuilen.

[...]
Een connect AMP is geschikt voor heel veel zuilen, misschien komt hij wat te kort bij de meest kritische speakers maar een gemiddelde zuil kan hij prima aansturen!

Al heeft de powernode2 wel de voorkeur;-)
Maar ook die zal niet iedere speaker kunnen aansturen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
Tsja, het is maar net wat je wil. Nog afgezien van het versterkergedeelte is de Connect:Amp zeer karig wat aansluitingen en integratie met je TV betreft.

Een belangrijke vraag is hier: welke speakers wil TS aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
Visonik E602. Fijne speakers, maar volgens mij zeker geen zuilen die een hele topnotch versterker waard zijn. Sonos AMP zal toch niet heel veel onderdoen aan mijn marantz NR1603?

Ik merk dus duidelijk dat buiten het 'stereo gebied' de dekking niet goed is. En dat is door de huidige opstelling (en dat kan bijna niet anders) zeker de helft van de kamer (namelijk de keuken en de eetkamer, om het hoekje).

Ik denk dat bluesound echt wat te prijzig gaat worden, zeker als ik het tv-geluid ook verder wil verbeteren (ondersteuning via de zuilen is niet je-van-het, dialogen vallen dan teveel weg). Ik denk dus eigenlijk nog steeds aan wat ik in de openingspost schreef:

- hifi set (visoniks, marantz) behouden en aansturen met sonos-connect, danwel marantz vervangen door sonos amp)
- betere geluidsdekking door aanvulling met een paar play 1s en play 3s (keuken en eetkamer)
- playbar, samen met al genoemde play 1's surround geluid voor tv.

Hifi-set kan ik dan op de perfecte luisterpositie gebruiken, sonos erbij voor daarbuiten, of als het meer gaat om achtergrondmuziek (feestjes, rondrommelen in huis).
Playbar plus 1's voor tv en filmavondjes.

Afgezien van de kwaliteitsverschillen Sonos / Bluesound, maak ik nu grote missers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Ik zou geen play 3’s nemen. De verwachting is dat ze ‘binnenkort’ worden vervangen(al duurt verwachting al erg lang;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
Wellicht je versterker vervangen voor een variant met dts play-fi ? vervolgens zet je 1 klipsch the three in de ruimte waar je geen zuilen hebt staan en deze vult de kamer met gemak.

ik zou voor geen geld zuilen vervangen voor SONOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Vervang geen zuilen voor Sonos. Die verkoper heeft gelijk, Sonos is leuk, bijzonder gebruiksvriendelijk maar het is geen high-end hifi. Een Chromecast Audio heeft met 24/96 bit een betere geluidskwaliteit, ook al is dit ook geen high-end. Wel multiroom.

Wil je een echt high-end audio streamer en betaalbaar dan kun je ook denken aan een Raspberry Pi + DAC-kaart. Het opzetten is even wat gedoe, het bedieningsgemak is daarna gemakkelijk met bijvoorbeeld Volumio.

Vervang de versterker voor een surround versie en voeg achter speakers toe en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 14-10-2017 18:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
@Joba
Heb je al een keuze gemaakt?
Ben toch ook weer eens gaan nadenken over mijn opstelling, die is best vergelijkbaar. Zit gedeelte een marantz nr1603 met Scandyna bigpods en een cinepod. Daaraan een connect gekoppeld. En in eet gedeelte en keuken play 1’s.
Nadeel van de 1603 tov 1604 en later geen trigger. Dus je moet altijd de versterker op Sonos zetten om muziek te luisteren:-(
Nu heeft de Sonos AMP wel een ingang en de 1603 een pree out. Dus volgens mij moet het werken om de pre out van de marantz aan te sluiten op de ingang van de connect AMP. Dan heb je gewoon je surround via je marantz maar kan je ook gewoon meteen je Sonos draaien zonder de versterker aan te zetten.
Zou het wel eens willen uit proberen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
@Jasper1975

Ben er nog niet uit, maar dat klinkt inderdaad wel als een mooie oplossing. Neem ik mee in de overwegingen. We hebben wat vertraging, want bij nadere bestudering blijkt van een van onze visoniks een woofer niet goed mee te doen. Blijkt dat het printplaatje van de scheidingsfilter gebroken is. Gaat vanmiddag naar de reparateur....

Morgen ga ik bij hifi klubben langs, zal dan jouw optie ook even voorleggen...

Voor de anderen, ik weet dat ik met Sonos niet hetzelfde ga krijgen als wat ik nu heb, maar ik overweeg dus Sonos als aanvulling op mijn huidige set (Marantz nr1603 + 2 visonik E602 in 2.0 opstelling) om surround te krijgen bij tv kijken en om radio / achtergrondmuziekje kamervullend te krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Joba op 18-10-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
CR2032 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:23:
Wil je een echt high-end audio streamer en betaalbaar dan kun je ook denken aan een Raspberry Pi + DAC-kaart. Het opzetten is even wat gedoe, het bedieningsgemak is daarna gemakkelijk met bijvoorbeeld Volumio.
Volumio en bedieningsgemak? Ik vind het een onoverzichtelijke bende en de Spotify integratie is ook bocht. Met Spotify Connect werkt het op zich prima, maar zover ik weet geen mogelijkheid tot multi-room.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:53:
[...]

Volumio en bedieningsgemak? Ik vind het een onoverzichtelijke bende en de Spotify integratie is ook bocht. Met Spotify Connect werkt het op zich prima, maar zover ik weet geen mogelijkheid tot multi-room.
Wat mis je dan aan Volumio? Het is overzichtelijk, gemakkelijk te bedienen en erg mooi met alle afbeeldingen van albums en artiesten die automatisch voor je worden opgehaald en ook nog wisselen.

https://volumio.org/

En dat voor een totaal gratis player.

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 18-10-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
CR2032 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:52:
[...]

Wat mis je dan aan Volumio? Het is overzichtelijk, gemakkelijk te bedienen en erg mooi met alle afbeeldingen van albums en artiesten die automatisch voor je worden opgehaald en ook nog wisselen.

https://volumio.org/
Overzichtelijk vind ik het verre van. Ik moet daar meteen bij opmerken dat ik alles via Spotify doe (heeft al mijn muziek en is dan ook het meest eenvoudig) en daar is het gewoon niet voor gemaakt. Zoeken in Spotify via Volumio werkt bijvoorbeeld voor geen meter. Daarnaast vind ik de internetradio integratie ook niks (in vergelijking met TuneIn en casten). Daarnaast werkt het met een web interface en die werkt ook niet altijd perfect. Ik moet toegeven dat de combi Spotify (Android) en Chromecast ook niet altijd top werkt (soms een reboot van de telefoon nodig om apparaten te kunnen vinden), maar ik verkies het zeker boven Volumio of welke RPi oplossing dan ook.
En dat voor een totaal gratis player.
Nou ja, gratis. 40 euro voor een RPi3, 60 euro voor een DAC, 10 euro voor een voeding, 10 euro voor een SD kaart. Dan heeft een Chromecast Audio voor 40 euro (max, want vaak in de aanbieding) mijn voorkeur. Voor mijn toepassing dan hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:33:
[...]

Overzichtelijk vind ik het verre van. Ik moet daar meteen bij opmerken dat ik alles via Spotify doe (heeft al mijn muziek en is dan ook het meest eenvoudig) en daar is het gewoon niet voor gemaakt. Zoeken in Spotify via Volumio werkt bijvoorbeeld voor geen meter. Daarnaast vind ik de internetradio integratie ook niks (in vergelijking met TuneIn en casten). Daarnaast werkt het met een web interface en die werkt ook niet altijd perfect. Ik moet toegeven dat de combi Spotify (Android) en Chromecast ook niet altijd top werkt (soms een reboot van de telefoon nodig om apparaten te kunnen vinden), maar ik verkies het zeker boven Volumio of welke RPi oplossing dan ook.

[...]

Nou ja, gratis. 40 euro voor een RPi3, 60 euro voor een DAC, 10 euro voor een voeding, 10 euro voor een SD kaart. Dan heeft een Chromecast Audio voor 40 euro (max, want vaak in de aanbieding) mijn voorkeur. Voor mijn toepassing dan hè...
Een Raspberry kan ook een Zero zijn: 5 euro voor de RPzero, 15 euro voor de Hifiberry DAC en voeding heb je vaak wel liggen een een paar euro voor een SD-kaart. Laat het 25 euro totaal kosten.
Goedkoper dan een Chromecast Audio en een betere geluidskwaliteit en bedieningsgemak.

Al is de Chromecast Audio ook een prima apparaat voor het geld.

De webinterface doet het hier op Android gewoon goed. Als je wilt heb je ook apps.
https://volumio.org/volum...ns-for-your-music-player/

Het is natuurlijk wel wat je gewend bent. Als je continue vergelijkt met Spotify dan is het wel weer even zoeken. Mensen zijn gewoonte dieren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joba
Zo, vandaag knopen doorgehakt.

Uiteindelijk ervoor gekozen om de marantz in te ruilen voor Heos AVR en daarbij 4 Heos boxen en een centerbox. Voordeel: perfecte integratie van mijn zuilen in een multiroom stream concept en een prima 5.0 opstelling (kwalitatief veel beter dan sonos playbar + 2 play:1's), voor uiteindelijk minder geld, zeker omdat ik voor de Marantz ook nog wat terug ga krijgen. Nu maar wachten op de levering... :-)

Dank allemaal voor het meedenken! Topic mag van mij gesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
@Joba ben heel benieuwd! Heos is trouwens via ING rentepunten winkel goedkoper aan te schaffen. Leuk voor een toekomstige uitbreiding.

https://rentepunten.ing.nl/product/search?query=Heos
Pagina: 1