Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 20:27
Beste Tweakers,

Ik heb een aantal jaar geleden een mooie speakerset (gebruikt) gekocht. De Hts7500 set zonder de blu-ray speler en heb deze sindsdien via een oude radio aangesloten op mijn pc. Ik wil echter dat het geluid ook op hogere volumes helder blijft en zal daarvoor een betere receiver moeten aanschaffen.

Het probleem is dat ik simpelweg totaal geen verstand heb van alles audio :(
Wat ik wil is dus een front left en right speaker + center speaker en subwoofer aansluiten op een receiver en vervolgens via een 3.5 mm audiojack naar mijn pc koppelen. Ook wil ik het graag betaalbaar houden.. Max 150 liever rond de 80-100 euro.

Wat voor receiver heb ik hiervoor nodig?
Alvast bedankt!

Mvg.

https://www.philips.nl/c-p/HTS7500_12/5.1-home-cinema

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick v. Herk op 09-10-2017 20:37 ]

Beste antwoord (via Patrick v. Herk op 09-10-2017 21:34)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je subwoofer is passief, als in: hij heeft geen eigen versterker aan boord. Daar heb je dus niks meer aan, want receivers met aansluitingen voor passieve subwoofers bestaan niet (of iig nauwelijks en dan nog steeds ver buiten jouw budget).
Ik vraag me serieus af hoe je de boel nu hebt aangesloten, en dan met name de subwoofer. Dat kan haast niet fatsoenlijk klinken. Geef ook even merk en type van de huidige radio als je wilt.

Verdekr valt het me op dat je zegt dat je het geheel nu (ook?) met een 3,5mm plug hebt aangesloten op je PC. Dat zal een stereo signaal zijn en bij lange na geen 5.1 dan? Of gebruik je meer van die pluggen? Als je stereo wilt, koop dan een mooi 2.1 PC setje. Kan de Harman Kardon Soundsticks III aanbevelen, klinkt fantastisch.

Wil je wel echt 5.1, dan is hier je lijstje:
- home cinema receiver met digitale aansluiting
- geluidskaart voor je pc met digitale aansluiting (noot dat receivers met 5.1 analoge aansluitingen nauwelijks meer voorkomen danwel ook heel duur zijn)
- een nieuwe, actieve subwoofer (reden zie boven)
- waarschijnlijk ook fatsoenlijke center en front en rearspeakers ipv de huidige melkpakjes.

Nofi, maar je hebt door alleen de speakers te kopen, imho een kat in de zak gekocht. Door de passieve sub kun je er niks mee. Je goedkoopste oplossing voor aan je pc is een 2.1 of 5.1 speakersetje. Dat red je met je budget. Wil je een receiver en losse speakers, ben je minimaal het dubbele of meer kwijt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je subwoofer is passief, als in: hij heeft geen eigen versterker aan boord. Daar heb je dus niks meer aan, want receivers met aansluitingen voor passieve subwoofers bestaan niet (of iig nauwelijks en dan nog steeds ver buiten jouw budget).
Ik vraag me serieus af hoe je de boel nu hebt aangesloten, en dan met name de subwoofer. Dat kan haast niet fatsoenlijk klinken. Geef ook even merk en type van de huidige radio als je wilt.

Verdekr valt het me op dat je zegt dat je het geheel nu (ook?) met een 3,5mm plug hebt aangesloten op je PC. Dat zal een stereo signaal zijn en bij lange na geen 5.1 dan? Of gebruik je meer van die pluggen? Als je stereo wilt, koop dan een mooi 2.1 PC setje. Kan de Harman Kardon Soundsticks III aanbevelen, klinkt fantastisch.

Wil je wel echt 5.1, dan is hier je lijstje:
- home cinema receiver met digitale aansluiting
- geluidskaart voor je pc met digitale aansluiting (noot dat receivers met 5.1 analoge aansluitingen nauwelijks meer voorkomen danwel ook heel duur zijn)
- een nieuwe, actieve subwoofer (reden zie boven)
- waarschijnlijk ook fatsoenlijke center en front en rearspeakers ipv de huidige melkpakjes.

Nofi, maar je hebt door alleen de speakers te kopen, imho een kat in de zak gekocht. Door de passieve sub kun je er niks mee. Je goedkoopste oplossing voor aan je pc is een 2.1 of 5.1 speakersetje. Dat red je met je budget. Wil je een receiver en losse speakers, ben je minimaal het dubbele of meer kwijt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Bedankt voor de reactie. Het klinkt om heel eerlijk te zijn nu al zeer goed. (Ben geen audiophile) Ook de bass is niet verkeerd. Ik denk dat ik het hier voorlopig dan maar bij hou. Upgrade lijkt het me niet waard voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Gezien ik niet alle speakers heb aangesloten klinkt het allemaal goed. Voor mij persoonlijk is het niet het geld waard. Ben blij dat ik niet domweg een receiver heb gekocht <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Is bij mij nog steeds de vraag hoe en waarop je het nu aangesloten hebt. Is goed, kan wellicht beter :)
Wat gebruik je als versterking, en hoe heb je eea aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Hierbij 3 foto's. Front left en right ga ik binnenkort ophangen naast mijn monitor.

https://imgur.com/gallery/WL1R8

[ Voor 139% gewijzigd door Patrick v. Herk op 10-10-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick v. Herk
Sorry maar foto's toevoegen werkt voor geen meter. Komt zo een edit met link naar de foto's..
Pagina: 1