Krakend ID-intro in ALDI PIII-667

Pagina: 1
Acties:

• mars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 14:59

mars

Fokke en Sukke blijven vrolijk

Topicstarter
Er is vast wel iemand hier die hetzelfde probleem is tegengekomen als ik aangezien er van deze PC (ALDI PIII-667) vele tienduizenden over de toonbank zijn gegaan. Deze PC is een prima ding, laat ik dat voorop stellen. Het enige probleem wat ik heb is dat het (CT5880 onboard) geluid kraakt/hapert bij het ID-intro van Q3. Op zich niet zo'n ernstig probleem maar het geeft me het onaangename gevoel dat er toch iets niet helemaal lekker zit. Ik heb het probleem wel eens eerder gehad en toen had ik het na wat gepiel met drivers opgelost. Nu weet ik alleen niet meer hoe |:(. Destijds had het niet met de drivers voor de onboard sound chip te maken maar met de VIA busmastering (4in1 dus). Ik heb weer allerlei 4in1 versies geprobeert (ook 4.32) maar niets lijkt deze keer te helpen... ;(

Iemand met een suggestie?

p.s. MD 2000 moederboard; chipset VIA 694x

De enige echte :-)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
nieuwe drivers maar eerst ff duidelijk omschrijven wat je hoort }:O

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• mars

mars

Topicstarter
Dung Dung pt... Deng kg pt dung pt deng. prt pt.

Zoiets :)

De vraag is natuurlijk, aan welke drivers/settings ligt dit?

p.s. Als ik in de cinematics hetzelfde stukje vaker speel lijkt het probleem minder te worden/te verdwijnen... Toch had ik eerst helemaal nooit last van enige hapering/kraakjes.

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb geen idee wat de oplossing is, maar ik heb hetzelfde probleem op een totaal ander systeem.

CPU: Athlon 1GHz.
Moederbord: Asus A7V.
Geluidskaart: Creative PCI 128.

Aangezien Q3 voor de rest gewoon normaal functioneert heb ik er geen probleem mee.

Nothing is impossible

• mars

mars

Topicstarter
Die CT5880 onboard soundchip is gewoon een SB128-PCI (Creative). Daar heb ik ook de laatste drivers voor geprobeerd...

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
ik heb ook vaak kraken etc. met SB pci128

• mars

mars

Topicstarter
Specifiek met Q3 (reproduceerbaar) of gewoon in het algemeen?

Pagina: 1