Toon posts:

CTX, Philips of Belinea???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke moet ik kiezen??
Ctx houdt nu wel een magazijn uitverkoop met een hele dikke monitor!!!
Maar is ctx wel goed dan??
Of moet ik philips nemen, ik hoor ook van mensen dat belinea ook een goed merk is??

Welke is nou het beste om te kiezen?

Verwijderd

Ik heb een 17" CTX en ben er heel tevreden over, zeker over de prijs die ik ervoor betaald heb...

Verwijderd

Belinea is aardig. maar bij ctx verschilt de kwaliteit heel erg. moet je dus eerst zien. vaak ook zeer bol scherm. philips is oke. Lg heeft ook een goede prijs kwaliteit verhouding.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-03 22:59
Ik zou zeker voor CTX gaan, prachtige schermpjes vind ik. Ook zeker een mooie prijs/kwaliteit verhouding. Philips vind ik zelf vaak te duur, en ik heb er ik mijn computerverleden al een aantal kapot zien gaan. Eentje begon zelfs te pruttelen en te smoken... >:) Belinea heb ik geen ervaring mee... Philips geeft trouwens wel goeie service, ik heb in totaal maar 1 * een Philips monitor gekocht, en er uiteindelijk 3 versleten :) , de laatste heb ik maar verkocht...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:08

Jag

Ctx is een zeer goede optie omdat ze nu magazijn uitverkoop doen, maar dan moet je wel de professionel serie kopen.
Philips is wel beter, maar wel, zeker nu, een stuk duurder. Ik heb zelf een (oude) 15-inch Philips brilliance, en ik heb de PR711T besteld bij ctx (645,-!!).
Jag

Verwijderd

ik heb mijn beeldscherm (17" CTX (1785S)) ook van de magazijnverkoop vandaan.. zeer aan te raden.
goede dotpitch, scherp beeld.

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-03 00:05

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

wat ik erg belangrijk vind in een monitor is dat het beeld plat is. kijk dus iig wat het platste scherm is.
Persoonlijk vind ik Iiyama monitoren ERG mooi (heb zelf een Vision master pro 450 19" , deze is helemaal vlak, dit werkt erg prettig!)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• SiGNe
  • Laatst online: 26-03 22:29

SiGNe

Ook hoi!

Zoals ik al in een ander topic heb gezegd:
Ik heb anders geen goeder ervaring met CTX, na 2 jaar werden de kleuren steeds doffer en
het beeld werd waziger tot ik er op een gegeven moment echt niet meer mee kon werken.
3 vrienden van me hebben hetzelfde probleem gehad met hun CTX monitor.
voor mij dus nooit meer CTX.
ik heb nu een of ander noname 17" ding en die is prima.
kostte 400,- op de HCC dagen.
OK dit ding zal na een paar jaar ook wel verrot zijn maar hij was in elk geval goedkoper dan
die 15" CTX.
en
Dat heb ik dus ook gehad met mijn 15" CTX.
de kleuren werden eerst onscherp en vervolgens steeds doffer.
als je een resolutie omlaag gaat is het over, maar na een tijd komt het ook in die resolutie
terug.
Bij mij is mijn monitor toen ook kapot gegaan dus begin maar met sparen voor een nieuwe.
ik gok dat het nog een maandje of 2 duurt voor de jouwe ook kapot is.(als het is wat ik
denk dat het is)
Vrienden van me hebben hetzelfde gehad met hun CTX monitoren (3 stuks)
voor mij dus geen CTX meer

Niet?
[Specs]

• Jag

Jag

Hmmm, dat klinkt ernstig en dat zijn geen dingen die je ziet bij het uitzoeken van de monitor (in de winkel). Maar een vriend van mij heeft ook een CTX (daar heb ik mijn keuze op gebaseerd), nu ook zo'n jaar, en die doet het nog gewoon normaal. Hij heeft wel de duurste 15-inch, misschien dat dat wat uithaalt?
Jag

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n 19" CTX (ziet er naast de 22" Piyama wel uit als een vissekomt, maar dat merk je normaal gesproken nauwelijks).

Bij mij op school hebben ze 17" CTX'en (goedkoopste model) en die doen het op 1024 erg goed.

Zelf heb ik hier een LG 775C, is ook best goed (1152 * 864 is prima werkbaar).

• SiGNe
  • Laatst online: 26-03 22:29

SiGNe

Ook hoi!

ik had dus ook de duurste 15" en die vrienden van me hadden hetzelfde model.
Allemaal hadden we hetzelfde probleem, na 2-3 jaar begaven ze het.
Misschien lag het aan het type en misschien lag het aan het feit dat we 'm op 1024x786@75hz draaide, maar volgens de specs konden ze dat gewoon aan.
Ik vertrouw het in elk geval niet meer.
Ok, ik heb nu een 17" noname maar als die het begeeft is ie in elk geval goedkoper geweest dan die CTX dus dan kan je zoiets verwachten.
Het liefst had ik nu een 19" Iiyama gehad maar daar had ik op dat moment geen geld voor :(
ik heb in elk geval zo'n vermoeden dat deze 17" noname het langer volhoudt dan die ctx monitoren.

Niet?
[Specs]

• Jag

Jag

Hmmm, ik begin zo mijn bedenkingen te krijgen over de 17-inch die ik heb besteld :((en hopelijk morgen binnenkrijg). Na ja, ik koop wel een hele mooie Philips brilliance over twee jaar als mijn CTX het begeven heeft en als ik één of ander goed verdienende baan heb gevonden.
Jag

Verwijderd

Die bedenkingen verdwijnen wel weer als je je schermpje aansluit !!

Bdw die problemen kwamen vooral voor bij de 15", niet de 17" trinitron (die overigens gewoon een sony-buis heeft).

• Agent-X
  • Niet online
Ik ben al 2 jaar prima te spreken ovr mijn CTX 19" 1995UE.
Doet nog steeds braaf wat ie moet doen.
Note: kenmerk voor CTX is dat je wel meer nabeeld hebt als bij andere monitoren, sgoed voor tekstverwerken zeggen ze dan ;)
Ik vind dat juist prima ( als het je al opvalt ) bij de wat betere grafische spellen.
Een beetje motion blur hehe
prijs toen: FL 1250,=

Verwijderd

Heeft iemand ervaringen met de 17" ctx 1785a monitor, deze is in de uitverkoop bij ctx en lijkt qua prestaties wel een goede deal. Kan iemand mij iets vertellen over de kleurdiepte en bolling van het scherm?

• Jag

Jag

Nee, maar ik kan je as morgen wel iets vertellen over de PR711, en die is ook niet duur.
Jag

• Jag

Jag

Nou, die PR711 is dus echt wel een mooie monitor, nou maar hopen dat ie dat ook blijft.
Hij is scherp, plat en handig te bedienen. Wel jammer van die trinitron streepies (twee voor een 17-inch). Ik kan hem aanbevelen,
Jag

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik weet het wel!!
Ik koop die CTX pr711
Die heeft ook zwaar dikke resoluties!!!
Een oom van mij heeft ook al een paar jaren zijn 2 schermpjes en hij vind ze nog perfect dus ik zie het probleem niet!!

Allemaal Bedankt!!!

Verwijderd

Zei ik toch !!
:+
Pagina: 1