Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Ik heb laatst het scherm van mijn Huawei P8 vervangen en sindsdien doet mijn batterij raar. Als hij ongeveer 15% is, gaat hij in 3 seconden naar 0 en als ik dan mijn oplader inplug is hij direct 50%, terwijl hij 0% was voor ik hem oplaadde. Ik heb zelf nog niets geprobeerd omdat ik geen zin heb om een nieuwe batterij te kopen. Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!
Nickmans Rob

[ Voor 12% gewijzigd door NiRo op 09-10-2017 16:18 ]

Beste antwoord (via rens-br op 10-10-2017 17:29)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57
zat de accu vastgeplakt in de behuizing? heb je deze los moeten wrikken voor het vervangen van het scherm?

(dan is het redelijk aannemelijk dat er wat beschadigd is..)

Strava

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Lijkt mij dat je bij de vervanging van het scherm het eea verkeerd aangesloten hebt. Opnieuw openmaken, hele handleiding nog eens doorlopen en alles dubbelchecken of naar een reparatiecentrum ermee gaan.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NiRo ik ben het met @Slavy eens. Waarschijnlijk is er tijdens het repareren iets niet goed gegaan. Heb je dit zelf gedaan?

Overigens voldoet je openingspost niet helemaal aan de wensen en eisen die we er aan stellen. Zo kunnen we niet zien wat je zelf al gevonden en geprobeerd hebt. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en pas dan je post aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@Slavy ,@rens-br Ik ben zeker dat alles goed is aangesloten en de flexen op hun plaats zitten. Zou het kunnen dat het OS het percentage verkeerd weergeeft? (Bijv. 60% weergeven maar eigenlijk is de batterij nog maar 20%) En hoe zou ik dat dan kunnen oplossen? Ik heb het scherm zelf gerepareerd omdat de kosten anders te hoog waren. Sorry voor de foute post!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@NiRo ik zie dat je inmiddels je openingspost hebt aangepast. Maar melden dat je 'geen zin' hebt helpt niet bepaald. Wij krijgen dan namelijk ook 'geen zin' om je te helpen. Ik kan je dus aanraden om toch zelf eerst wat op te zoeken en te proberen (bijv. factory reset / batterij kalibratie / e.d.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

NiRo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:22:
@Slavy ,@rens-br Ik ben zeker dat alles goed is aangesloten en de flexen op hun plaats zitten. Zou het kunnen dat het OS het percentage verkeerd weergeeft? (Bijv. 60% weergeven maar eigenlijk is de batterij nog maar 20%) En hoe zou ik dat dan kunnen oplossen? Ik heb het scherm zelf gerepareerd omdat de kosten anders te hoog waren. Sorry voor de foute post!
Als je zo zeker bent dat alles goed is aangesloten, dan kan je bij deze bevestigen dat je het probleem dus ook al had voor je het scherm vervangen had?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@rens-br Dat klopt maar een batterij is niet zo goedkoop dus ik los het probleem liever zo op zodat ik geen andere batterij hoef te kopen. Ik ga een batterij kalibratie proberen maar zoals je weet duurt dat vrij lang (gsm moet volledig ontladen) dus ik hou je op de hoogte en pas dan ook de openingspost aan.

@Slavy Ik ben er 100% zeker van dat alles goed werkte voordat ik het scherm verving. Zou het misschien kunnen dat de batterij ontladen is, terwijl deze niet op het moederbord was aangesloten? Android kan dan niet weten dat de batterij ontladen is. Maar goed, zoals ik al zei ga ik de batterijkalibratie proberen. Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
zat de accu vastgeplakt in de behuizing? heb je deze los moeten wrikken voor het vervangen van het scherm?

(dan is het redelijk aannemelijk dat er wat beschadigd is..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:06
NiRo schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:06:
@rens-br Dat klopt maar een batterij is niet zo goedkoop dus ik los het probleem liever zo op zodat ik geen andere batterij hoef te kopen. Ik ga een batterij kalibratie proberen maar zoals je weet duurt dat vrij lang (gsm moet volledig ontladen) dus ik hou je op de hoogte en pas dan ook de openingspost aan.

@Slavy Ik ben er 100% zeker van dat alles goed werkte voordat ik het scherm verving. Zou het misschien kunnen dat de batterij ontladen is, terwijl deze niet op het moederbord was aangesloten? Android kan dan niet weten dat de batterij ontladen is. Maar goed, zoals ik al zei ga ik de batterijkalibratie proberen. Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt voor de reacties
Hai hoi,

Dit lijkt inderdaad op een defecte accu, wat je is oplaad gedrag (Hoe vaak laad je op per dag? En per 2 dagen? Hoelang heb je het toestel al? Heb je eerdere klachten gehad of dook het zo ineens op? Welke opladers gebruik je of heb je gebruikt? Heb je de accu langetijd leeg laten staan of juist vol?

Wat je ook nog kan doen is de app Ampere installeren en hem aan de lader uitdrukken. Kijken hoe hoog de batterij voltage is, en met hoeveel mAh de batterij oplaad. Ook graag de percentage waarbij je dit uit neemt.

Als je alle vragen hebt beantwoord krijgen wij en ik wat meer inzicht, wellicht is dan te achterhalen waarom de accu ineens zo doet en of hij vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@Prulleman Ja, dat denk ik ook dat het probleem is. De accu is zo een 90° geplooid omdat de lijm extreem hard plakte.

@Puddi Puddin Ga de app gelijk installeren, nadat mijn gsm terug is opgeladen want hij viel ineens uit op 42%. Batterijkalibratie heeft overigs ook niet gewerkt aangezien de batterij ineens van 52 naar 0 gaat zonder enige waarschuwing. Ik ga toch een andere batterij overwegen denk ik.

Resultaten van Ampere komen straks!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:38

A13X

Dude

NiRo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:56:
@Prulleman De accu is zo een 90° geplooid omdat de lijm extreem hard plakte.
Als in verbogen? Dus een haakse knik in je accu? Dat je die nog terug durft te plaatsen.... :X

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@Raym09 Tja, ik dacht dat als ik hem terugplooide dat ie wel weer ging werken zoals gewoonlijk, niet dus. Dan maar een nieuwe kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Zou em niet meer aanzetten.. voor er note 7 perikelen ontstaan..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Ja dat kan ik inderdaad missen als kiespijn! Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

NiRo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:05:
@Raym09 Tja, ik dacht dat als ik hem terugplooide dat ie wel weer ging werken zoals gewoonlijk, niet dus. Dan maar een nieuwe kopen...
Prulleman schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:13:
Zou em niet meer aanzetten.. voor er note 7 perikelen ontstaan..
Dit dus ^^^^

Ik heb zo'n geintje met een P7 gehad en die zei gewoon *poef*. Gelukkig was ik zo helder van geest toen hij begon te sissen ik direct naar buiten gerend ben want het moment dat ik gooide was het letterlijk * poef* en vuurbal en dat heeft een 20min na liggen knetteren :X

Dit plaatje nog kunnen vinden
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CIs0tqcUEAAj6PC.jpg:large

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 10-10-2017 17:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@sapphire Aiii dat kan ik inderdaad niet gebruiken, zeker niet nu dat ik pas een nieuw scherm gezet heb. Het heeft mij toch al 20 euro voor een scherm gekost + een nieuwe batterij wat ongeveer 40 euro maakt, genoeg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@NiRo maar hoe kom je op het idee dat een batterij het 'gewoon' zal doen, wanneer deze 90 graden is verbogen? Je mag van geluk spreken dat je telefoon niet ontploft is bij het opladen.

Ik heb er even over nagedacht, maar ik kan maar weinig voorwerpen bedenken die nog fatsoenlijk werken, wanneer je deze eerst 90 graden buigt, terwijl dit niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
NiRo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:28:
@sapphire Aiii dat kan ik inderdaad niet gebruiken, zeker niet nu dat ik pas een nieuw scherm gezet heb. Het heeft mij toch al 20 euro voor een scherm gekost + een nieuwe batterij wat ongeveer 40 euro maakt, genoeg dus.
Volgende keer de boel lekker warm maken dan haal je de accu er zonder problemen uit. Grof geweld is in dit soort situaties logisch nooit de oplossing xd

Uiteraard wel de rest eerst eruit halen (mainboard etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

@NiRo Ach het toestel is vervangbaar, was meer bezorgd om brandwonden en de giftige dampen van brandend lithium :X

@LopendeVogel Was het maar grof geweld, iets mer glazen achterkant en daar de accu aan gelijmd :X

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 10-10-2017 17:34 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@rens-br Ja ik had ook mijn twijfels maar hij bleek eerst beter te werken als voordien (maar 1% afgaan voor de hele nacht) dus verder heb ik niet nagedacht.

@LopendeVogel Daar heb je een punt, ga het zeker eens proberen als ik mijn nieuwe batterij heb. Bedankt voor de tip!

@sapphire Ja dat klopt, hoewel het duur genoeg blijft, maar je hebt gelijk. Gezondheid is belangrijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
sapphire schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:33:
@NiRo Ach het toestel is vervangbaar, was meer bezorgd om brandwonden en de giftige dampen van brandend lithium :X

@LopendeVogel Was het maar grof geweld, iets mer glazen achterkant en daar de accu aan gelijmd :X
Accu zit niet aan de achterkant gelijmd, daarnaast zit de accu vast geplakt met dubbelzijdige plakband en geen lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
NiRo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:56:
@Prulleman Ja, dat denk ik ook dat het probleem is. De accu is zo een 90° geplooid omdat de lijm extreem hard plakte.
:D :D :D Geweldig!
:F

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1