Site uitsluitend voor Google gehackt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NorthLake
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb laatst bij de website van mijn vader alle bestanden en databases terug kunnen zetten vanuit een back-up nadat de site gehackt was, maar er blijkt toch nog iets van de hack aanwezig te zijn. Google geeft namelijk nog steeds aan dat de site gehackt is. Ik heb gekeken bij de search console, en nou blijkt dat album.php (in de rootmap) de boosdoener is. Ik heb dus dat bestand verwijderd, maar nog steeds zegt Google dat die site bestaat. Ik heb gezegd dat ik het bestand heb verwijderd, maar als ik fetch als google gebruik, krijg ik nog steeds de vreemde pagina. Als ik op mijn eigen pc (of waar dan ook) probeer te kijken krijg ik een 404. Waar kan dit aan liggen, en/of hoe zou ik dit op moeten lossen? De website wordt gehost bij bHosted, als dat helpt.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dat kan DNS caching zijn, kan wel een paar dagen duren voordat het opgelost is in Google.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-10 15:58
Heb je het beveiligingsprobleem zelf ook gefixt? Anders kun je bezig blijven met backups terugzetten en bestanden verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37

orf

Kijk ook naar een .htaccess. Misschien staat daar wel een rewrite rule in, waardoor de Google bot iets anders geserveerd krijgt dan jij. Datzelfde zie je ook wel eens als de referrer Google is.

Je moet de oorzaak van het lek vinden voordat je een back-up terugplaatst. Anders kun je dagelijks back-ups terug blijven zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Slavy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:51:
Dat kan DNS caching zijn, kan wel een paar dagen duren voordat het opgelost is in Google.
Zolang de site niet van host veranderd is zie ik niet wat DNS caching ermee van doen zou hebben :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-10 09:47
NorthLake schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:48:
Ik heb laatst bij de website van mijn vader alle bestanden en databases terug kunnen zetten vanuit een back-up nadat de site gehackt was
Ik neem aan dat je ook keurig het lek gedicht hebt, geplaatste backdoors verwijderd , de software geupdate, alle wachtwoorden gewijzigd, en niet onbelangrijk, geregistreerde gebruikers op de hoogte hebt gesteld?

Los van het laatste zorgen deze punten er namelijk voor dat binnen notime je site nog een keer wordt gehackt. Gelijk even update beleid invoeren ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:05
Ik zag dit pas ook bij een site. De javascript werd alleen actief als Google de pagina opvroeg. Je kunt via webmaster tools de pagina opvragen en inzien als Google. Als dit er goed uit ziet, kun je de pagina indienen voor herindexering. Zo niet, dan kun je zien wat er gebeurt als de js actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05
De server kan ook zien of Google de pagina opvraagt of jij als gewone gebruiker. Dan is er wellicht in de server zelf iets geïnjecteerd waardoor alles wat je maar upload toch elke keer niet bij google komt.

Hoe ontwikkel je de site? Lokaal? Want als je 'album.php' niks raars bevat, niet klakkeloos dingen weg gaan gooien en hopen dat de site maar blijft werken.

Neem contact op met je hosting provider, die kunnen wellicht kijken aan de server kant wat er mis is.
Pagina: 1