Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Voor op langere reizen, of voor 's avonds in de bank, zou ik graag een handheld gaming console aanschaffen om de favoriete spelletjes uit mijn jeugd weer eens te kunnen spelen, onder andere:
  1. Street Fighter II
  2. Fifa Soccer (weet niet meer welke versie, maar ws. 2000 ofzo)
  3. Outrun
  4. Midnight Racer
  5. Mortal Combat
  6. Double Dragon
  7. Tetris
  8. Metroid
  9. Legend of Zelda
De meeste van deze heb ik gespeeld op een NES of SNES.

Ik dacht er nu over om een Nintendo DS te kopen. Ik meen dat al deze spelletjes voor de DS te verkrijgen zijn, en niet duur via martkplaats. Maar het scherm van de DS is wat klein. Een PSP is misschien beter.

Let op dat het niet is toegstaan om hulp te vragen/bieden of links te delen naar illegale producten (retropies met voorgeinstalleerde software en ROMs).

Met andere woorden -- wie helpt deze retro-wannabe-gamer op weg? Welke handheld(s) zou je mij kunnen aanbevelen om mijn 8bit / 16bit jeugd te herbeleven?

[ Voor 19% gewijzigd door Geronimous op 17-10-2017 22:57 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 14:11
Simpel: een 2ds of 3ds xl :)
Je kan die apparaten tegenwoordig makkelijk modden waardoor je tal van emulators kan draaien, en eventueel backups. Heb zelf een 3ds xl met een 64GB sd kaart, en mijn hele retro library heb ik erop staan. Ook je 3ds games, mocht je die gaan halen, kan je erop zetten middels freeshop. Vind het persoonlijk erg handig zo, aangezien je alleen het apparaat mee hoeft te nemen, en al je games staan er gewoon altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een Gameboy Advance Color. Slikt naast de 16 bits colour spellen ook de cartridges van de originele Gameboy. Zowel spellen als console prima tweedehands verkrijgbaar. Heck, ik heb er zelf Wolfenstein 3D bij in kleur :D

Maar check even welke van jouw spellen in welke versie zijn verschenen en kijk dan welke console je nodig hebt. Scheelt teleurstellingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)