Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Mijn vraag
Ik wil graag gameplay van mijn ps4 recorden door het gebruiken van een elgato capture card. Nu wil ik hiervoor mijn laptop gebruiken. Echter is de processor van deze laptop niet goed genoeg voor de capture card. Wat kan ik hier aan doen of hebben jullie tips om dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
mijn laptop: Acer Aspire E 15 E5-573-30JG (slecht i know)

PS geen idee op ik dit topic op de juiste plaats heb gezet, ben hier nieuw :S

Groetjes,

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-10-2017 13:52)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:42:
Hoi mensen,

Mijn vraag
Ik wil graag gameplay van mijn ps4 recorden door het gebruiken van een elgato capture card. Nu wil ik hiervoor mijn laptop gebruiken. Echter is de processor van deze laptop niet goed genoeg voor de capture card. Wat kan ik hier aan doen of hebben jullie tips om dit op te lossen?

Groetjes,
Heb je de Elgato al of wil je hem gaan aanschaffen? Opzich door de Elgato software heen processed het grootste gedeelte door de Elgato zelf met een beetje druk op de processor. Het lijkt me ook sterk dat als je alleen opneemt dat dit ene probleem is voor de laptop tenzij je echt output kwaliteit probeert op te nemen. Wellicht kan je via OBS de processing op je integrated intel HD graphics gooien met een bitrate van 35.000. Opzich zou dit voor je PS4 gameplay wel voldoende moeten zijn. Tenzij je een 4K signaal pushed omdat je bijv de Elgato HD60s hebt, dan moet je even de resolutie terugschroeven naar 1080p via OBS

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Waarom gebruik je niet PS Remote Play en sla je dat op?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik geprobeerd op zowel mijn laptop als op mijn pc, maar de kwaliteit daarvan is bijzonder slecht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:42:
Hoi mensen,

Mijn vraag

Groetjes,
Heb je de Elgato al of wil je hem gaan aanschaffen? Opzich door de Elgato software heen processed het grootste gedeelte door de Elgato zelf met een beetje druk op de processor. Het lijkt me ook sterk dat als je alleen opneemt dat dit ene probleem is voor de laptop tenzij je echt output kwaliteit probeert op te nemen. Wellicht kan je via OBS de processing op je integrated intel HD graphics gooien met een bitrate van 35.000. Opzich zou dit voor je PS4 gameplay wel voldoende moeten zijn. Tenzij je een 4K signaal pushed omdat je bijv de Elgato HD60s hebt, dan moet je even de resolutie terugschroeven naar 1080p via OBS

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde hem gaan aanschaffen en toen kwam ik achter dit probleem. Het werd door iemand bij een winkel afgeraden op basis van de processor. Ik was van plan de elgato HD60 te kopen dus het 4k signaal wordt niet gepushed. Jij zegt dat het met mijn laptop wel zou moeten lukken?

Ik begrijp alleen het stukje over OBS gebruiken bij de processing niet. Zou je dit nog voor me uit kunnen leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:14:

Ik begrijp alleen het stukje over OBS gebruiken bij de processing niet. Zou je dit nog voor me uit kunnen leggen?
OBS is software voor opname en streaming. Daarmee kan je het signaal vanaf je PS4 opnemen en opslaan. Is gratisch :*)

https://obsproject.com/

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danke Neliz maar ik wist inderdaad al wat OBS was. Maar ik snapte even niet hoe ik dit kon gebruiken. Maar jullie bedoelen waarschijnlijk dat ik via ps4 remote play de gameplay moet/kan opnemen met OBS of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Nee, het output signaal gaat direct naar de elgato dus wordt direct op de PC opgenomen, niet via remote play. Via remote play kan je het allicht spelen indien je het signaal niet splitst.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als je de software die bij de HD60 gebruikt, dan is de belasting minimaal. Echter als je OBS gebruikt, dan werkt de interne encoder niet en moet alles gebeuren door je CPU. Gaat dus niet (goed) werken.

Ik gebruik zelf een LGP (ander merk maar doet zelfde), op een oude AMD ever laptop en belasting is 10-15%
Natuurlijk, de kwaliteit is niet zelfde als een software encoder die op dikke i7 zit te stampen maar is meer dan goed genoeg.

Je Moet wel op 1080p gamen. 4K herkent die niet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hartelijk dank!
Ik had besloten om toch gewoon de elgato aan te schaffen en het er gewoon op gokken.
dit is het resultaat geworden: YouTube: Ik pack een 84 rated BPL speler - FIFA18 ULTIMATE TEAM

Het loopt dus prima.

Hier mag dan ook een slotje worden geplaatst!

Vriendelijke groet,
Hans
Pagina: 1