Vraag

• vinootje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05-2023
Mijn vraag
Helaas is vandaag mijn Oneplus One overleden, touchscreen werkt niet meer, display nog wel en de knoppen ook. Heb er enorm van genoten maar hier en daar af en toe wel een probleem gehad met bijvoorbeeld vastlopende apps.Ik ben nu opzoek naar een nieuw toestel die niet te duur is maar wel enorm goed presteerd. Belangrijke punten bij mij zijn dan:
- Goede camera
- Minimaal 5,5" Full HD display
- Het liefst een full display (dus geen ruimte voor touch knoppen of speaker bovenin)

Mijn budget is het liefst rond de 300 euro.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@vinootje dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

Verder zijn je wensen wel vrij duidelijk, maar is het wel de bedoeling om ook zelf met opties te komen. Zie ook: Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum. Wil je dus even je post aanpassen?

• vinootje
rens-br schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:32:
@vinootje dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

[mbr]Verder zijn je wensen wel vrij duidelijk, maar is het wel de bedoeling om ook zelf met opties te komen. Zie ook: Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum. Wil je dus even je post aanpassen?[/]
Oh excuses!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Zie bijgaande link, heb de specs al goed gezet behalve Full display, die optie is er niet. :)

categorie: Smartphones

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• vinootje
Slavy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:01:
[...]

Zie bijgaande link, heb de specs al goed gezet behalve Full display, die optie is er niet. :)

categorie: Smartphones
Super bedankt! handige functie :)
Is er wellicht een andere benaming voor het full display?

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:52

Hegeman

Weet van alles wat

Bezel less phones? Deze displays zijn zo groot dat er simpelweg haast geen ruimte meer is voor tactile buttons of een speaker.

[ Voor 75% gewijzigd door Hegeman op 09-10-2017 14:08 ]

• rens-br

rens-br

vinootje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:06:
Is er wellicht een andere benaming voor het full display?
In onze Pricewatch niet.

Maar met dat budget en dan een 'Full Display" willen is gewoon niet mogelijk. Tenzij je een China toestel wilt, die toestellen komen echter niet allemaal voor in de Pricewatch. Geloof dat Dogee zo'n toestel heeft. De vraag is alleen of je een toestel wilt van een relatief onbekend merk (en Dogee staat ook niet bepaald bekend om de support)

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 09-10-2017 14:11 ]

• vinootje
rens-br schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

In onze Pricewatch niet.

Maar met dat budget en dan een 'Full Display" willen is gewoon niet mogelijk. Tenzij je een China toestel wilt, die toestellen komen echter niet allemaal voor in de Pricewatch. Geloof dat Dogee zo'n toestel heeft. De vraag is alleen of je een toestel wilt van een relatief onbekend merk (en Dogee staat ook niet bepaald bekend om de support)
ik heb dus oneplus gehad en was zeer tevreden over het merk, prijs kwaliteit is prima maar zoals je al aangeeft de support is minder. je zult al gauw je toestel moeten opsturen en dan ben je hem waarschijnlijk een tijdje kwijt. Met een samsung of ander bekend merk is de kans op een ander toestel veel eerder.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Het wordt als je een in Nederland beschikbaar toestel wilt hebben lastig om al die drie punten te voldoen, al is natuurlijk een goede camera erg relatief. Ik zou je aanraden gewoon in de Pricewatch te kijken zoals al eerder getipt werd en daar een mooi toestel uit te kiezen. Telefoons zoals de Lenovo P2 of de Moto G5s of de Z Play zijn allemaal prima toestellen, al hebben ze wel allemaal hun tekortkomingen natuurlijk. Maar goed, dat je concessies moet doen zit gekoppeld aan je budget. Succes.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:21

Qon

Relatieve schermgrootte is wat je zoekt.
Zet die op +70% en dan heb je denk ik de telefoons die jij zoekt.

Als je eventueel geïnteresseerd bent in een china phone, kun je altijd deze website gebruiken:
https://www.kimovil.com/e...pixelDensityPercentile.25

• rens-br

rens-br

vinootje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:17:
[...]
ik heb dus oneplus gehad en was zeer tevreden over het merk, prijs kwaliteit is prima maar zoals je al aangeeft de support is minder.
De support van OnePlus is niet minder, hooguit anders. Garantie is goed geregeld, updates kwamen netjes elke maand binnen, niks op aan te merken dus.

De support van Doogee (en vele andere merken) is er gewoon niet. Garantie is nog net mogelijk, maximaal één jaar. Maar software-updates, bugfixes e.d.: vergeet het maar. Bij die merken is het stramien over het algemeen: Telefoon uitbrengen en nooit meer naar omkijken.

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 10:28
Wellicht een wat verlate reactie, ik stuit op dit topic na een zoektocht, maar ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, en vroeg mij af of een Nokia 6 (of eventueel 7/8) niet iets is? De prijs komt in ieder geval heel erg in de buurt van wat ik voor mijn Oneplus One heb betaald toen der tijd. Qua specs is de phone ongeveer het zelfde en ik heb absoluut momenteel geen last van traagheid op de OnePlus, echt louter slijtage.

Wat denken jullie, is de Nokia 6 een goede as-is replacement?

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-11 19:40
Ubilosis schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:20:
Wellicht een wat verlate reactie, ik stuit op dit topic na een zoektocht, maar ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje, en vroeg mij af of een Nokia 6 (of eventueel 7/8) niet iets is? De prijs komt in ieder geval heel erg in de buurt van wat ik voor mijn Oneplus One heb betaald toen der tijd. Qua specs is de phone ongeveer het zelfde en ik heb absoluut momenteel geen last van traagheid op de OnePlus, echt louter slijtage.

Wat denken jullie, is de Nokia 6 een goede as-is replacement?
De Nokia 6 heeft een snapdragon 430, dat is in de benchmarks een behoorlijk stuk onder de presentaties van de snapdragon 801. Ik heb zelf ook een OPO en ik heb even war benchmarks gedraaid en gegoogeld. Het komt er op neer dat de prestaties van een snapdragon 625 net iets minder (1-5%) zijn dan die van een 801. Wil je die presentaties zul je dus een 625, 630, of 660 soc moeten zoeken. Een snapdragon 821 is al weer een stuk sneller dan bovengenoemde, maar niet per se duurder. Als je bijvoorbeeld een LeEco le Pro 3 zou kopen heb je die al voor onder de €300. Een xiaomi mi 5s plus vind ik vergelijkbaarder met de Opo dan een Nokia 6 ;)

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 10:28
Bedankt voor je reactie! Ik zit even wat te lezen over LeEco, in het toppic hier op t.net staat dat ze slecht reageren qua support etc? Hiernaast is het niet stock Android wat er op draait, dat vind ik wel een plus aan een telefoon. Zeker nu Nokia belooft om deze nog een aantal versies te updaten.

*wijziging*: Ik zag ook je aanbeveling van de xiaomi mi 5s, deze heeft ook geen stock android zo te zien, verder wel een knappe telefoon en qua specs wel een ander niveau dan de Nokia 6 zo te zien.

Qua prestaties, ik doe het volgende met m'n telefoon, Whatsapp, browsen (FireFox mobile), beetje Youtube, Duolingo, Blockfolio etc. Geen zware grafische apps en/of games. Uit reviews blijkt wel dat hij wat minder snappy reageert.

Weet iemand of de Nokia 6 ergens werkend te zien is? Ik was hier verderop in een KPN store maar daar hadden ze alleen een sticker erop zitten en konden ze hem niet werkend tonen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ubilosis op 01-11-2017 11:23 ]

Pagina: 1