Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met wifi signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KhayzR
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-02-2022
Goeiemiddag,
Ik heb een probleempje met de wifi in het huis van mijn vriendin, soms neem ik mijn Playstation mee naar haar die ik dan bij haar boven installeer, verbonden op wifi, maar dit werkt niet naar behoren ,de verbinding hapert maar mijn Ping is wel goed.

Ze gebruikt gewoon de standaard modem van Telenet die onlangs vernieuwd is. Wifi op telefoons en iPads werken wel goed.. ik had gedacht om powerline adapters te gebruiken dus deze heb ik dan gekocht, zowel met een ethernet kabel in de powerlines als zowel met wifi die de powerlines opnieuw uitsturen werken deze nog steeds niet zoals het moet, via de wifi valt mijn verbinding soms ineens weg op de Playstation en met ethernet kabel heb ik nog steeds hetzelfde probleem als in het begin dus dat de verbinding hapert met een goeie Ping.

Ik kan geen ethernet kabel leggen naar de Playstation omdat de modem eigenlijk totaal aan de andere kant op een andere verdieping staat dan de Playstation..

Nu de powerlines ook niet naar behoren werken had ik gedacht dat het wifi signaal die de modem van Telenet uitstuurt misschien niet sterk genoeg is om in de kamer waar de Playstation staat een deftig wifi signaal te hebben om online te spelen.

Nu wou ik even vragen wat ik best als volgende oplossing kan proberen, is het misschien nodig om een router achter de modem te plaatsen zodat ik daaruit een sterker wifi signaal krijg of ligt het probleem toch ergens anders? Want ik zou graag eerst zekerheid hebben voor ik weer kosten zou uitgeven zonder dat het werkt.

Alvast bedankt voor de reacties !

Mvg

...

Alle reacties

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@KhayzR

Wat eventueel een mogelijkheid kan zijn is dat je op je bestaande router een Access point aansluit.
Hiermee maak je bekabeld een extra Wi-Fi punt. Dit werkt veel stabieler dat een repeater of powerline adapter.

Alleen de vraag is natuurlijk of je de mogelijkheid hebt een internet kabel te leggen vanuit je modem/router.... en dan een verdieping naar boven waarop je het Access point aansluit.

TP-Link heeft verschillende prijsklassen in Access points.

- Een instapmodel is bijvoorbeeld de TL-WA901ND (alleen 2,4 Ghz --> 450 mbps)

- AC Accesspoint --> AP300 of de AP500 (2,4 & 5Ghz)

- EAP Access point --> EAP 120/115/220/225/320 (prijzen verschillen omdat sommige ook 5ghz hebben en snellere snelheden heeft)
Alle EAP modellen zijn met elkaar te combineren en zijn te beheren vanuit een EAP controller software.Indien je er meerdere koopt zijn ze te configureren als één batch.
Tevens ondersteunen ze seamless roaming waarbij er actief wordt omgeschakeld naar het sterkste signaal. (er is dus actieve communicatie tussen de EAP's)

En ten slotte hebben we de Deco M5. Dit zijn in totaal 3 modules.
1 module sluit je bekabeld aan op de router. en de andere 2 kun je draadloos of bekabeld configureren in je netwerk.
De Deco M5 heeft zowel Access point modus als Router modus.
Er is een ingebouwde virusscan aanwezig en je beheert dit allemaal vanuit de Deco App.
Je hebt de bevoegdheid meerdere mensen beheerder te maken en de Deco is zowel lokaal als extern te beheren.

De Deco kun je uitbreiden tot maximaal 9 modules.
Ten slotte heeft de Deco ook seamless roaming en niet te vergeten mesh :)

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Mvg Carmen van TP-Link ;)

• KhayzR
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-02-2022
@TP-Link
Allereerst al bedankt voor de reactie,
Als ik het goed begrijp moet de acces Point in de kamer staan waar ik wifi wil en moet deze verbonden worden met een ethernet kabel naar de modem, maar dit is niet mogelijk omdat ik eigenlijk door heel de huiskamer moet via de trap naar de kamer, maar dat zullen ze niet graag hebben denk ik..
Op haar kamer is ook geen mogelijkheid om een ethernet kabel te connecteren, dus ik vrees dat een Acces Point geen optie is, maar kan het dus zijn dat de wifi die de modem uitstuurt gewoon te zwak is om tot boven een goed wifi signaal te verkrijgen ? Want ook de digicorder die in dezelfde kamer als de Playstation staat heeft het lastig als we een programma willen terugkijken , dan blijft het beeld heel vaak hangen... Als de modem het probleem is dan zou ik gewoon een nieuwe router achter de modem hangen die een sterker signaal uitstuurt, maar ik zou dan wel graag zeker zijn dat dit het probleem zou verhelpen..

Mvg
KhayzR

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@KhayzR Zoals je al aangeeft heeft de digicorder hetzelfde probleem als de Playstation.... dus het lijkt er inderdaad op dat het Wi-Fi signaal niet reikt tot boven.

Je gaat een verdieping omhoog dus je loopt al gelijk tegen een betonnen vloer aan.... beton blokkeert veel signaal.

Sommige kiezen ervoor om een repeater halverwege de verdieping te zetten alleen de repeater loopt ook tegen het beton aan en verliest dus veel signaal |:(
Tevens verliest je sowieso al minimaal 50% van de snelheid als je met een repeater gaat werken (ongeacht welk merk)

Er bestaan ook Wi-Fi powerline adapters die via het stopcontact werken.
(voorbeelden TL-WPA4220 / TL-WPA4226 )

Echter is het verschillend hoe optimaal powerline adapters werken op die locatie. Het beste werken ze op dezelfde stroomgroep. De meeste mensen gebruiken ze op verschillende stroomgroepen, dit is wel in ieder huishouden verschillend hoe goed dit gaat werken, omdat je dan meer invloed krijgt van randapparaten op meerdere stroomgroepen. Bij de ene persoon werkt het geweldig en bij de andere is het niet heel stabiel.
In dit geval zou je een Wi-Fi powerline kit kunnen uitproberen om te kijken of dit optimaal gaat werken.

Ten slotte zou je eventueel ook nog voor de Deco M5 kunnen gaan....
Zoals in het vorige bericht is aangegeven sluit je 1 Deco bekabeld aan op de modem/router en de andere 2 zet je draadloos op een plek in huis. Dit configureer je allemaal vanuit de Deco app.
De Deco M5 is wel even een investering.... hierbij weet ik niet wat je budget is :o

Mvg Carmen van TP-Link :)