• oszy
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-05 20:54
Ik heb enkele weken geleden een tweede modem (Nighthawk) achter de modem van mijn provider in mijn netwerk gehangen.
Als ik nu via mijn bekabelde Popcorn Hour C-200 films afspeel haperen deze. Dit gebeurde voorheen als mijn PC mijn zware bewerkingen bezig was.
Kan dit komen door de 2e modem? Of is dit toeval en is er iets anders aan de hand?
Dank voor jullie meedenken. _/-\o_

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Is het probleem verholpen als je de router (Nighthawk) weg haalt? Waarom heb je deze toegevoegd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spacecowboy
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 24-10 15:47

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Waarom plaats je een tweede modem in je netwerk? Wat is de toegevoegde waarde daarvan? Ik neem aan dat je router bedoeld?

Hoe is die nighthawk aangesloten binnen je netwerk? Welke configuratie heb je er op gebruikt? Hoe is de Popcorn aangesloten binnen je netwerk? Gebruik je een DHCP server?

• oszy
Moet natuurlijk idd als router zijn 8)7 8)7 8)7 :z :z

Ik heb het set-up progje van nighthawk doorlopen, en deze signaleerde dat de nighthawk als router achter de modem kwam te hangen, dus ik verwacht dat dhcp is uitgeschakeld.

• Spacecowboy

Spacecowboy

oszy schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:35:
Moet natuurlijk idd als router zijn 8)7 8)7 8)7 :z :z

Ik heb het set-up progje van nighthawk doorlopen, en deze signaleerde dat de nighthawk als router achter de modem kwam te hangen, dus ik verwacht dat dhcp is uitgeschakeld.
Dat ligt er aan. Als je modem in bridge staat, moet je router daadwerkelijk als router functioneren, en bijvoorbeeld ook de DHCP requests afhandelen.

Als je modem ook router functionaliteit aan heeft staan, wordt DHCP etcetera door je modem geregeld. Dan zou de DHCP server op de Nighthawk uit moeten staan, en zou deze als niks meer dan een AP en als switch functioneren...

• oszy
OK, dank je.
...en zou dit van invloed kunnen zijn op het afspelen van de PCH?

• TP-Link
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07-10 13:10

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@oszy Zoals je aangeeft heb je een Nighthawk router op je modem aangesloten.

Graag zijn we benieuwd wat het model nummer is van je modem?
Zendt dit modem ook Wi-Fi uit? zijn meerdere LAN poorten te gebruiken voor internet?
Dan is het namelijk een modem /router.

Als er een dubbele NAT aanwezig is omdat je router achter router hebt staan... dan kan dit zeker invloed hebben op het afspelen van de PCH.

Wij raden je dan aan de Nighthawk router als AP in te stellen.

Mvg Carmen van TP-Link :)

• Spacecowboy

Spacecowboy

Als je de Nighthawk wil instellen als extra AP, dienen de wireless settings EXACT hetzelfde te zijn als die op je modem/router (SSID, WPA2 settings etc). Alleen op die manier heb je een probleemloze handoff als een device van AP switched.

En zoals Tplink hierboven al aangeeft, een dubbele NAT (en DHCP etc) is niet nodig.

• oszy
OK, dank jullie.
volgende week heb ik wat meer tijd,
en ga ik de settings in de nighthawk handig nalopen
ik laat het jullie nog weten

• oszy
TP-Link schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:17:

Graag zijn we benieuwd wat het model nummer is van je modem?
Zendt dit modem ook Wi-Fi uit? zijn meerdere LAN poorten te gebruiken voor internet?
Dan is het namelijk een modem /router.

Als er een dubbele NAT aanwezig is omdat je router achter router hebt staan... dan kan dit zeker invloed hebben op het afspelen van de PCH.

Wij raden je dan aan de Nighthawk router als AP in te stellen.

Mvg Carmen van TP-Link :)
Het heeft ff geduurd, maar nighthawk r7800 staat in AP modus.
Dus dit lijkt niet het probleem te zijn.
Ik heb wel de nighthawk er tussenuit gehaald, het happeren is dan ook over.
De modem van mijn provider is ZyXel vmg8324-b10a met 4 LAN poorten. Poort 1 gaat naar de nighthawk. Zou poort 2 beter zijn?? Deze gaat naar internet ingang Van de nighthawk en vanaf poort 1 naar pc, zijnde mediaserver.
ZyXel zendt ook wifi uit.
Ik heb nog weinig aangepast dus een totale reset is nog mogelijk maar biedt dit uitkomst?
Nogmaals dank allen en met name Carmen. _/-\o_

Als toelichting nog; de mediaspeler is bekabeld aangesloten op de modem en niet op de router (nighthawk)

[Voor 8% gewijzigd door oszy op 19-10-2017 13:34]

• TP-Link
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07-10 13:10

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

oszy schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:57:
[...]

Het heeft ff geduurd, maar nighthawk r7800 staat in AP modus.
Dus dit lijkt niet het probleem te zijn.
Ik heb wel de nighthawk er tussenuit gehaald, het happeren is dan ook over.
De modem van mijn provider is ZyXel vmg8324-b10a met 4 LAN poorten. Poort 1 gaat naar de nighthawk. Zou poort 2 beter zijn?? Deze gaat naar internet ingang Van de nighthawk en vanaf poort 1 naar pc, zijnde mediaserver.
ZyXel zendt ook wifi uit.
Ik heb nog weinig aangepast dus een totale reset is nog mogelijk maar biedt dit uitkomst?
Nogmaals dank allen en met name Carmen. _/-\o_

Als toelichting nog; de mediaspeler is bekabeld aangesloten op de modem en niet op de router (nighthawk)
Als je modem (ZyXel) ook Wi-Fi uitzendt, dan is het een modem/router.
Je hebt 4 LAN poorten, meestal zijn ze alle 4 voor internet. Sommige providers hebben er 2 voor internet en 2 voor IPTV. (Maar dat zul je even bij de provider moeten verifiëren) O-)

(Het is in ieder geval van belang dat je een internet poort gebruikt)

Graag ben ik benieuwd of je de Nighthawk wel goed als AP hebt ingesteld.

Wat is het (LAN) IP adres van je modem/router? (ZyXel) En de DHCP range?

Welk (LAN) IP adres heb je toegewezen aan de Nighthawk voordat je de DHCP hierop hebt uitgeschakeld? Dit moet namelijk een Statisch IP adres zijn buiten de DHCP range van je modem/router

Op het Forum van Tweakers kun je ook verdere uitleg vinden hierover.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Heb je tevens gecontroleerd of de Nighthawk ook up to date is met de laatst recente firmware? (kijk even op de website van de fabrikant)

Mvg Carmen van TP-Link *O*

• oszy
Thx Carmen.

Wel heb ik vanmiddag gecheckt of dit de laatste firmware was, en dat was idd.
Ook ben ik er achter dat met de Nighthawk ertussen ik geen grote bestanden (100+ MB) naar mijn online opslag kan uploaden; met alleen mijn modem lukt dit dus wel.

In plaats van problemen op te lossen heb ik nu ook nog problemen met mijn wifi verbinding op mijn iPad na upgrade naar iOs 11 :( :( :( dit werkt wat lastiger voor dit probleem.
maar goed...
als antwoord op de vragen van Carmen.

IP van modem is 192.168.1.1 mijn DHCP range is 65 - 254
IP van Nighthawk was 192.168.1.72. Deze heb ik nu aangepast naar 192.168.1.50
ben benieuwd.

nogmaals dank _/-\o_ _/-\o_

[Voor 91% gewijzigd door oszy op 20-10-2017 15:30]

• oszy
Jammer genoeg heb ik met bovenstaande instellingen nog steeds dat
- film via mediaspeler hapert
- grote bestanden uploaden naar online opslag wordt afgebroken.

Dus hoop zeer dat jullie nog een goed idee hebben, thanks

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dus je hebt nu 2 wifi netwerken in huis hangen. Heb je toevallig ook naar de kanaalnummers gekeken?

• oszy
Ok, waarschijnlijk zal dit een beginnersfout zijn, maar ik had mijn modem via kabel naar de router via kabel naar mijn pc.
Als ik nu dus pc rechtstreeks in de modem plug. En de router op een andere LAN uitgang plaats lijken de problemen met de mediaplayer en online opslag verholpen.
Ik had dit in 1e instantie gedaan omdat mijn pc in de meest dode wifi hoek stond.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee