Binnenkort ga ik en me meissie verhuizen naar een 3 verdiepingen hoekwoning van 1998 en zit te speculeren wat ik allemaal ga doen qua local networking en internet. we hebben nog geen plannen voor tv of voip maar wel internet. huidige bewoner heeft ziggo en heeft dus overal coax kabels liggen door de leidingen maar ik wil zelf KPN glasvezel 100/100 gaan afnemen en verspreiden door de woning en toch wel een beetje futureproof maar niet uber-tweaker style. hierbij denk ik er aan om eerst simpel de modem van kpn aan te sluiten op de NTU en dan een D-Link DGS -1100-18 switch te verbinden met modem (blauwe vierkantje op fotos) en dan de coax te vervangen voor cat6 utp (paars) maar dan ook een OM2 patchkabel van 50m via kruipruimte en koof van mechanische ventilatie te laten lopen naar zolder waar ik nogmaals een D-Link DGS -1100-18 ga plaatsen voor mijn werkkamer met de 2 workstations en andere LAN producten. voor wifi dacht ik een UBIQUITI UNIFI AP-AC-PRO te plaatsen in trapkast BG en in de werkkamer (rode circel) de paarse rondjes zijn de plekken waar de leidingen van de meterkast heen lopen en er is 1 creatieve oplossing in het huis en dat is dat de vorige bewoner een buis gefreesd heeft naar de muur voor muurmontage 2 in de 2 slaapkamers

Begane grond

eerste verdieping

zolder/2e verdieping
nu rust mij nog de vragen:
-gaat unifi samenwerken met de switches?
-gewoon de 2 switches verbinden met de vezel in de sfp poorten?
-waar alle dingen aan te schaffen? zoals de utp kabel en inbouwdozen en patchpanels enzo.. welke winkels bevelen jullie aan? ook ivm dat ik dus SFP transceivers moet aanschaffen voor de switches
-dingen die ik over het hoofd zie?
graag jullie opmerkingen en vragen

Begane grond

eerste verdieping

zolder/2e verdieping
nu rust mij nog de vragen:
-gaat unifi samenwerken met de switches?
-gewoon de 2 switches verbinden met de vezel in de sfp poorten?
-waar alle dingen aan te schaffen? zoals de utp kabel en inbouwdozen en patchpanels enzo.. welke winkels bevelen jullie aan? ook ivm dat ik dus SFP transceivers moet aanschaffen voor de switches
-dingen die ik over het hoofd zie?
graag jullie opmerkingen en vragen