Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
Hallo,

Ik heb een iPhone 6 (iOS 10.3.3) en een iPhone 7 (nieuw uit de verpakking, iOS 10.3.2) hier liggen. De iPhone 6 had ik in gebruik en hiervan heb ik een reservekopie gemaakt op mijn pc. Nu wilde ik graag deze reservekopie overzetten naar de nieuwe iPhone 7.

Als ik de iPhone 7 aanzet en de simkaart erin doe vraagt hij keurig naar een reservekopie. Als ik vervolgens iTunes aantik en ik probeer de net gemaakte reservekopie terug te zetten (van de iPhone 6 dus) dan geeft iTunes telkens de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/2d30df7ef0011638c0ef0b16ccb8cbef.png

Wat ik al heb geprobeerd:
- iTunes reservekopie handmatig verwijderen en opnieuw maken
- iTunes reservekopie maken op andere pc/laptop

Dit mocht echter niet baten. Op alle computers kreeg ik telkens dezelfde foutmelding, op hetzelfde moment. Nu heb ik even gezocht op internet en daar kwam ik als enige verdere oplossing dat ik óf moet proberen te updaten óf een programma als PhoneRescue of AnyTrans moet gebruiken.

Updaten zit ik niet op te wachten vanwege de slechte ervaringen met iOS 11...en een programma als PhoneRescue zie ik ook niet echt zitten, dit soort programma's waren vroeger vaak troep en ik wil graag de Appdata ook correct overzetten.

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen :)

Bvd Nino

Beste antwoord (via nino_070 op 09-10-2017 15:11)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Ja maar je gaat nu van een nieuwe firmware backup naar een oudere versie herstellen en dat kan niet. Oude backup naar nieuwere herstellen kan wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Het probleem zit in de IOS versie, ondanks een klein verschil gaat dat niet werken.

Mogelijk een losse IPSW vinden van 10.3.3 voor de iPhone 7, al weet ik niet of je die nog geactiveerd krijgt.

[ Voor 114% gewijzigd door jjbstolk op 09-10-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
jjbstolk schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 00:23:
Het probleem zit in de IOS versie, ondanks een klein verschil gaat dat niet werken.

Mogelijk een losse IPSW vinden van 10.3.3 voor de iPhone 7, al weet ik niet of je die nog geactiveerd krijgt.
Volgens mij worden alleen iOS 11 IPSW's nog gesigneerd :(

Maar ik heb vroeger vaak genoeg een reservekopie van een iOS 8 device teruggezet naar hetzelfde device op iOS 9 bijvoorbeeld. Dan zou dit toch ook moeten kunnen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jjbstolk
Ja maar je gaat nu van een nieuwe firmware backup naar een oudere versie herstellen en dat kan niet. Oude backup naar nieuwere herstellen kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel zal werken (maar ik weet niet of dat een optie voor je is): iPhone 6 bijwerken naar de laatste iOS, backup maken, iPhone 7 bijwerken naar de laatste versie iOS en de backup van de zes erop zetten. Ze zullen allebei inderdaad op dezelfde versie iOS moeten draaien om backups over en weer te kunnen gebruiken.

Edit: nvm niet goed gelezen, 11 wil je niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Bedankt voor jullie reacties @Verwijderd en @jjbstolk. Ik vrees dat ik geen keuze heb, Apple duwt het nogal door onze strot he. Wat ik eerst nog wel ga proberen is zo'n programmatje als AnyTrans, en dan dat met BCuninstaller eraf gooien meteen erna. Misschien dat 't daarmee lukt om een volledige backup over te zetten.
Pagina: 1