Boxen 140 watt op pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Geluidskaart of versterker

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Hier heb ik 2 boxen staan van 140 watt die ik op de pc wil aansluiten om muziek te luisteren in de kamer. Er staat al veel in het forum hier, maar kan niet vinden wat nu concreet goed werkt.
Zijn er geluidskaarten, inbouw of extern die dit mogelijk maken of is het voor een goede geluidskwaliteit beter om een losse versterker aan te schaffen ?
De boxen zijn van hoge kwaliteit dus een goed geluid moet haalbaar zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Aloysxda op 08-10-2017 23:24 ]

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 14:02

rg-mohwa

Phoe Hé

Zover ik weet is er altijd een externe versterker nodig en zijn er nog geen geluidkaartem met daarin versterkers gebouwd. Je hebt dus een geluidskaart nodig in je pc die je daarna verbind met je versterker.Vrijwel ieder moederbord heeft een geluidskaart ingebouwd dus ik verwacht dat je deze niet meer nodig hebt.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-02 09:26
Heb je actieve of passieve boxen? Alleen bij passieve heb je een versterker nodig.
Je hebt sowieso een geluidskaart nodig, maar dit zit al in het moederbord.

• Aloysxda
  • Nu online
Mijn boxen hebben altijd aan mijn onkyo versterker gehangen, dus zijn passief.
Mijn stille hoop is, dat er externe geluidskaarten zijn, waar een versterker ingebouwd zit waarop ik de boxen aan kan sluiten, zonder er weer een grote kast van een versterker neer te hoeven zetten.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-02 09:26
Een gewone geluidskaart zal niet genoeg vermogen leveren voor dergelijke boxen.
De Teac AI-101DA zou een optie kunnen zijn.

Behoorlijk klein, maar toch een USB DAC en een versterker. Geen idee hoe goed zo'n ding werkt en hoe luid je speakers daarmee kunnen.

• Aloysxda
  • Nu online
Bedankt voor het reageren maar ik denk dat de TEAC geen optie is. Vermogen
26 Watt staat in de beschrijving.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 22:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aloysxda schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:55:
Mijn boxen hebben altijd aan mijn onkyo versterker gehangen, dus zijn passief.
Mijn stille hoop is, dat er externe geluidskaarten zijn, waar een versterker ingebouwd zit waarop ik de boxen aan kan sluiten, zonder er weer een grote kast van een versterker neer te hoeven zetten.
Als het beetje Onkyo is, geluid van een usb-versterker zal dat niet gaan halen, ben je beter af de onkyo te houden.

Er zijn wel 2.1 usb setjes, Logitec en Teufel hebben wat soorten, maar of die zijn niet bijzonder krachtig (8-22watt) of ze hebben niet bijzonder goed geluid.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1