MongoDB op digitalocean

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan21
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-06 14:47
Mijn vraag
Heb sinds kort een abonnement op digitalocean nu krijg ik het echter niet voor elkaar om de mongodb droplet te verbinden met een windows client.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Digitalocean MongoDB
- MongoDB Compass client
- Robomongo client

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb reeds geprobeerd om te verbinden met de client echter krijg ik telkens de melding dat er geen verbinding mogelijk is.

Beste antwoord (via Stefan21 op 09-10-2017 14:21)

• Diange
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:07
Kleine aanvulling op wat Marco zegt,
MongoDB luisterd standaard naar localhost:27017. Als je wilt dat andere applicaties daar mee verbinden dan moet je de bind ip aanpassen in /etc/mongod.conf. Vergeet niet de mongo daemon te herstarten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diange
Beetje lastig om te helpen, maar zou je kunnen vertellen wat de stappen zijn die je hebt gedaan.

Ik weet dat de mongo droplet standaard een ufw firewall aan heeft staan. Heb je die al aangepast zodat je toegang hebt op alle poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:59
UFW(firewall) is inderdaad een dingetje. Om dat aan te passen kun je het commando 'sudo ufw allow <port>' gebruiken. Het kan natuurlijk ook een config dingetje zijn, bij mysql is het zo dat die standaard alle inkomende connecties blokt die niet van localhost afkomen. Met het commando 'netstat -tln' kun je alle verbindingen zien. Uit mn hoofd zit MongoDB op port 27017. Geef van het laatste commando even de output en dan kunnen we iets zinnigs zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Marco1994 op 09-10-2017 11:03 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Diange
Kleine aanvulling op wat Marco zegt,
MongoDB luisterd standaard naar localhost:27017. Als je wilt dat andere applicaties daar mee verbinden dan moet je de bind ip aanpassen in /etc/mongod.conf. Vergeet niet de mongo daemon te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Vergeet vooral niet om authentication aan te zetten als je op 0.0.0.0 gaat binden, standaard heeft mongodb geen authentication.

En er zijn massaal databases gekaapt: https://thehackernews.com...db-database-security.html