Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jamkaret
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 15:08
Avond,

Heb een oudere pc in elkaar gezet met de volgende specs:

i5 4690K (geen oc)
8GB ddr3
GTX 780 3GB
120GB SSD
Asus B85M
500W PSU

Verder geen problemen opgemerkt, pc draait voor zover ik heb getest gewoon stabiel.
Wat mij wel zorgen maakt is dat ik in zowel de bios bij +5 voltage in het rood 5.8 zag staan.

Hwmonitor en Hwinfo gedraait (zie screenshot), hij blijft stabiel op 5.8 staan.

Nu heb ik van voltages weinig kaas gegeten, en wil dus graag weten, is dit een probleem?
Zo ja, waar kan dit aan liggen. Via Google zie ik onderwerpen over PSU, Foutieve sensoren etc.

Screenshot: https://ibb.co/dduPvb

[ Voor 0% gewijzigd door jamkaret op 08-10-2017 20:37 . Reden: foutje in ddr ]

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:37
Neem aan dat je ddr3 geheugen bedoeld? Verder kan het een afwijking zijn wat gemeten word. Maar dit is ook nog wel zelf te meten met een multimeter eventueel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met zo'n hoge afwijking op je 5V lijn (als die daadwerkelijk 5.8V is) dan is er de kans dat iets doorfikt wel aanwezig. Typsich dat in een topic dat gaat over je voeding, je niet zegt wat voor voeding je hebt.

Omdat 5.8V wel erg hoog is, verwacht ik eerder dat het een meetfout is. Hang eens een multimeter aan je voeding en meet je 5V lijn. Het is geen perfecte manier van meten, maar geeft je wel een indicatie of de voeding een beetje fatsoenlijke voltages levert.

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-11 11:50
Kijk ook naar je temperaturen (103 is wel hoog).....hoger voltage is in principe een overclock!

[ Voor 10% gewijzigd door TheCricketer25 op 08-10-2017 20:43 ]

• jamkaret
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18-09 15:08
Dank voor de replies,

PSU is Coolermaster Lite 500W, zal morgen eens met een multimeter proberen te meten.
Temperaturen maakte ik me ook druk over inderdaad, heb ook met Open hardware monitor gemeten:

https://ibb.co/npB1Qb

Temp 1 t/m 3 blijft stabiel, heb eigenlijk geen idee waar 4, 5 en 6 vandaan komen?
Kloppen die uberhaupt wel?

[ Voor 19% gewijzigd door jamkaret op 08-10-2017 21:06 ]