DHCP problemen Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 21:19
Ik heb een nieuwe computer geïnstalleerd met Windows 7. Het gaat om een HP Compaq Pro 6305. Dit ging allemaal goed. Na de installatie had ik ook een internet verbinding. Ik heb dus ook alle laatste updates van Windows geïnstalleerd. Dit waren ongeveer 167 updates.

Het probleem is nu dat ik geen internetverbinding meer krijg. Het ip adres wat de computer nu weer geeft als je IPCONFIG /ALL doet is: 169.254.176.38. Dit is dus een standaard ip adres die Windows zichzelf toe kent als hij geen ip adres krijgt. Het rare is dat als ik op mijn Fritzbox ga kijken die alle ip adressen uitdeelt zie ik de computer er wel tussen verschijnen en wordt er ook netjes een ip adres gereserveerd.
Ik heb al het een en ander geprobeerd maar niks heeft tot nu toe geholpen

Wat ik geprobeerd heb.

1.IPCONFIG /Release
IPCONFIG /Renew

Hierbij krijg ik de volgende melding:

"Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze infterface: LAN-verbinding kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen."

2. Static ip instellen

3. Drivers opnieuw geinstalleerd.

4. netsh winsock reset

5.Verschillende kabels geprobeerd die op een andere pc goed werken

[ Voor 8% gewijzigd door Beerkiller op 08-10-2017 18:45 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Heb je de troubleshooter gedaan? Wellicht zit er een tablet of telefoon op hetzelfde ip. Wil hier ook nog wel eens gebeuren.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beerkiller
Bad Brains schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:34:
Heb je de troubleshooter gedaan? Wellicht zit er een tablet of telefoon op hetzelfde ip. Wil hier ook nog wel eens gebeuren.
Heb ik al gedaan en controleert een geen dubbele adressen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Beerkiller schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:38:
[...]

Heb ik al gedaan en controleert een geen dubbele adressen gevonden.
• Nederlands- of Engelstalig OS :?
• Heb je al in je logboeken / eventviewer gekeken :? >> Windows toets R en dan eventvwr.msc intypen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

Reptile209

- gers -

Als je een static ip instelt, werkt het dan wel (je geeft aan dat je het geprobeerd hebt, maar niet of het hielp ;) )

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
aReaRe schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:49:
[...]

• Nederlands- of Engelstalig OS :?
• Heb je al in je logboeken / eventviewer gekeken :? >> Windows toets R en dan eventvwr.msc intypen.
OS is Nederlands

Die event viewer ga ik morgen proberen. Ik laat hier weten wat de uitkomst is.

Die static ip werkte overigens niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Beerkiller op 09-10-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24

Reptile209

- gers -

Als het met een static ip al niet werkt, dan is er iets goed mis. Kan je wel je router pingen als je een static ip ingesteld hebt? Zo ja: dns probleem (en dan nog steeds iets met je dhcp ;)), zo nee: dan gok ik op de drivers van je wifi

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:46

Onbekend

...

Heb je toevallig een virusscanner/firewall die wat netwerkpakketjes tegenhoudt?
En niet per ongeluk twee dhcp-servers draaien?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:24
Modem/router al eens aan en uit uit en aan gezet?

[ Voor 19% gewijzigd door zetje01 op 09-10-2017 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Welke AV gebruik je? Heb nog hetzelfde gehad met AVG. Na die te herinstalleren was het opgelost(zelf gebruik ik AVG niet, was op iemand anders z'n pc...)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Beerkiller schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:05:
[...]

OS is Nederlands

Die event viewer ga ik morgen proberen. Ik laat hier weten wat de uitkomst is.

Die static ip werkte overigens niet.
• Post een plaatje van je devicemanager, staat er een vraagteken bij je netwerkkaarten :?
Is het bedraad of wireless netwerkkaart :?
• Is het Windows 7 32 of 64 bits :?
• Netwerkkaart met UTP

[ Voor 7% gewijzigd door aReaRe op 10-10-2017 17:27 . Reden: Desktop pc ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
aReaRe schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:19:
[...]

• Post een plaatje van je devicemanager, staat er een vraagteken bij je netwerkkaarten :?
Is het bedraad of wireless netwerkkaart :?
• Is het Windows 7 32 of 64 bits :?
• Netwerkkaart met UTP
De device manager heeft de kaart geïnstalleerd. Heb het stuur programma al een keer verwijderd en opnieuw laten installeren.

Windows is 64 bit en het is gewoon een cat 5e kabel met een rj45 connector. Niks speciaals aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkiller
skelleniels schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:09:
Welke AV gebruik je? Heb nog hetzelfde gehad met AVG. Na die te herinstalleren was het opgelost(zelf gebruik ik AVG niet, was op iemand anders z'n pc...)
Het gaat om een kale installatie van windows. Er is geen andere antivirus geinstalleerd dan van Windows zelf. Ook heb ik de firewall al helemaal uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:01

TheVMaster

Moderator WOS
Beerkiller schreef op Tuesday 10 October 2017 @ 20:54:
[...]

Het gaat om een kale installatie van windows. Er is geen andere antivirus geinstalleerd dan van Windows zelf. Ook heb ik de firewall al helemaal uitgezet.
Firewall mag je gewoon weer aanzetten, maar eh..heb je al een andere kabel geprobeerd? Met een (nieuwe?) korte kabel vlak naast je router zitten en hem daar even aansluiten, eventueel op verschillende poortjes van je router/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Helaas wil het nog wel eens voor komen dat updates de netwerk-stack/dhcp client in Windows om zeep helpen. Dit is in mijn ervaring bij Windows 8 en 10 gebeurt. Maar wellicht dat Windows 7 ook overeenkomstige updates heeft gehad. Ik ben nu niet in de gelegenheid wat linkjes op te zoeken met commandline opdrachten om dat te herstellen. Maar als alle hardware testen niets uitwijzen is dit een mogelijke boosdoener. Als je nog niet zo veel tijd in de installatie gestoken hebt is een herinstallatie te overwegen en stapsgewijs de updates laten uitvoeren (i.p.v. alles tegelijk)
Pagina: 1