Ik heb een nieuwe computer geïnstalleerd met Windows 7. Het gaat om een HP Compaq Pro 6305. Dit ging allemaal goed. Na de installatie had ik ook een internet verbinding. Ik heb dus ook alle laatste updates van Windows geïnstalleerd. Dit waren ongeveer 167 updates.
Het probleem is nu dat ik geen internetverbinding meer krijg. Het ip adres wat de computer nu weer geeft als je IPCONFIG /ALL doet is: 169.254.176.38. Dit is dus een standaard ip adres die Windows zichzelf toe kent als hij geen ip adres krijgt. Het rare is dat als ik op mijn Fritzbox ga kijken die alle ip adressen uitdeelt zie ik de computer er wel tussen verschijnen en wordt er ook netjes een ip adres gereserveerd.
Ik heb al het een en ander geprobeerd maar niks heeft tot nu toe geholpen
Wat ik geprobeerd heb.
1.IPCONFIG /Release
IPCONFIG /Renew
Hierbij krijg ik de volgende melding:
"Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze infterface: LAN-verbinding kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen."
2. Static ip instellen
3. Drivers opnieuw geinstalleerd.
4. netsh winsock reset
5.Verschillende kabels geprobeerd die op een andere pc goed werken
Het probleem is nu dat ik geen internetverbinding meer krijg. Het ip adres wat de computer nu weer geeft als je IPCONFIG /ALL doet is: 169.254.176.38. Dit is dus een standaard ip adres die Windows zichzelf toe kent als hij geen ip adres krijgt. Het rare is dat als ik op mijn Fritzbox ga kijken die alle ip adressen uitdeelt zie ik de computer er wel tussen verschijnen en wordt er ook netjes een ip adres gereserveerd.
Ik heb al het een en ander geprobeerd maar niks heeft tot nu toe geholpen
Wat ik geprobeerd heb.
1.IPCONFIG /Release
IPCONFIG /Renew
Hierbij krijg ik de volgende melding:
"Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze infterface: LAN-verbinding kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen."
2. Static ip instellen
3. Drivers opnieuw geinstalleerd.
4. netsh winsock reset
5.Verschillende kabels geprobeerd die op een andere pc goed werken
[ Voor 8% gewijzigd door Beerkiller op 08-10-2017 18:45 ]