Toon posts:

3D Prophet en Glide2x.dll ???????

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

Ik heb vandaag m'n nieuwe pc gekregen en na de installatie wilde ik natuurlijk zo snel mogelijk de veranderingen opmerken. Ik had een Guillemot 3D Prophet SE, dus dat zou wel los lopen, dacht ik.

Ik heb altijd gedacht dat de nieuwste chipsets wel Glide zouden ondersteunen o.i.d., maar blijkbaar niet. Bij het starten van een spel met Glide geeft hij aan dat ik glide2x.dll mis, en ik kan dus niet spelen :(.

Hoe kan dit nu?? Zie ik iets over het hoofd of niet? Moet ik een glidewrapper installeren en wat de neuk is dat eigenlijk?

Vriendelijke groetjes,

Tieske (ps, zoals al wel viel op te maken, ik ben niet zo'n expert, om het zo maar eens uit te drukken).

Verwijderd

Inderdaad , je moet een Glidewrapper installeren , want anders blijft Glide toch echt voorbehouden aan Voodoo bezitters.

Verwijderd

Je moet inderdaad een glidewrapper installeren, Glide is van 3DFX. Je had beter een Creative kunnen kopen die levert standaard een glide wrapper, mischien werkt ie wel op de Geforce....

Geforce=Prophet :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar bestaan er GlideWrappers die op de Prophet moeten werken?? M.a.w., moet ik gokken of die van creative werken of zijn er freeware/commerciele versies van?

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

simpele zoekactie op altavista levert genoeg op.
Ikzelf gebruik xgl200.

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 11:26
Wat doet dat proggie? Ik heb zelf een TNT2 128-bit 32 MB. Werkt het daar ook op? En is het niet slecht voor de kaart?

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

Dat proggie zet de glide commando's om naar direct3d, zodat je glide only spelletjes ook met een niet 3dfx kaart kunt spelen.
Werkt als het goed is met alle kaarten direct3d ondersteunen, alleen wil de beeld kwaliteit wel eens verschillen.

• schumacher
Weet iemand hier waar ik een glidewrapper kan downen die ook werkt bij Grand Prix Legends? Unified loopt vast :(

• schumacher
Weet op deze vraag echt niemand een antwoord?? :(

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Misschien Glide emuleren?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• schumacher
Hoe?? Ik snap hier geen reet van!

Verwijderd

Eerst een glidewrapper downloaden bij http://www.emuhq.com/glide (XGL200 is één van de beste) . Dan de instructies volgen in het txt bestand in het zipfile, dan installeren. Klaar! Nu kun je glide only programma's met je TNT 1/2 en Geforce etc. draaien. Moeilijk of nie?
Greetz...

• schumacher
Bedankt, ik zal eens kijken!
Pagina: 1