[Mobile App] Afbeeldingen opslaan in de cloud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:27
Ik ben bezig om een mobiele app te ontwikelen in Xamarin Forms. De app krijgt de mogelijkheid om foto's te maken welke in een lijst- of kaartweergave getoond kunnen worden. Dit gebeurt standaard op basis van de huidige locatie van de gebruiker, maar de app biedt de gebruiker de mogelijkheid om te zoeken op een gewenste locatie in beide weergaven. Het betreft een startup waarbij ik initieel de investering zo laag mogelijk wil houden.

Nu ben ik aan het uitzoeken wat de beste mogelijkheid is om de afbeeldingen op te slaan. De mobiele app communiceert met een .net core2.0 webapi (C#) welke ik in Microsoft Azure ga hosten. Nu heb ik de volgende opties op mijn lijstje voor opslag van de afbeeldingen;
  • Azure BLOB-storage
  • On-premise server
  • Imgur
Het liefst zoek ik iets wat in eerste instantie gratis is en waar ik voor moet gaan betalen op het moment dat ik boven een een bepaalde grens qua opslag kom. Uitzondering hierop is Azure, ik heb via mijn werkgever een maandelijks Azure tegoed wat ik kan gebruiken. Al wil ik hier niet te afhankelijk van worden.
Nu hoop ik dat iemand van jullie ervaring heeft met afbeeldingen in de cloud opslaan vanuit mobiele apps. Zijn er nog andere goede opties die ik nog gemist hebt?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:08
Je noemt 2 opties welke niet gratis zijn. Misschien dat je er nu gebruik van kan maken, maar daarmee gaat je business model mank. Je moet dit wel als kosten meenemen.

Maar hoeveel ruimte denk je nodig te hebben? 100GB, 1TB, 100TB? Indien een paar GB; kijk eens naar een goedkope webhosting.

Je kan eventueel nog 1TB gratis krijgen via bijvoorbeeld Stack van TransIP. Of Dropbox.. of andere diensten welke voor de X aantal GB's geen kosten zijn verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:27
Montaner schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:13:
Je noemt 2 opties welke niet gratis zijn. Misschien dat je er nu gebruik van kan maken, maar daarmee gaat je business model mank. Je moet dit wel als kosten meenemen.

Maar hoeveel ruimte denk je nodig te hebben? 100GB, 1TB, 100TB? Indien een paar GB; kijk eens naar een goedkope webhosting.

Je kan eventueel nog 1TB gratis krijgen via bijvoorbeeld Stack van TransIP. Of Dropbox.. of andere diensten welke voor de X aantal GB's geen kosten zijn verbonden.
Thnx voor je reactie. Klopt, twee ervan zijn niet gratis. Misschien had ik even bij moeten vermelden dat ik op dit moment via mijn werkgever een Azure tegoed (a 130 eur/mnd) heb wat ik hiervoor kan gebruiken. En voor wat betreft de on-premise hosting, ik heb op dit moment zelf ergens een server draaien. Echter wel met zeer beperkte ruimte (500mb)

De opties zoals dropbox of stack die je noemt zijn interessant, ik gebruik ze prive. Maar heb er op deze manier nog niet naar gekeken / aan gedacht. Is zeker de moeite waard om eens te onderzoeken. Voor wat betreft de ruimte. In het begin verwacht ik aan een paar GB genoeg te hebben, maar als het concept gaat lopen kan het snel gaan.
Idee is om elke genomen foto te comprimeren en te downscalen voordat ik deze opsla, dus dit beperkt de benodigde ruimte al. Daarnaast twijfel ik nog of ik op voorhand thumbnails ga maken en opslaan om dataverkeer voor de app te minderen, al kost dat weer iets meer opslag.

Heb jij (of iemand anders :) ) toevallig ervaringen met apps die veel afbeeldingen moeten kunnen opslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Voor een app die wij vorig jaar hebben gebouwd moesten ook veel afbeeldingen opgeslagen worden. Na Amazon S3 en Google Cloud te vergelijken zijn we voor Google gegaan vanwege de betere/makkelijkere API. Dit was voor afbeeldingen die na opslag niet publiekelijk toegankelijk moesten zijn.

Voor een priveproject moest ik afbeeldingen opslaan die wél publiekelijk bereikbaar moesten zijn, voor dat project ben ik voor Amazon gegaan.

Ik heb ook nog gekeken naar SmartFile, die iets van 100GB gratis aanboden. Uiteindelijk bleek er een fout in hun PHP-API te zitten, maar op mijn (triviale) pullrequest hebben ze na anderhalf jaar nog steeds niet gereageerd. Die zou ik dus zeker niet aanraden.

Full-stack webdeveloper in Groningen