Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ja, daar zit ik nu middenin. Wat een ellende is dat joh. Maar ik heb natuurlijk geen geldige code voor Windows 10. Wel voor Windows 8, maar die heb ik dus ondertussen geupgrade. Zelfs inloggen met hetzelfde Microsoft account helpt niet.Brahiewahiewa schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:50:
Je zou problemen kunnen krijgen met de activatie van windows.
En uiteraard is customer service alleen tijdens kantoortijden open.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik HEB (voor 100+ euro) een officiele Windows 8 gekocht en daar kreeg ik gratis een Windows 10 upgrade bij.Brahiewahiewa schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:05:
Je hebt voor ruim 500 €uro aan hardware in je PC gestopt maar 19 €uro voor een geldige licentie is een probleem?
Is het realistisch dat ik dus opnieuw voor iets moet betalen wat ik al heb? Of heb ik een stationnetje gemist?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
De win8 installatie is portable weliswaar, maar met de upgrade naar win10 heb je dat recht op portabiliteit verspeeld. Het is niet realistisch om te verwachten dat je alle kleine lettertjes uit de voorwaarden van win10 hebt gelezen. OTOH had je met wat google skills deze beperking wel kunnen vinden
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Je had die licentie eerst nog kunnen omzetten naar een Digital License (gekoppeld aan je Microsoft account). Dan had je dit probleem ook niet gehad. Tenminste, zo werkte dat hier welBlokker_1999 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 17:13:
Ja, je hebt een stationnetje gemist. De Win10 upgrade is machine afhankelijk.
Verder zou ik, na zoveel hw changes, wel een herinstallatie van Windows aanbevelen.
Met die tool kan je een USB of whatever maken om windows van te installeren, wel even de goede versie selecteren natuurlijk.
Dank je. Dat had ik inderdaad gedaan. Bijzonder genoeg krijg je geen optie om te kiezen wélke Win10 je wilt maken. Hij lijkt wel "de Win10 die geinstalleerd staat" te gebruiken. Ik heb momenteel alleen dvd's van Win10 Home. (als dat überhaupt iets uitmaakt)Raketje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:16:
Media creation tool , te verkrijgen op www.microsoft.com, indien je dat bedoelde met werkend installatie-medium. (naja maar gelinkt)
Met die tool kan je een USB of whatever maken om windows van te installeren, wel even de goede versie selecteren natuurlijk.
Moet ik nu écht via Torrents ofzo een of andere gare Win10 Pro ISO gaan opzoeken? Wil ik teveel? Denk ik te moeilijk?
Net de vraag ook bij softkeys.nl gedropt. Binnen 2 (!) minuten antwoord. Moet toch via een update naar Win10 Pro en daarna activeren...
[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 08-10-2017 18:38 ]
Veel te moeilijk. Media Creation tool gebruiken en de juiste versie kiezen (32 of 64 bit) en installeren. Of bij een werkende installatie de productcode onder instellingen wijzigen. Voor de tool is er geen verschil in Windows versies, behalve de bits.spaceboy schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:29:
[...]
Moet ik nu écht via Torrents ofzo een of andere gare Win10 Pro ISO gaan opzoeken? Wil ik teveel? Denk ik te moeilijk?
Desnoods doe je een Refresh van je huidige installatie. Dan herinstalleert Windows zichzelf. Zie https://support.microsoft...ndows-10-recovery-options onder Reset your PC.
Addicted to silent computing
* klik de media creation tool en download die
* stop een ntfs formatted usb stick in je pc
* dubbel klik op de tool die je gedownload hebt en doorloop de stappen (daarna word er automatisch een bootable win10 usb stick gemaakt)
* boot op usb zetten in bios
* wanneer je de windows installatie start kan je de versie en taal kiezen
*veel plezier ermee
Een torrrent downloaden voor windows is in deze tijd niet meer aan te raden (zelfde geldt voor games en software) , aangezien er tegenwoordig nogal veel malware ed. mee gelevert word.
Als het een beetje mee zit werkt wat Crahsystor post ook prima :-)
[ Voor 5% gewijzigd door Raketje op 08-10-2017 18:42 ]
I reject your reality and substitute my own