welke 4in1 voor mvp3 bord?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
welke via 4in1 kan ik het beste gebruiken voor een mvp3 bord? als ik op m'n vaders pc de niewste 4in1 installeer start windhoos niet meer..
op deze mvp3 doet ie ook al raar...

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Misschien moet je proberen niet alles van de 4in1 te installen. De AGP driver zou je kunnen weglaten, die wilt nog al wel eens problemen geven, maar dat gaat wel (zwaar) ten koste van je game-performance

• sharkzor
er zit een tnt2 in, dus agp is wel makkelijk...

• sharkzor
Op dinsdag 10 juli 2001 13:44 schreef weareborg het volgende:
er zit een tnt2 in, dus agp is wel makkelijk...
ffe wat meer specs:
het is een k6-2 366@350 mhz
mobo is een chaintech (:r) 5agm2
verder hangt er 64mb sdram (pc100) een tnt2 en een sb16 in.

Verwijderd

Ik het hetzelfde mammaplankie en bij mij werken de 4in1 driver perfekt. Dus ligt aan je windows of aan je hardware

Verwijderd

4.25 is een goede stabiele versie, vooral voor de wat oudere chipsets. Je moet zeker weten installeren, geen 4-in-1 staat garant voor rare errors.

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Met de bak van pa en ma (Compaq Presario 5190) heb ik betere ervaringen zonder de via drivers, dan met.

Via MVP3 chipset

Verwijderd

Je moet effe een aparte AGP-patch downloaden. Voor AMD processoren. Werkte bij m'n A7V133 ook beter dan die AGP drivers in de 4in1. Ik heb deze bij asus vandaan. Waar je ze anders ken halen weet ik niet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
4in1 4.17 is de beste :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je Win98SE (misschien ook oudere Win9x versies?) installeert, worden alle onderdelen van een VIA MVP3 chipset herkend en correct gebruikt. Dat wil niet zeggen dat je daarmee de beste performance haalt (4in1 drivers zijn vast en zeker beter) maar stabiel is het in ieder geval (voor vader's PC ;))

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:18
op mijn systeem (met chaintech 5agm2) heb ik tot nu toe zo'n beetje elek via driver vanaf 1.25 gebruikt, en nooit echt problemen gehad. ik denk dat het probleem wel es bij je tnt2 zou kunnen liggen. ssocket7 mobo's kunnen allemaal (nog via, nog ali, nog sis) niet zo over nvidia kaarten....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• sharkzor
heb nu win98se opniew geinstalleerd zonder de via drivers, en het draait nu gewoon goed. spellen gaan niet echt snel, maar wat wil je met zo'n oude bak? is toch maar m'n 3e pc...

vind het vaag dat die via drivers op dit en m'n vaders bord (chaintech 5agm en 5agm2) crashen. staat wel op de via site aangegeven dat ze ervoor zijn..

Verwijderd

Heeeee een mede slachtoffer, ik heb hetzelfde probleem, als ik de 4in1 drivers op mijn systeem zet (ct5agm2 mobo) loopt het systeem helemaal vast, de agp driver heb ik wel maar de miniport en ide drivers laten de zaak vastlopen als de pc opstart, in het windhoos 98 logo blijft het systeem hangen, ik 4in1 4.25, 4.28 en 4.29 geprobeerd maar bij alle versie`s gaat het fout.

Zou het beter zijn om de harde schijf leeg te maken, verse install van win98 te doen en daarna de 4in1 drivers er op te gooien en dan de rest er achteraan installeren?

Ik hoop dat meer ct5agm2 bezitters hier mee geholpen kunnen worden.

greetzzz

• sharkzor
Op woensdag 11 juli 2001 09:31 schreef doehetzelver het volgende:
Heeeee een mede slachtoffer, ik heb hetzelfde probleem, als ik de 4in1 drivers op mijn systeem zet (ct5agm2 mobo) loopt het systeem helemaal vast, de agp driver heb ik wel maar de miniport en ide drivers laten de zaak vastlopen als de pc opstart, in het windhoos 98 logo blijft het systeem hangen, ik 4in1 4.25, 4.28 en 4.29 geprobeerd maar bij alle versie`s gaat het fout.

Zou het beter zijn om de harde schijf leeg te maken, verse install van win98 te doen en daarna de 4in1 drivers er op te gooien en dan de rest er achteraan installeren?

Ik hoop dat meer ct5agm2 bezitters hier mee geholpen kunnen worden.

greetzzz
mmm, ide busmastering staat nu toch al aan, dus dat boeit niet zoveel (standaart windhoos drivers)
dus alleen agp drivers installeren? gaat ik het zo ffe proberen. thnx

(bij de weg, hier staan ze http://download.viahardware.com/vagp405c.zip voor iedereen die het ook wil proberen.

• sharkzor
net geinstalled. windows start nog wel, maar quake loopt na 10sec vast (#$^%@%^via^%$^!! crapzooi)
heb hem wel geinstalleer in turbo mode met agp 2x aan... niet de bedoeling?

quake 3 liep wel een stukje sneller :)

--update---

agp in standaart mode geinstalled en agp 2x uitgezet. nogsteeds hangen! :(

iemand nog een idee?

Verwijderd

Ik denk dat je maar het beste de gewone windhoos drivers moet gebruiken, tenminste dat doe ik ook, met de 4in1 drivers heb ik alleen maar last van vastlopers met het ct5agm2 plankje, terwijl de 4in1 juist voor meer stabiliteit moeten zorgen.

OF je harde schijf leegmaken en een clean install van windows 98 doen en daarna de 4in1 en daarna pas de rest van de drivers zoals videokaart, soundblaster etc.

suc6

• Wekkel
  • Laatst online: 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg ook betere resultaten met de standaard W98SE drivers..

• sharkzor
ik vond hier een oude agp driver op een oude driver cd (m'n vaders chaintech 5agm was ooit mijn pc)
hij is niet zo snel als die niewe, maar het is nog niet gecrasht :)

een clean 98 installen en dan via4in1 heb ik in het begin al gedaan, dat leide tot het niet meer opstarten van m'n systeem.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:52
Chaintech bordje? Leuke borden zijn dat ja:

Voor iemand met een 15GB harddisk de bios updaten omdat ie geen >8GB aankon. Ikke had de IRQ driver al geinstalleerd op de gekopieerde hdd. Ineens toch een foutloze IRQ implementatie in het BIOS. gevolg: IRQ miniport waardeloos, meer problemen dan oplossingen. Enige oplossing: IRQ miniport eruit, alles opgelost.
Pagina: 1