Tv van 39-43 inch rond de €600-800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robyrq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:44
Goedemiddag allemaal,

Na ongeveer 8 jaar heeft de tv de in de woonkamer het begeven en wordt het dus tijd voor nieuwe televisie. Het betreft de tv van m'n ouders, dus die zijn vooral geïnteresseerd in mooi/scherp beeld en goed geluid i.p.v. apps en internet browsen. Ik ben al een een ruimte tijd bezig geweest met het vergelijken en opsommen van mogelijk televisies (a.d.h.v. Tweakers en de Consumentenbond) maar het is vrij lastig om een goede keuze te maken voor het ruime aanbod en mijn toch al wat verouderde kennis op dit gebied.

De tv die we hadden was een Philips 37PLF5603D.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een tv in de grootte van 40 t/m 50 inch. Dit ter vervanging van van een 37 inch uit 2008. Smart functionaliteit is niet noodzakelijk omdat we het toch niet gebruiken. Maar het viel me op dat er maar vrij weinig (goede) modellen te vinden zijn zonder deze snufjes. Dus ik denk dat ik dat er dus altijd bij krijg. De beeldkwaliteit moet voornamelijk goed zijn (misschien een beetje subjectief), heldere kleuren, goed contrast en egaal verlicht/consistente kleur m.b.t. backlight. Dit alles natuurlijk conform het budget. Ik verwacht geen OLED kwaliteit voor een tv van max 800 euro ;).

Misschien handig om te vermelden dat we digitale tv van KPN gebruiken, dus dingen zoals 4K en HDR is mooi meegenomen, maar ik denk niet dat het momenteel gebruikt gaat worden, waarschijnlijk in de toekomst als de internet aansluiting in het buitengebied een stuk verbeterd.

Wat betreft het geluid, ik vind het niet erg om er eventueel een soundbar naast te moeten kopen in het geval dat de boxen van de tv een slechte geluidskwaliteit hebben.

Tenslotte nog een belangrijk puntje. Het tv meubel is ~83 cm lang. Dus de tv moet er nog wel op kunnen wat betreft de voet. Een nieuw tv meubel kopen is een optie, maar een voet met maximaal die afmeting is gewenst.

Wat is je budget?
Mijn budget is 600 tot 800 euro, waarbij 800 euro het maximum is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ....
De tv wordt eigenlijk alleen gebruikt om tv op te kijken. Dit betreft digitale tv van KPN. Dingen zoals Netflix, films kijken of gamen wordt nauwelijks of niet gedaan.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel heb ik het volgende lijstje van televisies:
  • Samsung UE43MU6100 (zou net kunnen met de voet, maar is ook kleinere variant van)
  • Samsung UE40MU6120 (Heeft HDR, maar weet niet of ik daar profijt van heb)
  • LG 43UJ635V (Een soort gelijk type komt goed uit de test bij de consumentenbond (43UJ630V) maar die heeft denk ik een voet die te groot is voor het tv meubel)
  • Eventueel een tv van Philips. Er zijn maar weinig reviews te vinden en ze staan een stuk lager in het rijtje van de best geteste van de consumentenbond. Dit betreft de Philips 43PUS6162/12[\li]
Dit zijn momenteel de beste uit de test en beste koop. Toch zijn deze al ander half jaar oud, dus weet niet of het dan nog slim is om die te kopen aangezien er misschien al een opvolger is.Welke vragen heb je hier nog over?
De standaard vraag is natuurlijk welke kan ik het beste kopen. Ik ben niet gebonden aan een bepaald merk en het liefst zou ik een tv kopen die prijs/kwaliteit gezien het beste uit de bus komt. Dus het lijstje hierboven is niet bindend voor mij. Daarnaast zou ik nog graag de volgende dingen willen weten.
  • Het wordt denk ik sowieso Ultra HD (ook al wordt er alleen HD content op af gespeeld), maar ik twijfel of HDR nut heeft.
  • Hier had ik al een beetje op gegoogled. Toch ter bevestiging wil ik het nog even hier vragen. Werkt een smart tv ook als je hem NIET aansluit op internet? En met werken bedoel ik dan dat hij beeld kan afspelen vanaf een extern kastje via HDMI
Als ik termen verkeerd begrijp of dat ik nog dingen over het hoofd zie. Voel je dan vrij om daar iets over te zeggen. Zoals ik in het begin al aan gaf, ben niet zo thuis in de TV wereld. Ik kijk uit naar wat jullie mening is en alvast bedankt _/-\o_.

[ Voor 0% gewijzigd door Robyrq op 08-10-2017 22:52 . Reden: Zinstructuur gewijzigd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ja hoor, je hoeft het smart-tv-gedeelte helemaal niet te gebruiken. Afspelen via ingebouwde tuner, of extern apparaat over HDMI is geen enkel probleem.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robyrq
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 12:44
Top. Ik heb volgens mij HDR een beetje verkeerd begrepen. Wat ik er over lees is dat het beter contrast en helderheid biedt. Maar ik begreep ook dat je HDR content moet hebben om het te kunnen gebruiken. Dus dit is iets wat ik eventueel links laat liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Robyrq op 09-10-2017 07:57 ]