Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:01
Mijn vraag
Ik wil mijn samsung galaxy S7 verkopen. Welke handelingen moet ik doen om echt alle data te verwijderen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb via instellingen een fabriekreset gedaan waardoor de telefoon is teruggezet en alle bestanden verwijderd zijn. Dit heb ik daarna ook nog in de boot gedaan door volumetoets + home knop en aanknop tegelijk in te drukken en wipe data uit te voeren.

Ik lees dat je bestanden toch nog terug te halen zijn ook al voer je het bovenste uit. Wat kan ik nog meer doen om het onmogelijk te maken dat mijn bestanden bij iemand anders terecht komen behalve de optie telefoon niet verkopen.

Beste antwoord (via daveytje op 02-11-2017 21:42)

• ASW1
  • Laatst online: 11:23
Het gebeurt nog weleens dat de volgende gebruiker na een reset tegen de beveiliging aanloopt en een wachtwoord/code moet hebben en anders niet verder komt in de setup.
Wanneer dat precies wel/niet gebeurt weet ik niet precies, maar voor de zekerheid zou ik altijd eerst je google account verwijderen en daarna de reset doen.
Veel reparatiebedrijven vragen dit trouwens ook omdat ze anders soms je toestel niet in kunnen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:16
https://www.androidcentral.com/how-factory-reset-galaxy-s7

Verwijdert alles: accounts, apps, data, foto's, muziek, etc.

Ik lees weer slecht :X

Alle storage is standaard encrypted. Bovenstaande reset verwijdert de sleutels om data te ontsleutelen, er is dan ook niks meer terug te halen. Hooguit versleutelde data, maar daar kan je verder niks mee...

[ Voor 53% gewijzigd door P1nGu1n op 08-10-2017 14:20 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@daveytje wat @P1nGu1n aangeeft is inderdaad correct. Momenteel is alles er af gehaald en er bestaan (dure en tijdrovende) programma's die je bestanden (deels) terug kunnen halen, echter zal het dan geencrypt zijn.

Verder hoe groot is de kans dat de nieuwe eigenaar heel erg veel moeite gaat doen om je bestanden terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 11:11
Je hebt gedaan wat je moet doen ;)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 11:23
Het gebeurt nog weleens dat de volgende gebruiker na een reset tegen de beveiliging aanloopt en een wachtwoord/code moet hebben en anders niet verder komt in de setup.
Wanneer dat precies wel/niet gebeurt weet ik niet precies, maar voor de zekerheid zou ik altijd eerst je google account verwijderen en daarna de reset doen.
Veel reparatiebedrijven vragen dit trouwens ook omdat ze anders soms je toestel niet in kunnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:48
ASW1 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:36:
Wanneer dat precies wel/niet gebeurt weet ik niet precies
Dit gebeurt als je hem reset vanuit de recovery. Reset je hem vanuit de instellingen dan worden ook de gekoppelde accounts gewist.
Pagina: 1