GamePC €1-1.2k
Hallo, ik wil graag binnen nu en een jaar een nieuwe PC aanschaffen, en wil graag jullie tips voor de samenstelling. Ik heb al een half jaar ergens rondgekeken op het forum om ideeën op te doen, maar wil nu graag actieve feedback op mijn lijstje. Ik heb een beetje ervaring met het vervangen van onderdelen, maar heb nog nooit een complete build gemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen gamen. Spellen als Rainbow Six Siege, Fallout 4, BF 1 e.d. op mijn 2560x1080 monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn originele streven was €1k, maar dat valt uit te breiden naar 1.2 ergens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een pricewatch: Intel 520 240GB liggen die ik als secundaire schijf wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dit nodig te hebben:
CPU
MOBO
GPU
Case
(Processorkoeler)
16 GB RAM
PSU
(NVME) SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor CPU ligt bij Intel, maar ik ben bereid een AMD te proberen als dat prijstechnisch beter is. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat hij er mooi uitziet, bij voorkeur stil is en bovengenoemde games met een acceptabele fps rate kan runnen.
Ik wil graag een raam in mijn case, ik weet dat dat minder stil is
Ga je overklokken?
Misschien mijn CPU en GPU een beetje, ik wil in ieder geval de mogelijkheid open houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag jullie feedback op mijn lijstjes. Ik wil graag weten of er onderdelen zijn die ik kan vervangen waardoor mijn build iets goedkoper word maar nog steeds vergelijkbaar of zelfs beter presteert. Ook zou ik graag willen horen of er releases aankomen die het waard zijn om op te wachten, zoals ik al zei: Ik kan nog een jaar wachten.
Lijstje zonder CL:
Lijstje met CL:
In principe staat geen enkel onderdeel vast, ik hoor graag jullie suggesties voor verbeteringen!
Specifieke vragen:
Hallo, ik wil graag binnen nu en een jaar een nieuwe PC aanschaffen, en wil graag jullie tips voor de samenstelling. Ik heb al een half jaar ergens rondgekeken op het forum om ideeën op te doen, maar wil nu graag actieve feedback op mijn lijstje. Ik heb een beetje ervaring met het vervangen van onderdelen, maar heb nog nooit een complete build gemaakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk alleen gamen. Spellen als Rainbow Six Siege, Fallout 4, BF 1 e.d. op mijn 2560x1080 monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn originele streven was €1k, maar dat valt uit te breiden naar 1.2 ergens.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een pricewatch: Intel 520 240GB liggen die ik als secundaire schijf wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht dit nodig te hebben:
CPU
MOBO
GPU
Case
(Processorkoeler)
16 GB RAM
PSU
(NVME) SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor CPU ligt bij Intel, maar ik ben bereid een AMD te proberen als dat prijstechnisch beter is. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat hij er mooi uitziet, bij voorkeur stil is en bovengenoemde games met een acceptabele fps rate kan runnen.
Ik wil graag een raam in mijn case, ik weet dat dat minder stil is
Ga je overklokken?
Misschien mijn CPU en GPU een beetje, ik wil in ieder geval de mogelijkheid open houden.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag jullie feedback op mijn lijstjes. Ik wil graag weten of er onderdelen zijn die ik kan vervangen waardoor mijn build iets goedkoper word maar nog steeds vergelijkbaar of zelfs beter presteert. Ook zou ik graag willen horen of er releases aankomen die het waard zijn om op te wachten, zoals ik al zei: Ik kan nog een jaar wachten.
Lijstje zonder CL:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 224,- | € 224,- |
1 | MSI Z270 SLI Plus | € 109,- | € 109,- |
1 | Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING | € 359,- | € 359,- |
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood | € 88,95 | € 88,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 137,95 | € 137,95 |
1 | Corsair CX450M | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 124,50 | € 124,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.125,30 |
Lijstje met CL:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 261,- | € 261,- |
1 | ASRock Z370 Pro4 | € 114,65 | € 114,65 |
1 | Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING | € 359,- | € 359,- |
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood | € 88,95 | € 88,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 31,95 | € 31,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13 | € 137,95 | € 137,95 |
1 | Corsair CX450M | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 124,50 | € 124,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.167,95 |
In principe staat geen enkel onderdeel vast, ik hoor graag jullie suggesties voor verbeteringen!
Specifieke vragen:
- Is het slimmer om bijvoorbeeld een pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB te nemen i.p.v. de pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB?
- I.v.m. upgrades in de toekomst, kan ik dan beter een grotere voeding nemen of volstaat dit?