Beeld is uitgerekt en toetsen bord geeft andere letters?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-04 23:54
Hallo,

info:
Samsung R719 Laptop
Pentium(R) Dual-core Cpu T4200
2.000GHZ

Mijn probleem, na een schone installatie van windows 10, dus format C: en daarna Windows 10 er weer op, is mijn beeldscherm uitgerekt als ik iets open dan staat de helft rechts buiten mijn beeld en als ik mijn muis naar boven stuur, dan zie ik mijn muis pointer boven in beeld staan maar ook een beneden in beeld , het bovenste gedeelte van mijn beeldscherm laat hij dus ook beneden een gedeelte zien.
Nu is mijn toetsen bord dus ook anders, als ik de j in typ dan krijg ik het getal 9, nu heb ik al een usb toetsen bord aangesloten om toch normaal te kunnen typen en te zoeken en dingen te bevestigen.

Drivers al geupdate, resolutie geprobeerd om aan te passen, alle drivers al een keer verwijders met een sweeper en gekeken of andere oudere drivers het wel goed deden, maar heleaas mijn beeld scherm blijf vaag en onscherp beeld weergeven en uitgerekt, en mijn toetsen bord blijft verkeerde letters/cijfers geven.

Kan iemand mij helpen om dit probleem te op telossen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Iemand die online is wilt en kan mij helpen?
Modbreak:Niet als je voortijdig je topic zo omhoog schopt. Binnen 24u is not done op GoT.

Sowieso, steek eerst eens hand in eigen boezem: als je geen goede reacties krijgt is de kans groot dat dat komt door de manier waarop je je vraag stelt. Kijk liever naar hoe je je startpost kunt bewerken dan meer aandacht voor iets dat blijkbaar niet aanslujit te vragen :o

[ Voor 80% gewijzigd door dion_b op 09-10-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Niet je eigen draadje kicken op deze manier (binnen 24 uur, en je post editten geen nieuwe maken), vinden ze hier niet leuk. Plus komt drammerig over.

Anyway, beetje weinig info allemaal.
Welke windows 10 heb je nu, 64bit of 32bit?
Heb je uitroeptekens enz bij je drivers staan nu?
Welke windows stond er vantevoren op, en deed die het wel goed?
Je hebt de drivers van de samsung site geprobeerd?
http://www.samsung.com/nl.../NP-R710-AS01BE#downloads
Je hebt de samsung update tool geprobeerd?
Je hebt een backup gemaakt van de vorige windows versie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
Stel de goede schermresolutie in en zet num-lock uit?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Ik heb er Windows 10 32bit opstaan nu, hiervoor stond er Windows 7 op.
Geen uitroeptekens bij de drivers.
En ja hij deed het eerst goed in Windows 7
He alle drivers geprobeerd van Samsung
en de update tool van Samsung ook geprobeerd.
Back-up is weg na de format c : tot mijn spijt nu.

Schermresolutie staat goed, en numlock kan dus niet gekozen worden omdat mijn toetsenbord dus verkeerde letters en cijfers weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Toetsenbord staat mogelijk in de verkeerde taal ingesteld. Nl layout is anders dan US layout en die is weer anders dan UK layout enz.
Ik heb eigenlijk geen idee wat nou precies het probleem is met het beeldscherm. Zou je misschien een foto kunnen maken (geen screenshot dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ParaVince schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:03:
Toetsenbord staat mogelijk in de verkeerde taal ingesteld. Nl layout is anders dan US layout en die is weer anders dan UK layout enz.
Ik heb eigenlijk geen idee wat nou precies het probleem is met het beeldscherm. Zou je misschien een foto kunnen maken (geen screenshot dus)?
Layout zal van een j niet opeens een 9 maken, zeker niet tussen US/UK/Int layouts.

Wat betreft je beeldscherm, zie je wel dat hij veranderd van resolutie als je deze instelt op een andere resolutie? (ding zou 1366x768 moeten zijn). Maar aan de doorloop klinkt het meer dat je refreshrate niet goed staat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Hierbij een fot hoe het scherm er nu uit ziet, krijg de foto niet duidelijker omdat het beeld nu van vage kwaliteit is.
https://ibb.co/nFWBrG

Je kunt zien dat de pointer zowel boaven in beeld staat zoals bendeden, de trashcan zie je ook links boven staan maar ook beneden in beeld, de verhouding klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je een extern scherm als ee ntv met hdmi/vga probeer het daarmee eens, lijkt een conflict tussen windows en de intel gma drivers.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:15

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Lijkt mij op artifacts. kapotte gpu.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot eens met een livelinux-distro en kijk eens of je daar hetzelfde hebt. Dan kun je vrij makkelijk uitsluiten of het probleem in de hardware zit of in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
livelinux-distro is dat zo te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Damic schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:03:
Heb je een extern scherm als ee ntv met hdmi/vga probeer het daarmee eens, lijkt een conflict tussen windows en de intel gma drivers.
het probleem is dat ik geen los scherm heb
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

poevje1 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:28:
livelinux-distro is dat zo te downloaden?
Ja. Pak Ubuntu of Knoppix. Er zijn er vast nog heel veel meer, maar die 2 zijn het bekendste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Ga ik nu proberen
Jullie horen van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Het probleem is dat ik niet in het bios kom via de normale weg F2, hij start dan gewoon door alleen F8 doet het, kan dus geen boot usb opstarten voor Ubunto, is hier een andere truc voor dan hoor ik het graag ( alvast bedank voor alle moeite die jullie voor mij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Bios is niet altijd F2 dit kan ook DEL zijn of F1 en dan menu, verschilt per fabrikant, F8 of F12 zijn vaak de boot menu's waar je kan selecteren waarvan je wil booten, heb je ubuntu op usb stick gezet met boot creater tool?

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 09-10-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
poevje1 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:30:
[...]

het probleem is dat ik geen los scherm heb
?
ook geen TV met VGA?
poevje1 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:07:
Het probleem is dat ik niet in het bios kom via de normale weg F2, hij start dan gewoon door alleen F8 doet het, kan dus geen boot usb opstarten voor Ubunto, is hier een andere truc voor dan hoor ik het graag ( alvast bedank voor alle moeite die jullie voor mij doen.
harde schijf even loskoppelen zodat die niet meer als bootdevice kan gezien worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Tokkes op 09-10-2017 22:46 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
42dpi schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:40:
Bios is niet altijd F2 dit kan ook DEL zijn of F1 en dan menu, verschilt per fabrikant, F8 of F12 zijn vaak de boot menu's waar je kan selecteren waarvan je wil booten, heb je ubuntu op usb stick gezet met boot creater tool?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Tokkes schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:46:
[...]

ook geen TV met VGA?

[...]

harde schijf even loskoppelen zodat die niet meer als bootdevice kan gezien worden.
Dit ga ik nu doen, de HD los koppelen
Modbreak:Je bent er al op gewezen dat meermaals achter elkaar posten ongewenst is. Laatste waarschuwing: nog een keer doen en je topic gaat dicht :o

Je kunt prima bestaande berichten wijzigen met de 'wijzig' knop, en in een enkele reply meerdere andere posts quoten. Doe dat dan ook aub.

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 09-10-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Als je het booten van Windows 10 2x onderbreekt door de laptop uit te zetten zal deze naar opstart herstel starten. Van daaruit kan je vervolgens naar je UEFI/BIOS booten en je bootvolgorde aanpassen.

Is het beeld tijdens de POST wel gewoon normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door spNk op 09-10-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
Ook met Ubunto heb ik het zelfde probleem, dus de conclusie is volgens mij dat het hard ware matig is :(
Nu de volgende vraag is, is dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poevje1
spNk schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:07:
Als je het booten van Windows 10 2x onderbreekt door de laptop uit te zetten zal deze naar opstart herstel starten. Van daaruit kan je vervolgens naar je UEFI/BIOS booten en je bootvolgorde aanpassen.

Is het beeld tijdens de POST wel gewoon normaal?
Heb ik ook geprobeerd maar hielp ook niet,
En nee beeld is dan ook fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Dan is je gpu waarschijnlijk defect. Nog even een extern scherm proberen, anders ben ik bang dat het einde oefening is voor een laptop van deze leeftijd.

Het lijkt overigens wel op het Nvidia 8000 series probleem, dat was destijds vaak te verhelpen door te bakken, maar of dat hier ook helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

poevje1 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 23:23:
Ook met Ubunto heb ik het zelfde probleem, dus de conclusie is volgens mij dat het hard ware matig is :(
Nu de volgende vraag is, is dit op te lossen ?
Dan is het waarschijnlijk hardwarematig. Bij een notebook betekent dat vaak dat het ding dan gewoon afgeschreven is. Je kunt kijken of je 'm nog kunt reflowen in de oven, maar de kans dat dat goed lukt (en het dan ook echt opgelost is, en niet maar voor even) is niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

TERW_DAN schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:05:
[...]

Dan is het waarschijnlijk hardwarematig. Bij een notebook betekent dat vaak dat het ding dan gewoon afgeschreven is. Je kunt kijken of je 'm nog kunt reflowen in de oven, maar de kans dat dat goed lukt (en het dan ook echt opgelost is, en niet maar voor even) is niet zo heel groot.
Reflowen zou ik sowieso niet doen (zeker niet met oude mobo's die hebben vaak een zooi plastic), zeker niet qua kennis niveau van TS, reflowen in de oven maak je vaker meer stuk dan goed en de kans is klein. reflowen doe je beter met een heatgun (geen verfbrander) en dan nog met shielding en heel veel precisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lezen is moeilijk blijkbaar:
Modbreak:
Je bent er al op gewezen dat meermaals achter elkaar posten ongewenst is. Laatste waarschuwing: nog een keer doen en je topic gaat dicht :o

Je kunt prima bestaande berichten wijzigen met de 'wijzig' knop, en in een enkele reply meerdere andere posts quoten. Doe dat dan ook aub.
Je gaat er toch mee door - dicht.

Voor de volgende keer graag doornemen:
Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 10-10-2017 15:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.