Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterDV2
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09-2021
Hallo Allemaal,

Sinds kort heb ik een google chromcast audio in huis gehaald. Schitterende device om geluid te streamen naar je stereo!

Doch zou ik er meer willen mee doen.

Mijn stereo staat op locatie A. Ik heb nog een tweede mooie vintage stereo met een Technics Bandopnemer (voor de kenners, het is een RS1500) op locatie B. Het is onmogelijk een kabel te leggen tussen beide locaties.

Zou het mogelijk zijn om de Vintage stereo op locatie B op 1 of andere manier te casten naar locatie A (die uitgerust is met de google chromecast audio module ?

Met andere woorden ; hoe kan ik een analoge audio uitgang over wifi casten naar die google audio chromecast module? Ik weet dat deze device niet echt ontworpen is om dit te doen, maar dit moet toch op 1 of andere manier kunnen ?

Alle tips en trucks welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09

orf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterDV2
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09-2021
Bedankt Orf voor je reactie, maar dit is niet wat ik kan/wil doen.

Die marmitek oplossing stoort blijkbaar ook in veel gevallen je Wifi netwerk. En er bestaan ook professionele oplossingen zoals van Denon of goedkope bluetooth wegwerp oplossingen (in lagere kwaliteit). Ik zou het willen beperken tot die Chromecast audio module.

Liefst zou ik dus een manier willen vinden om analoge audio naar die google chromecast audio te kunnen sturen. Dat moet toch kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dan zal er toch al een "encoder" in moeten zitten.. en ik gok dat die er niet in zit.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 22:53
Op lokatie B zul je toch een of andere AD convertor nodig hebben die een real-time stream aanbiedt waar je chromecast op lokatie A wat zinnigs mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkip
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 23:24
Misschien is er ergens een android-device te vinden met een line-in? Dan kun je vervolgens casten naar de Chromecast Audio. Lijkt me (als het al werkt) wel omslachtig en duur trouwens, de optie van orf is vast goedkoper en betrouwbaarder.
Andere optie is via een laptop, eerder gepost door switchboy afgelopen januari

[ Voor 3% gewijzigd door mikkip op 08-10-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
weet niet in hoever die 5.8ghz A/V setjes uit china in hier toegestaan zijn.. maar anders zou dat eventueel een optie kunnen zijn ipv 2.4ghz

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Interessante vraag :)
Genoeg mensen die ergens een analoog ding hebben staan (reel2reel, tapedeck, 8track, what have you) en hem elders willen beluisteren. En met de techniek van tegenwoordig: waarom zou dat eigenlijk niet kunnen? Wil ik eigenlijk ook wel, hoef ik mijn dubbel casettedeck op zolder niet naar beneden te slepen en kan de platenspeler beneden (Thorens TD160 MK1 in wit :9) ook naar zolder.

Aantal vragen:
- hoeveel afstand zit er tussen, hoeveel verdiepingen, en welke kabels liggen er? Wellicht is een BT zender/ ontvanger ook een optie?
- heb je op de locatie van je vintage installatie uberhaupt (draadloze) netwerkdekking?
- heb je op locatie A toevallig een tuner staat (en is een klein FM zendertje dus ook een optie?)
- hoe goed ben je in kabels trekken? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
Wellicht kun je een setup bouwen met Squeezebox server. Bijvoorbeeld met de WaveInput plugin en de Chromecast bridge plugin.

Hier nog een ander soort setup, als je daar de Chromecast plugin aan toevoegd ben je er ook denk ik.
https://iotsblog.wordpres...ming-vinyl-to-squeezebox/

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 12-10-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kwam deze tegen: http://www.crazy-audio.co...i-for-audio-distribution/
RB Pi en een Behringer AD convertertje. Kost de wereld niet en zou moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:14
Moet met een pc of laptop mogelijk zijn, tapedeck op de line in aansluiten, google chrome opstarten en casten naar de chromecast via netwerk.

Collectie

Pagina: 1