Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

msi moederbord krijgt geen 12v spanning binnen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

ik ben bezig met een pc met msi ms-7592 ver.2.0 moederbord
deze pc ging niet meer aan
na een en ander op het moederbord doorgemeten te hebben kwam ik erachter dat bij de 24 pins voedingsstekker er alleen 5.0V binnenkomt en geen 12.0V

ik heb verschillende voedingen gebruikt maar dat maakt geen verschil

wat zou ik verder kunnen doormeten om het probleem te achterhalen
en hoe kan ik diverse weerstandjes e.d. herkennen om te weten wat en hoe ik doormeet

graag alleen reacties met hoe en wat om te repareren
termen als flikker weg die troep heb ik niks aan
ik doe dit juist op het mezelf te leren

alvast bedankt
...

Alle reacties

Verwijderd

Denk dat je hier meer succes hebt.

Hier kan TS weinig mee en leidt alleen maar tot dubbele topics. Volgende keer alléén een TR, kijkt een mod of er actie nodig is.

[ Voor 41% gewijzigd door br00ky op 08-10-2017 11:34 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Als een pc uit staat krijgt hij alleen de 5v standby (paars)
Geen 12v (geel) en geen 5v (rood).
Bij zulke oude hardware zou ik na een optiche inspectie (vooral de elcos) en de stekkers goed nalopen verder geen tijd er in investeren.

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:59
Gebruikte je de aan-uit knop van een pc-kast? Of heb je het moederbord proberen aan te zetten door zelf de power switch header te sluiten met een (geleidende) schroevendraaier oid?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
Als je de voeding al hebt uitgesloten, dan blijft de rest van de PC nog over. :)

Ik zou in elk geval beginnen met andere onderdelen uit te sluiten: koppel alles af wat niet strikt noodzakelijk is. Harddisk, DVD speler dus afkoppelen. Slechts 1 reep geheugen. Videokaart er af, die heb je niet nodig om te kijken of de boel meer doet dan niets.

Als het dan nog niet werkt, is het waarschijnlijk een defect moederbord. Niet iets wat voor een leek repareerbaar is - en voor een ervaren techneut ook al uitdagend. Eerste kanshebber is dan denk ik de spanningsregeling rondom de CPU - kijk dan eens of je daar wat grotere transistoren hebt die wellicht doorgefikt zijn.

En natuurlijk ook even kijken of je defecte elco's hebt.