iPad pro 9,7 of 10,5 inch?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of ik een ipad pro 9,7 of 10,5 inch moet kopen?
De 9,7 inch is 579 euro voor 32 gb, en 10,5 inch is 699.

Is het de 120 euro waard om de nieuwere te kopen, of is de 9,7 inch voldoende?

Ik ga voornamelijk word, excel en onenote zakelijk gebruiken.
En prive simpele games, entertainment apps en social media.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 19:56
Tja, voor jouw gebruik zijn beide apparaten geschikt. De vraag is of jij het grotere scherm en het verbeterde scherm die 120 euro waard vind. Beide apparaten zijn kwa hardware overkill hoewel de iPad pro 10.5 natuurlijk op papier de beste specs heeft. Je krijgt overigens voor die 120 euro meer ook dubbel zoveel opslag. Ik wist het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Nou, inmiddels zou ik de hardware van de iPad Pro 9,7" (2016) niet meer zo overkill noemen, met name vanwege de 2 GB werkgeheugen. De 10,5" Pro is op meerdere vlakken toch echt superieur, voor relatief weinig extra geld. En zoals Wouter schreef, voor die € 120 meer krijg je dus ook 64 GB in tegenstelling tot 32 GB opslag. Nog maar te zwijgen over 't heerlijk vloeiende ProMotion, Touch ID 2, iPhone 7 camera, hogere Pencil reactiesnelheid, HDR beeld met extra schermoppervlak en de behoorlijk krachtigere A10X SoC met 4 GB werkgeheugen.

Persoonlijk zou ik voor dat geldverschil de vorige Pro uit 2016 laten liggen.

De genoemde toepassingen werken op zich zelfs goed op een standaard iPad (5e gen), dus de vraag is wellicht eerder hoe serieus je de Pro hardware neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Dat bovenstaande en daarnaast ook weer iets beter geluid en nog helderder scherm dan de vorige generatie, 600nits..... wat een geweldig scherm is het om met een zonnetje buiten te gebruiken!
Daarnaast kan je als je wilt, moet je wel een andere adapter + kabel kopen, hem sneller opladen dan de vorige generatie... en nog een voordeel: de lightnig poort heeft usb 3.0 snelheden, dat had de vorige generatie ook niet, alleen de 12.9 inch had dat. Kortom: heel veel vernieuwingen zijn er te vinden in de 10.5” iPad Pro...