Toon posts:

ViperII

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik zie hier eigenlijk nooit mensen die een viper II in hun machine hebben zitten. Is die kaart nu niet populair of gewoon iet verkrijgbaar?? binenn nu en een maand wil ik andere processor en video kaart. volgens mijn vaste leverancier kan ik net zo goed een viper nemen als een geforce, mijn voorkeur gaat echter uit naar de geforce. Na een btje op het net te hebben gezocht naar reviews en specs enzo, weet ik het eigenlij kniet. de kaart performed eigenlijk wel aardig in Quake en Unreal Tournament, spellen die ik het meeste speel. Verder staat er weinig over de 2D prestaties. De problemen die wel overal terugkomen zijn die met de drivers.

Heeft iemand al ervaringen met deze kaart, enzo ja, is het wat of kan ik beter een paar tientjes meer uitgeven voor een geforce??

Verwijderd

'Iedereen' wacht op goede drivers waarin Hardware T&L support verwerkt ziet. Op dit moment is dit nog niet zo.

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op dit forum zul je inderdaad weinig Viper II ervaringen tegenkomen....
Probeer op onderstaande link maar eens:

[url] http://forums.savage2000.com/cgi-bin/Ultimate.cgi?action=intro [/url]

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
De viperII is op zich wel een goeie kaart. Maar direct3d zuigt nog als een gek en T&L zit nog niet in de drivers. Unreal loopt goed met de speciale metal drivers en quake3 loopt ook als een zonnetje.

Verwijderd

Topicstarter
Koen, bedankt, deze pagina was erg behulpzaam, denk dak toch maar voor de geforce ga.......

Verwijderd

Ik heb zowel een GeForce DDR (Herc/Guilm) als een Viper2, de Viper2 gebruik ik omdat ik gewoon van S3TC wil genieten in UT en de Detailed tex in Wheel of Time.
Dit is echt waanzinnig mooi, moet je gezien hebben.
In q3 kunn je ook al 7 levels downen met S3TC.
Kwa performance is het een wisselend beeld;
in q3 zit de Viper tussen de GeForce SDR en DDR in, zonder haperingen in de levels Dm9, Dm 13 ect.! zo'n 32 fps in 1280x1024x32 32 bits tex en alles max!
De GeForce DDR haalt bij mij 36 fps (demo1)p3 632.
De Viper haat trouwens een hoge agp bus setting.(fsb niet hoger dan 115, agp2/3, GeFore op 133 fsb no troubles)
In UT is de Viper veruit superieur aan de GeForce DDR,incl S3TC aan, door de goede API called metal :)
Wat Morgoth zegt klopt, d3d is nog niet goed ontwikkeld in de Savage drivers maar dat is een kwestie van tijd, echter al m'n spellen zoals ShadowMan, Opposingforce lopen uitstekend in d3d.
De keuze is ligt dus bij jou, als je veel UT, Q3 speelt is de Viper geen slechte keus en kan de concurentie met de GeForce SDR zeker aan.
Wat betreft het T&L-gebeuren, dit vind ik voorlopig nog geen waarde hebben voor een keuze, dit duurt nog een tijdje voor het echt een must wordt in games.
Pagina: 1