Op zoek naar een nieuwe koptelefoon & microfoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Beste medetweakers, ik ben vandaag bij de MediaMarkt langs geweest om m'n Siberia 840 ter RMA aan te bieden wegens het niet meer werken van de usb-audio drivers, op welke pc en welke manier dan ook (voor zover mijn onderzoek ligt het gewoon aan de console van het ding). en heb daar meteen gevraagd of ik in plaats omruiling/reparatie ook storecredit zou kunnen krijgen, omdat ik, na 3 maanden gebruik, toch niet helemaal tevreden was over het ding. Tot mijn verbazing heb ik te horen gekregen dat ze me het aankoopbedrag zullen terugstorten en dat het daar mee afgerond is :D .

nu ben ik dus op zoek naar nieuwe apparatuur, waar ik hopelijk een betere ervaring mee ga krijgen. Ik heb alleen maar weinig benul van alle audioapparatuur die er op de markt is, en voor m'n gevoel mist er ook een hoop op tweakers. Vandaar dit topic.

Ik zoek een?
Een draadloze koptelefoon
  • Over ear
  • PC aansluiting mag USB, USB Bluetooth, of optical SPDIF zijn
  • Microfoon met of zonder maakt niet uit
  • Bluetooth of radio met base station is ook allebei prima.
  • bij voorkeur een lange accuduur (18~30h) en/of on the fly vervangbare batterijen
Een desktop microfoon
  • usb of 3.5mm weet ik niet, m'n onderbuikgevoel zegt dat USB beter geluid zal geven.
  • bepaalde demping zodat m'n toetsenbord niet hoorbaar is.

Wat is je budget?
ik zat te denken aan €150~250 voor de headset, en €30~100 voor de microfoon. max €300~350 totaal. minder is natuurlijk ook geen probleem

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Koptelefoon voor vast gebruik achter de pc, daarbij alles van games tot films en muziek. Gebruik voor onderweg is niet voor mij niet interessant, daar heb ik een ander apparaat voor, ik wil als ik achter de pc zit gewoon niet die draad hebben. Ik wil een beetje rond kunnen lopen, maar ik hoef er niet het huis mee uit. (virtual) surround sound is geen vereiste, ik heb liever wat meer draagcomfort en goed geluid.

Een lose desktop microfoon, omdat: mijn ervaring is dat de microfoon kwaliteit van draadloze headsets gewoon waardeloos achter loopt op die van bedrade. Zowel mijn eigen headset mic als die van een van mijn vrienden, die een totaal ander merk, andere prijsrange etc. draadloze headset heeft klinken hetzelfde: alsof ze een lage bitrate en beperkt frequentiebereik hebben. Ik zit in discord met vrienden te gamen en wil gewoon helder klinken. Heel soms post ik nog wel eens video's van gameplay en dan vind ik het ook wel fijn dat ik niet klink alsof ik op een oud modemlijn zit.
Daarnaast, ik erger me altijd dood aan omgevingsgeluid bij anderen, en vind het dan ook belangrijk dat dit bij mij niet plaats vind. Dus bij een microfoon die op hetzelfde bureau staat als mijn toetsenbord is het ook wel fijn als niet elke toetsaanslag doordendert in het gesprek. En daarbij natuurlijk los op het bureau omdat ik dan niet aan een kabel vast zit, immers is dat toch de enige plek waar ik tegen mensen aanpraat.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals ik al eerder aan heb gegeven denk ik dat tweakers een hoop headsets en microfoons mist, maar met wat ik hier heb kunnen vinden heb ik zitten kijken naar een van deze koptelefoons:
https://tweakers.net/pric...231;746375;436277;286739/en iets als deze microfoon:
pricewatch unsorted: Trust Radi USB ALl-Round Microphone

Update:
na wat zoeken op het internet ben ik ook deze [bax-shop: Devine USB 50 podcasting] microfoon tegen gekomen. Wordt geleverd met shockmount, dat zou volgensmij goed helpen voor behoeftes?

Welke vragen/opmerkingen heb je hier nog over?
Ergens denk ik dat BT meer vertraging zal hebben dan radiogestuurd, maar ik heb geen idee of dit ergens op slaat, en ook niets duidelijks kunnen vinden in m'n 5-minuten-google-zoeken poging. Maar als dit zo is dan lijkt me dat dit tijdens het gamen misschien vervelend kan worden?

De reden dat ik de Siberia 840 heb laten gaan is omdat ik eigenlijk niet helemaal tevreden was over het ding. ten eerste omdat die microfoonkwaliteit zwaar meh is. En daarnaast ook omdat het draagcomfort wat minder was. Na een uur of meer dragen kreeg ik vaak last van m'n linker oor. En vaak zat hij ook niet lekker op m'n hoofd, het foam boven in het midden van die band was mij gewoon te slap, dat drukte op mijn hoofd gewoon helemaal in waardoor het hard tegen m'n schedel zat. Ik vind 'm gewoon eigenlijk z'n dure prijskaartje niet waard.

Ik had het ding in eerste instantie gekocht vanwege de mogelijkheid om naast console ook BT te kunnen gebruiken voor bijv. onderweg. Maar in de praktijk neem ik 'm niet mee de deur uit en heb ik voor onderweg een Skullcandy Method Wireless gekocht.

De headset die ik hiervoor had, en nu tijdelijk weer in gebruik heb genomen is de Logitech G35, op zich een prima apparaat, maar niet draadloos en inmiddels ook al meer dan 4 jaar oud, dus ik ben wel toe aan iets anders. Ook lijkt nadat ik vandaag ben terug geswitcht de geluidskwaliteit van de G35 wat minder te zijn.

Microfoons kan ik wat extra hulp bij gebruiken want daar weet ik gewoonweg niets van af. Koptelefoon geluidskwaliteit ben ik beperkt kieskeurig over, ik ben geen audiofiel maar wil wel gewoon degelijke luisterkwaliteit.

Naast specifieke producten zijn websites waar ik een kijkje kan nemen ook van harte welkom, ik heb zelf geen flauw idee waar ik allemaal terecht kan.

Bij voorbaat dank _/-\o_

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

Topicstarter
Nou... ik heb inmiddels wat besteld.

De keuze is gevallen op de Sennheiser RS 175 en de Devine USB 50 van bax-shop. De koptelefoon vanwege het ingebouwde oplaad functionaliteit in het dock, mijn beeld & ervaring bij Sennheiser en de makkelijk te verwisselen AAA batterijen. De microfoon vanwege de meegeleverde shockmount en het niet echt hebben kunnen vinden van iets anders.

De koptelefoon is gisteravond binnen gekomen en heb ik al even kunnen uitproberen. Geluid klinkt heerlijk, zit een lekkere bass in en zit prettig op m'n hoofd. De microfoon moet nog worden afgeleverd, weer een mindere ervaring met DHL erbij 8)7.

Als ik het niet vergeet ga ik nog een review plaatsen, en mochten er nog mensen vragen hebben ben ik te bereiken via pm.

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition