Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming, waarbij het belangrijk is om soepel op een 1440p scherm te kunnen spelen. Tot nu toe heb ik altijd consoles gehad en met name de verschillende Xbox generaties, maar ik merk dat de exclusives steeds minder worden wat me heeft doen bewegen naar de PC.
Daarnaast zal de PC ook gebruikt worden voor software development, vooral om thuis te kunnen werken op een fatsoenlijke werkplek. Ik heb er een hekel aan als een systeem geen goede hardware heeft waardoor je veel tijd kwijt bent met wachten op builds, etc. Vaak werk ik ook voor meerdere projecten tegelijkertijd waardoor ik nogal wat programma's open heb staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hooguit de HDD uit mijn oude, kapotte laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Doordat ik de afgelopen jaren vooral aan consolegaming heb gedaan, in combinatie met een laptop voor de dagelijkse dosis aan tech- en gamenieuws, moet ik helemaal vanaf 0 beginnen. Los van een volledig systeem zal ik dus ook nog de randapparatuur aan moeten schaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel een voorkeur voor Intel 8th generation en minimaal een GTX 1080
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Games moeten soepel kunnen draaien op een 1440p scherm met hoge settings en daarnaast op een tweede scherm nog wat browsen. Multitasken t.b.v. mijn werk is ook van belang.
Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Mij ervan behoeden om bij alle componenten te denken: "voor die paar tientjes meer kan ik beter deze versie pakken", terwijl iets minder ook al meer dan zat is
Daarnaast ben ik uiteraard ben benieuwd of alle componenten bij elkaar horen en in de kast passen.
Systeem (Intel)
Randapparatuur
Bij voorbaat dank voor de feedback!
De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor gaming, waarbij het belangrijk is om soepel op een 1440p scherm te kunnen spelen. Tot nu toe heb ik altijd consoles gehad en met name de verschillende Xbox generaties, maar ik merk dat de exclusives steeds minder worden wat me heeft doen bewegen naar de PC.
Daarnaast zal de PC ook gebruikt worden voor software development, vooral om thuis te kunnen werken op een fatsoenlijke werkplek. Ik heb er een hekel aan als een systeem geen goede hardware heeft waardoor je veel tijd kwijt bent met wachten op builds, etc. Vaak werk ik ook voor meerdere projecten tegelijkertijd waardoor ik nogal wat programma's open heb staan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, exclusief randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hooguit de HDD uit mijn oude, kapotte laptop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Doordat ik de afgelopen jaren vooral aan consolegaming heb gedaan, in combinatie met een laptop voor de dagelijkse dosis aan tech- en gamenieuws, moet ik helemaal vanaf 0 beginnen. Los van een volledig systeem zal ik dus ook nog de randapparatuur aan moeten schaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel een voorkeur voor Intel 8th generation en minimaal een GTX 1080
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Games moeten soepel kunnen draaien op een 1440p scherm met hoge settings en daarnaast op een tweede scherm nog wat browsen. Multitasken t.b.v. mijn werk is ook van belang.
Ga je overklokken?
Hoogstwaarschijnlijk wel.
Wat verwacht je van ons?
Mij ervan behoeden om bij alle componenten te denken: "voor die paar tientjes meer kan ik beter deze versie pakken", terwijl iets minder ook al meer dan zat is
Systeem (Intel)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 370,50 | € 370,50 |
| 1 | Gigabyte Z370-HD3P | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 579,90 | € 579,90 |
| 1 | Fractal Design Meshify C | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 158,95 | € 158,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 219,95 | € 219,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.684,69 | |
Randapparatuur