Rode balken en pc start niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBree
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08-2023
Mijn vraag
Tijdens gebruik van pc op internet verschijnt er een wit scherm en stagneert pc. Na heropstart verschijnen er twee dikke rode verticale balken in beeld tijdens BIOS menu. Hierna zwart scherm en geen verdere reactie. Na opnieuw opstarten alleen een zwart scherm. Dit wisselt, maar kom niet verder dan BIOS menu. Tot vandaag enkele keren rode strepen tijdens starten, maar na een nieuwe startpoging geen verdere problemen.

Wat zou ik kunnen doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Processor: AMD Athlon X4 860K Boxed
Moederbord: MSI A78M-E45
Voeding: Antec VP350P
RAM: Crucial Ballistix BLS2 2x 4gb
SSD: Crucial MX100 256gb
Videokaart: Club 3D Radeon R9 270
Monitor: Samsung Syncmaster T240
Optische schijf

Het zijn de meeste onderdelen van een best buy guide van nov 2014 en gekocht in jan 2015. Monitor is ouder.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse keren opstarten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Kijken of je processorkoeler fan draait? En die van je grafische kaart? Ff je kast uitstoffen en Ff opnieuw koelpasta op je cpu en gpu doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBree
Ik heb de kast uitgestoft. Alle fans draaien.

Het levert helaas geen verandering op.

Verdere ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raketje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 11:58
Niet echt veel eigen input nog, ik raad je aan het hangen en opstarten topic eens door te nemen.
Google geeft erg veel hits op : red bars no boot pc
Gelukkig start je pc voorlopig goed op, mischien een goed idee om hem aan te laten staan totdat je erachter bent wat er aan de hand is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvilWoutertje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 16:57
Ik zou eerst beginnen bij de basics: zitten alle stekkers en aansluitingen goed, zowel de kabel van je videokaart naar je monitor als de 6 pins voedingskabel naar je videokaart? Je kunt proberen de videokaart eruit te halen en weer terug te plaatsen. Controleer ook gelijk alle andere kabels, naar je moederbord, naar je opslag etc.

Als je wel in windows kan komen is het handig om een programma te downloaden die de temperatuur van je processor en je videokaart meet, als een van beide snel oploopt, en/of boven de 100 graden uitkomt weet je waar je het zoeken moet.

Ik had zelf ooit dergelijke symptomen, toen bleek mijn videokaart de boosdoener te zijn geweest. Maar het kan van alles zijn van je voeding, moederbord, processor, geheugen en kan het een kwestie zijn van verschillende onderdelen uitwisselen om te proberen of het werkt. Je kunt bv je videokaart in een andere PC steken om te testen, als die PC dan hetzelfde probleem heeft heb je de boosdoener. Volgende stap is een andere voeding in je pc proberen. Als dat het ook niet is, is het waarschijnlijk het moederbord of processor of geheugen dat is meer gedoe om te testen...

Laat even weten hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBree
Het opstarten verloopt niet goed, regelmatig zwart beeld. Een enkele keer BIOS.
Ik heb geen andere pc en heb de pc ter controle weggebracht.

Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik zou toch eens opnieuw koelpasta op de videokaart en processor doen als ik jou was.
Daarna kun je controleren of de videokaart of voeding nog wel goed is.
Pagina: 1