OS partitie uitbreiden - wat zijn de (on)mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 00:11
Mijn vraag
Wil mijn OS partitie uitbreiden met een recovery partitie. Moet ik nog ergens rekening mee houden? Alignment, bestaande overprovisioning ruimte, etc?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Medion Akoya S3409 F3 ultrabook met een 128 Gb SSD (S11-128G-PHISON-SSD-F13K)

Het is de bedoeling dat in ieder geval beide partities onder C:Boot worden toegevoegd aan C: waar Windows10 op draait.
Zie de partitietabel. partitietabel.

Beste antwoord (via bottlekiss op 10-10-2017 22:38)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik neem aan dat je bedoeld dat je de recovery partitie en de unallocated ruimte beide wilt samenvoegen met je C partitie?

Zo ja dan gewoon de recovery partitie verwijderen, de unallocated wordt dan 26GB, vervolgens de C partitie vergroten.
Het kan zijn dat je voor de laatste stap andere software moet gebruiken. De standaard windows schijf manager kan volgens mij gewoon partities vergrootten.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik neem aan dat je bedoeld dat je de recovery partitie en de unallocated ruimte beide wilt samenvoegen met je C partitie?

Zo ja dan gewoon de recovery partitie verwijderen, de unallocated wordt dan 26GB, vervolgens de C partitie vergroten.
Het kan zijn dat je voor de laatste stap andere software moet gebruiken. De standaard windows schijf manager kan volgens mij gewoon partities vergrootten.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottlekiss
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 00:11
Hi MewBie,
Bedankt voor je reactie.

Heb alle partities na de C-partitie verwijderd en met de tool MiniTool Partition Wizard Free de unallocated ruimte toegevoegd. Werkt prima, zelfs zonder reboot. (https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html)