Blommie01 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:59:
[...]
Is al even geleden dat je de vraag stelde...
Meer mensen lopen hier tegenaan.... Ik heb ook Ziggo en kom met PIA ook niet boven de 80 mb/s uit...
Lijkt er op (en wordt op diverse fora bevestigd) dat Ziggo VPN verkeer knijpt.
Ik heb er nog niet echt een oplossing voor gevonden.
Gaan we de makkelijkste weer de schuld geven ?
Net als voorheen dat Ziggo NNTP zou knijpen ...
Ziggo knijpt niets, Heb je wel eens stilgestaan hoeveel toestroming de VPNboeren nu krijgen ?
Iedereen en zijn moeder wil de download-verboden omzeilen, dit is niet iets wat alleen hier speelt.
In Canada krijgen mensen de brieven direct van de providers, Frankrijk had zijn three strikes-geen internet
voorstel
Elke goedkope VPNaanbieder staat nu te juichen, vorige jaren hadden ze een kleine toeloop vanwege Snowden, maar dat waren veelal 'tijdelijk' angstigen, die sloten een abo af, gebruiken het 2 maanden, en de rest van het jaar geen verkeer.
Easy Money.
Nu gaat het grootste deel echter niet voor de privacy achter een VPN, maar om illegale zaken te willen doen.
( Nee, je hebt GEEN vpnboer nodig om je legale linux-iso's te halen

)
Die gasten hebben nu zoveel abonnees, dat hun overboeking niet meer 1:20 is, maar bij de slechtste zelfs 1:5.
Dat zie je terug in de snelheid, ik had 4 jaar gelden PIA, en trok een 500/500lijn dicht ( was mijn ict'er niet gelukkig van ... maar het was een goede test )
Momenteel kost mij mijn vpnboer nog geen 10€ per jaar, met unlimited data + 5 devices, maar de gemiddelde speedtest komen dan ook nit meer boven de 100Mb, torrents ten hoogste 15Mb.
Zet ik de VPN op naar mijn werkserver, of die in Londen / Canada, kan ik gewoon de volle snelheid pakken, ik stuur over de Ziggo consumentenlijn 400/40 ontwerpen over, en haal de volle DLsnelheid als ik ze moet ophalen.
Dan zou die toch ook geknepen moeten worden
( Of je moet echt geloven dat Ziggo ELK (betaalde) VPN-ipadres op de knijplijst heeft staan.
Toch grappig dat een grap van mij over 56k6modems te koop hebben onder het ziggo-modem artikel als illegaal beschouwd wordt, en dit soort topics doodleuk open blijvenIk denk dat dat eerder het geval zal zijn, dan dat een provider dat zal doen
Trackers houden toch stats bij van wie wat en hoeveel teruggeeft ?
Ik denk dat achter een betaalde VPN er weinig terug-gedeeld wordt, en ze daarom vanzelf minder prioriteiten krijgen
edit : even gekeken
Geen wereldsnelheid, maar schommelend tussen 150 - 250Mbps
[
Voor 12% gewijzigd door
FreshMaker op 18-11-2017 17:18
]