Modem bereiken in bridge mode

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 21:29
Mijn vraag
Ik gebruik een Draytek Vigor 130 voor het opzetten van de internet verbinding. Deze is standaard te bereiken op 192.168.1.1.

Echter zodra ik deze in bridge mode zet (nodig voor iptv) is de gui onbereikbaar.

Nou ben ik met wat googelen wel uitleg tegen gekomen voor het gebruik van een static route met een draytek router. Ik krijg het echter met m’n eigen router, op dit moment een asus rt-ac56u niet voor elkaar.

Ook als ik een kabel rechtstreeks in de 130 prik krijg ik geen toegang tot de gui ook niet met een handmatig ingesteld ip.

Ik heb ooit een cisco modem only gehad van upc en die was gewoon te bereiken. Ook de connectbox van ziggo bleef bereikbaar in bridge mode. Dus het lijkt me dat dit mogelijk zou moeten zijn.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Vigor 130
Asus rt-ac56u
Linux mint

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Router in 192.168.2.1 en modem in 192.168.1.1
Static route opgezet op de asus (maar waarschijnlijk verkeerd)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra je dat ding in bridge hebt staan, werken de DHCP etc.... niet. Je kan wel een IP adres aan de modem geven, maar je PC heeft geen IP adres. Dus je moet tijdelijk een vast IP adres invullen op de laptop / computer die in dezelfde range zit als de modem. Dan kan je waarschijnlijk er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is een veelgestelde vraag aan Draytek, om een Vigor130 dat in PPPoE passthrough staat toch bereikbaar te maken van achter bijvoorbeeld een Draytek 2860. Kan voorlopig nog niet op een officiele manier. Om de Vigor130 te bereiken zul je dus je LAN-if direct aan de Vigor130 moeten hangen.

Wij omzeilen dit probleem door een /30 te gebruiken aan de WAN zijde.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 07-10-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
@Trommelrem Dankjewel! Zou je dit in leken taal kunnen uitleggen?

Als ik modem in bridge mode zet kan ik er nog heel even bij met een directe lan kabel in de ene enkele poort. Na enkele minuten stopt dit en krijg ik een eindeloze laad pagina.

Blijft irritant want mijn internet verbinding is soms nogal wispelturig. Modems (ook de oude fritz) trainen soms te laag in enzo. Vandaar dat ik die toegang graag wil hebben. Blijft toch gek. Ik ga maanda draytek maar even bellen.

Kasper

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 23:52
Kasper1985 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:57:
@Trommelrem Dankjewel! Zou je dit in leken taal kunnen uitleggen?

Als ik modem in bridge mode zet kan ik er nog heel even bij met een directe lan kabel in de ene enkele poort. Na enkele minuten stopt dit en krijg ik een eindeloze laad pagina.

Blijft irritant want mijn internet verbinding is soms nogal wispelturig. Modems (ook de oude fritz) trainen soms te laag in enzo. Vandaar dat ik die toegang graag wil hebben. Blijft toch gek. Ik ga maanda draytek maar even bellen.

Kasper
Heb je dit kunnen oplossen uiteindelijk? Heb hetzelfde probleem met hetzelfde modem :)

EDIT: heb een mooie uitleg gevonden van Draytek hierover. Ga ik eens proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tiimmeh op 23-09-2020 11:13 ]

• Kasper1985
@Tiimmeh Inmiddels overgestapt naar bonded dsl dus ik gebruik geen 130 meer.

succes
Pagina: 1