Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte laptop voor mobiele zzp'er

Pagina: 1
Acties:

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-10 16:13
Hallo, ik wil een nieuwe laptop kopen en heb daar jullie advies bij nodig :) Ik ben een zzp'er en wil er zowel thuis als onderweg als in een zzp-café op kunnen werken.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral internetten + tekstverwerking + af en toe een vlogje editten. Chromebooks vallen af, omdat ik voor klanten werk en ook met hun applicaties moet kunnen werken.

Wat is je budget?
[i]Ca. 1.000, maar als er echt een heel goede suggestie voorbij komt, ben ik bereid dit bij te stellen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik wil hem makkelijk mee kunnen nemen. Daarom maximaal 14 inch (heeft ook mijn voorkeur ivm groter scherm) en een goede accuduur (minimaal 5 uur)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Must haves:

- mat scherm
- bij voorkeur 14 inch
- minimaal i5-processor
- goede accu
- géén touchscreen/2-in-1

Nice to haves:

- Windows Hello
- toetsenbordverlichting

Op dit moment heb ik de volgende laptop op het oog, maar ik kan er bijna geen info over vinden en dat zit me niet helemaal lekker. Aan de andere kant kan ik er ook niks negatiefs over vinden...

HP Thinkbook 14-bp032nd

Verder ook naar de Asus Zenbook-serie gekeken, maar daarvan lees ik dat ze redelijk dik zijn + dat de fan veel lawaai maakt. Lenovo valt eigenlijk ook af voor mij, want ik vind die laptops lelijk.

Ik heb ook naar Dell XPS 13 gekeken, maar die is eigenlijk boven budget en ik ben bang dat 13,3 inch voor mij te klein gaat zijn (verkrampt typen?). Verder vind ik de HP Spectre 360 verschrikkelijk mooi, maar ja, glanzend scherm :P

Hebben jullie nog suggesties? :)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Is de 1000€ die je aangeeft incl of excl btw? Als ondernemer kun je de laptop namelijk zakelijk aanschaffen en aftrekken van de belasting...

...

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zenbooks heb je in verschillende soorten en maten, UX410, BX410, Of de 430-serie enzo, daar zitten 'dikke' en minder dikke modellen bij. Als jij geen gewicht of maximale dikte noemt kunnen wij niet bepalen welke wel of niet wat voor je zouden kunnen zijn. Kijk hier eens naar ervaringen: [Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA met verschillende modellen zou ik zeggen, zijn echt wel mooie apparaatjes namelijk :)

Ik heb bijvoorbeeld expliciet voor de BX410 gekozen, vanwege ruimte voor 2,5"-schijf , het is maar wat je wilt.

reviews: Asus ZenBook UX410: groter scherm in beproefde behuizing

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 08-10-2017 12:53 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• renskerenske
Bedankt voor de reacties :)

@koentjuh1987 € 1.000,- zou inclusief btw zijn :) Ik weet dat ik de laptop kan aftrekken van de belasting.

@CLB ja, maar ik lees dus over die ZenBooks ook veel verhalen over een fan die veel lawaai maakt en dat mensen hem daarom terugsturen (zie de review bij Coolblue). Dat is iets waar ik me zorgen over maak, anders was het een no brainer...

Over die HP die ik op het oog heb, vind ik weinig info, maar ik lees ook geen negatieve info :)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:01
2e hands MacBook Pro Retina? Voor die prijs te vinden (helaas niet af te trekken) en zeker goede bouwkwaliteit

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

renskerenske schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 13:43:
@CLB ja, maar ik lees dus over die ZenBooks ook veel verhalen over een fan die veel lawaai maakt en dat mensen hem daarom terugsturen (zie de review bij Coolblue). Dat is iets waar ik me zorgen over maak, anders was het een no brainer...
Die zijn er uiteraard :) Ikzelf heb er geen last van, tevens is het te ondervangen met bepaalde software.
Dat terzijde; bedenk ook dat mensen met klachten vaker op het internet te vinden zijn dan happy people ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• renskerenske
@CLB Je hebt gelijk :) Overigens ben ik slechthorend en merk ik dus waarschijnlijk niet eens iets van die fan, dus ik denk dat het toch de Asus wordt :) Heeft toch de beste bang voor mijn bucks :)

@Paultje3181 Ik wil graag bij Windows blijven, dus MacBook is geen optie ;)

Thx voor de reacties! :)

• Adriaan X
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-03-2018
Ben zelf 6 jaar geleden als "zzp'er" begonnen op een ASUS N53Sv (15 inch), maar deze heb ik inmiddels ingewisseld voor Dell XPS 15 9560. Aangezien ik veel met grafische software werk, wel gekozen voor een solide en toekomstbestendige software (dus niet bezuinigen op processor, ram en de videokaart, hoewel het allerduurste ook weer niet per se hoeft). Accuduur is prima (5 uur werken red je wel, hoewel ik dat nog niet heb geprobeerd als de laptop hard moet werken met grafische software/films draaien)

Het mooie van de Dell XPS 15 is dat het een 15 inch scherm heeft, maar dat de laptop als totaal een formaat van een 14 inch laptop heeft. In vergelijk met de ASUS N53Sv (ook 15 inch) is de Dell XPS 15 ruim 3 cm kleiner rondom!! Vergeleken met Apple is Dell ook goedkoper, maar qua design net zo verbluffend. Sowieso zou ik geen Apple doen vanwege de hoge prijs die je ervoor moet betalen en waarvoor je gewoon minder waar krijgt (wat de fanboys ook zeggen).

Zie ook:
http://www.dell.com/nl/be...-9560-laptop/pd?ref=PD_OC (voor als je hem zakelijk koopt)
of
http://www.dell.com/nl-nl...s-15-9560-laptop/cnx95602
of
https://www.coolblue.nl/p...ll-xps-15-9550-330pk.html (nadeel is wel die HDD-kaart en die verouderde i5, maar je hebt wel de vormfactor, een 15 inch in een 14 inch verpakking, dus ik zou er iets meer geld voor over hebben).

Het enige wat ik niet zou doen is zo'n HDD-schijf nemen, maar iets meer investeren in een SSD-kaart. HDD-schijven willen - als je wat vaker onderweg bent - stuk gaan (en ze kosten volgens mij ook meer van je batterij). Dus iets meer investeren in een SSD.

Een belangrijk nadeel van de XPS15 is dat deze slecht verkrijgbaar is en in het ergste geval alleen bij Dell zelf. Verwacht van Dell geen verdere hulp dan alleen de website (ze hebben geen verkoopafdeling meer in Nederland), maar ondanks dat komt het goed ;-) !

• renskerenske
Ik vind de meerprijs van Dell wel erg fors. Misschien dat dit over een paar jaar een interessante optie is voor mij :) Ik gebruik eigenlijk geen zware software, dus licht en goede accuduur + prettig toetsenbord en scherm zijn belangrijker voor me dan een dedicated videokaart enzo :)

Heb voor nu gekozen voor de Asus Zenbook 410UA. Heb hem zakelijk besteld en een leuke korting gekregen van Coolblue en heb hem net ook in het echt gezien in de winkel. Zeer mooi dingetje inderdaad :)

@CLB heb jij die software voor de fan ook geïnstalleerd? En op welke temperatuur heb je hem ingesteld? :)

[ Voor 16% gewijzigd door renskerenske op 09-10-2017 17:33 ]

Pagina: 1