Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Ik zoek een router voor een ander huis (ik ga het huis uit)
Omdat ik al een tijd een Synology NAS heb en dit naar volle tevredenheid werkt wil ik graag weten of de Router ook goed is en of ik toch beter Ubiquiti UniFi apparatuur kan aanschaffen.

Wat is je budget?
Er is niet echt een vast bedrag, het moet betaalbaar blijven. Max 300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Met Ubiquiti heb ik thuis al ervaring mee en dit draait retestabiel en naar volle tevredenheid.
Op dit moment draait thuis
Ubiquiti EdgeRouter X
Ubiquiti UniFi AP AC PRO
Ubiquiti UniFi AP AC LR

Ik kan dus kiezen voor deze Synology RT2600ac of

Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router
Ubiquiti UniFi AP AC PRO

Ik zou graag willen weten wat die router van Synology extra biedt tegenover enterprise functies van de Ubiquiti. Het is dat ik een NAS heb draaien van Synology anders was ik zeker gegaan voor het Ubiquiti spul, maar nu ben ik toch ook benieuwd naar de router.

Alvast bedankt voor de hulp.

Daniël

[ Voor 22% gewijzigd door Daniel. op 07-10-2017 15:53 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lantash
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 19:45
Ik heb zelf een RT1900ac en ik gebruik de Synology functies nooit. Achteraf gezien heb ik spijt van mijn aankoop, en had liever een USG+AP-AC-LR gehad. De RT1900ac is op zich een prima router, maar aangezien je het voor de prijs niet hoeft te laten, zou ik voor de UniFi omgeving gaan omdat deze makkelijker uit te breiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Lantash schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 18:12:
Ik heb zelf een RT1900ac en ik gebruik de Synology functies nooit. Achteraf gezien heb ik spijt van mijn aankoop, en had liever een USG+AP-AC-LR gehad. De RT1900ac is op zich een prima router, maar aangezien je het voor de prijs niet hoeft te laten, zou ik voor de UniFi omgeving gaan omdat deze makkelijker uit te breiden is.
Dan gaat het Ubiquiti worden.
Moet er nog wel een switch bij.
Dat gaat dan deze pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE) of pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) worden. Afhankelijk of het genoeg watt is voor de AC Pro.

In ieder geval bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 18:49

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

Voor de AC-Pro heb je aan de 60W voldoende. Mijn 2 LR's hangen aan de 150W versie omdat die alleen Passive PoE ondersteund. Dikke overkill maar wil niet met de adapters werken. Nooit problemen gehad.

[ Voor 58% gewijzigd door SupaHotFire op 08-10-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
SupaHotFire schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:35:
Voor de AC-Pro heb je aan de 60W voldoende. Mijn 2 LR's hangen aan de 150W versie omdat die alleen Passive PoE ondersteund. Dikke overkill maar wil niet met de adapters werken. Nooit problemen gehad.
Zou je aan de 60 watt ook 2 AC-Pro kunnen zetten. Evt. komt er eentje nog op een bovenverdieping hangen. En misschien ook nog eentje buiten als het nodig is. Maar dan één die ook buiten kan hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SupaHotFire
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 18:49

SupaHotFire

Met minder geen genoegen

De Pro heeft een max verbruik van 9 watt, zoals beschreven in de datasheet. Dus 60÷9 is 6.67. Maximaal 6 Pro's zouden dus aan de 60W versie kunnen.

Geen probleem dus.

[ Voor 20% gewijzigd door SupaHotFire op 08-10-2017 21:53 ]

Pagina: 1