Kan niet hoger dan 24hz selecteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:51
Beste mensen,

Ik zit al enkele uren met mijn GPU (Asus Strix 1080Ti) in de weer in combinatie met mijn 165hz monitor.
Hij blijft, no matter what, hangen op 24hz.
De drivers van de GPU zijn up-to-date, de stroom van de monitor heb ik al een paar keer eraf gehaald, DP kabels geswitcht, DP poorten gewisseld, en met HDMI afgewisseld.

Aangesloten via HDMI:
- Alles werkt normaal, maar op 60hz.

Aangesloten via DP:
- Bij opstarten flikkert het beeld een paar keer en opstarten duurt langer dan normaal. De eerste 'bios-afbeelding' wordt ook niet in 16:9 getoond maar eerder in 16:10.
- Het aanmeldscherm wordt na 1 keer flikkeren op de goede verhouding en resolutie getoond.
- Echter werkt het hele systeem nu op 24hz.
Wanneer ik in de beeldscherm settings van Nvidia of gewoon Windows kijk, dan heb ik alleen de optie 24hz, en dus geen 60-144-165....
Ik wil hem natuurlijk graag op 165hz krijgen.

Googelen heeft voor mij niks opgeleverd, ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Mijn setup:
https://pcpartpicker.com/list/8rsd7h

Mijn monitor:
Dell S2417DG 1440p/165hz/gsync

B.v.d. voor de hulp :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

In de monitor opties gaan en DP 1.2 aanzetten (dus OSD).

Overigens erg duur scherm voor een TN pannel, die G-Sync meerprijs is niet mals.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 07-10-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:52:
In de monitor opties gaan en DP 1.2 aanzetten (dus OSD).

Overigens erg duur scherm voor een TN pannel, die G-Sync meerprijs is niet mals.
Die optie heb ik niet in het OSD;

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/5c7kf591vz/IMG_7242.jpg

Ik heb hem voor 429 gekocht. Dubbel en dwars waard voor 1440p/165hz/gsync. Kleuren etc van deze zijn echt goed voor een TN paneel. Die PG279Q monitoren zijn pas overpriced, en dat alleen voor IPS (bleed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hoe lang is (zijn) de kabel(s) die je gebruikt en heeft deze shielding?
Je hebt alles aangesloten op je Nvidia kaart neem ik aan en niet op je onboard Intel?

Bij fabrikanten met goede controle op hun productie process (Dell bijvoorbeeld :+) zie je dat IPS schermen geen backlight bleeding hebben.
Ze zijn overpriced door g-sync, de freesync variant heeft een mooie prijs.

Maar goed, dat helpt jouw probleem natuurlijk niet.

Edit:
Je kan wellicht nog een custom resolutie maken via een of andere Nvidia tool.

[ Voor 9% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 07-10-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:19:
Hoe lang is (zijn) de kabel(s) die je gebruikt en heeft deze shielding?
Je hebt alles aangesloten op je Nvidia kaart neem ik aan en niet op je onboard Intel?

Bij fabrikanten met goede controle op hun productie process (Dell bijvoorbeeld :+) zie je dat IPS schermen geen backlight bleeding hebben.
Ze zijn overpriced door g-sync, de freesync variant heeft een mooie prijs.

Maar goed, dat helpt jouw probleem natuurlijk niet.

Edit:
Je kan wellicht nog een custom resolutie maken via een of andere Nvidia tool.
Ik heb 4 DP kabels waarvan 3 redelijk duur waren, met shielding. Ik heb zelfs zojuist voor de eerste keer de meegeleverde DP kabel van de monitor geprobeerd. De lengtes varieren van 1 tot 3 meter. Allemaal hetzelfde probleem.
Uiteraard heb ik ze op de videokaart aangesloten. Beide DP poorten op de kaart geven hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:19:
Ik denk dat hij op IPS glow doelt, en dat is wel iets waar alle 144 Hz IPS-panelen (die zijn allemaal AHVA!) in zekere mate last van hebben.

Maar, als het aan mij ligt, liever dat dan TN :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Beetje offtopic maar als je de mogelijkheid hebt om dit scherm terug te sturen of te ruilen dan zou ik het doen. Wordt namelijk niet vermeld in de meeste reviews maar moet je maar eens kijken hoe het scherm redelijk donkere beelden weergeeft met verschillende donkere tinten. Alles wordt super blokkerig, alsof je naar een plaatje kijkt waar zware compressie op zit (geloof dat dit banding heet?). Zelfs bij lichte tinten die qua kleur redelijk dicht bij elkaar zitten zie je het ook.

Ik heb dit scherm ook en ben er zelf te laat achter gekomen. Toegegeven, het duurde bij de meeste spellen een tijd voordat het mij op begon te vallen.

Wat betreft je probleem kan ik je helaas niet helpen. Heb ongeveer dezelfde setup maar bij mij wordt er wel gewoon netjes 165hz in het nVidia CP weergegeven. Werkt overigens bij mij alleen met de DP-kabel.

Edit:
Ik zie wel dat je gsync aan hebt staan. Zet dit eens uit in het nVidia CP en kijk eens of je dan wel hogere refresh rates kan instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door temp00 op 07-10-2017 16:50 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
temp00 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:44:
Beetje offtopic maar als je de mogelijkheid hebt om dit scherm terug te sturen of te ruilen dan zou ik het doen. Wordt namelijk niet vermeld in de meeste reviews maar moet je maar eens kijken hoe het scherm redelijk donkere beelden weergeeft met verschillende donkere tinten. Alles wordt super blokkerig, alsof je naar een plaatje kijkt waar zware compressie op zit (geloof dat dit banding heet?). Zelfs bij lichte tinten die qua kleur redelijk dicht bij elkaar zitten zie je het ook.

Ik heb dit scherm ook en ben er zelf te laat achter gekomen. Toegegeven, het duurde bij de meeste spellen een tijd voordat het mij op begon te vallen.
Hier heb ik geen last van, maar ik heb wel een apart kleurenprofiel geïnstalleerd wat in een review werd aangeraden. Ik zie nu werkelijk geen verschil met mijn 60hz IPS monitor. Ben er erg blij mee, en dat voor die prijs. No way dat ik 800 aan een monitor ga uitgeven.
Wat betreft je probleem kan ik je helaas niet helpen. Heb ongeveer dezelfde setup maar bij mij wordt er wel gewoon netjes 165hz in het nVidia CP weergegeven. Werkt overigens bij mij alleen met de DP-kabel.

Edit:
Ik zie wel dat je gsync aan hebt staan. Zet dit eens uit in het nVidia CP en kijk eens of je dan wel hogere refresh rates kan instellen.
Ik heb voorheen nooit problemen gehad met deze setup. Uiteraard met DP kabel aangesloten. Gsync uitzetten helpt ook niet.

Ik begin zelf te denken dat het aan de kaart ligt. Juist omdat via de HDMI poort de monitor wel gewoon netjes 60hz weergeeft. Kon ik maar een andere videokaart proberen.
Ik heb deze kaart (1080Ti) op dit moment in een RMA proces zitten, en ik heb vandaag deze kaart binnen gekregen maar volgens mij is dit die wat ik had opgestuurd. Hij was niet in seal. Wellicht omdat ze geen nieuwe op voorraad hadden en dus deze hebben teruggestuurd voor tijdelijk gebruik. Maar ik weet dus niet of het mijn vorige kaart is of misschien een totaal andere kaart. Ik ben hier op dit moment contact over aan het opnemen met de webshop hoe dit zit.

Maar ik hoop en denk dus zelf dat het aan de videokaart ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Edit:
Dat is inderdaad color banding, het is een 8 bit paneel zonder FRC, wel beter dan 6 bit met FRC gelukkig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@Alexknl Ik heb zelf de saturation (digital vibrance) wat omhoog gegooid, wellicht dat dat ook verschil maakt qua banding. De prijs is inderdaad best goed voor wat je krijgt, met name die hoge refresh rate vind ik zelf wel erg fijn :)

Ik denk dat er idd vrij weinig andere opties over blijven dan de videokaart. Als je de doos van je kaart nog hebt kan je misschien het serienr vergelijken, dan kan je wellicht zien of het dezelfde weer is. Succes iig.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
temp00 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:32:
@Alexknl Ik heb zelf de saturation (digital vibrance) wat omhoog gegooid, wellicht dat dat ook verschil maakt qua banding. De prijs is inderdaad best goed voor wat je krijgt, met name die hoge refresh rate vind ik zelf wel erg fijn :)

Ik denk dat er idd vrij weinig andere opties over blijven dan de videokaart. Als je de doos van je kaart nog hebt kan je misschien het serienr vergelijken, dan kan je wellicht zien of het dezelfde weer is. Succes iig.
Ik heb in het begin verschillende tweaks gedaan en een kleurenprofiel geïnstalleerd van een grote review site die alles tot in details onderzoekt en het best mogelijke eruit haalt. Dus vanaf het begin af aan weet ik niet beter, en zoals gezegd ik heb geen last van 'banding' of hoe het ook mag heten. Voor mij is alles prima :)

Anyway dit topic is niet bedoeld om een TN vs IPS discussie aan te wakkeren o.i.d. Ik heb vandaag echt koppijn gehad van dit probleem. Ik wil het gewoon gefixt hebben, ik kan er niet tegen als ik niet weet wat het probleem is haha :9 Ik vind dat moeilijk om los te laten. Maar ik laat het nu niet mijn zaterdag verder verpesten. Ik heb contact opgenomen met de webshop en ben benieuwd naar de reactie of dit inderdaad een tijdelijke kaart is en ik nog een nieuwe kaart krijg, of niet. Maar dit moet hoe dan ook opgelost worden.
Als ik deze weer op stuur dan ga ik de (serie)nummers in de gaten houden.

Ik hoop dan dat de volgende (nieuwe) kaart het probleem fixt, zo niet, zal ik toch de monitor in RMA moeten gooien ben ik bang. Misschien is er dan iets mis in de displayport ingang. Had ergens gelezen dat dit best een gevoelige aansluiting is.
Pagina: 1